This study examines the Instagram accounts of six universities in the Trakya Region (Çanakkale Onsekiz Mart, Bandırma Onyedi Eylül, Tekirdağ Namık Kemal, Trakya, Balıkesir, and Kırklareli Universities) within the framework of Kent and Taylor’s Dialogic Communication Model (mutuality, propinquity, empathy, risk, and commitment). Posts from the period of 01.01.2025–31.03.2025 were evaluated using content analysis. Findings indicate that Çanakkale Onsekiz Mart University exhibited the highest performance with frequent posts and stakeholder-oriented content, though its dialogic communication was limited due to disabled comments. Bandırma Onyedi Eylül University stood out with a high engagement rate despite a low number of posts, while Trakya and Tekirdağ Namık Kemal Universities demonstrated moderate performance. Balıkesir University, despite a high post frequency, was limited by one-way communication, and Kırklareli University showed the weakest performance due to low posting frequency and lack of comments. All universities fell short in mutuality and risk principles, failing to achieve two-way communication. Human resources and technical infrastructure deficiencies were identified as primary barriers. It is recommended that universities establish social media management teams, utilize interactive tools, and develop transparent communication policies. Future research could include longer timeframes and story/reels data to provide more comprehensive insights.
Digital public relations Dialogic communication Instagram Higher education Trakya Region.
u çalışma, Trakya Bölgesi’ndeki altı üniversitenin (Çanakkale Onsekiz Mart, Bandırma Onyedi Eylül, Tekirdağ Namık Kemal, Trakya, Balıkesir ve Kırklareli Üniversiteleri) Instagram hesaplarını, Kent ve Taylor’ın Diyalojik İletişim Modeli (karşılıklılık, yakınlık, empati, risk, bağlılık) çerçevesinde incelemektedir. 01.01.2025-31.03.2025 dönemindeki gönderiler içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Bulgular, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin yüksek gönderi sıklığı ve paydaş odaklı içeriklerle en yüksek performansı sergilediğini, ancak yorumların kapalı olması nedeniyle diyalojik iletişimin sınırlı kaldığını göstermektedir. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, düşük gönderi sayısına rağmen yüksek etkileşim oranıyla öne çıkarken, Trakya ve Tekirdağ Namık Kemal Üniversiteleri orta düzeyde performans göstermiştir. Balıkesir Üniversitesi, yüksek gönderi sayısına karşın tek yönlü iletişimle sınırlı kalmış; Kırklareli Üniversitesi ise düşük paylaşım sıklığı ve yorum eksikliğiyle en zayıf performansı sergilemiştir. Tüm üniversiteler, karşılıklılık ve risk ilkelerinde yetersiz kalarak çift yönlü iletişimi sağlayamamıştır. İnsan kaynağı ve teknik altyapı eksiklikleri temel engeller olarak belirlenmiştir. Üniversitelerin sosyal medya yönetimi ekipleri oluşturması, interaktif araçları kullanması ve şeffaf iletişim politikaları geliştirmesi önerilmektedir. Gelecek çalışmalar, daha uzun dönemleri ve hikaye/reels verilerini kapsayarak daha kapsamlı sonuçlar sunabilir.
Dijital halkla ilişkiler Diyalojik iletişim Instagram Yükseköğretim Trakya Bölgesi üniversiteleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 16 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 1 |