This research was conducted in the Hatay Province Erzin District Public Education Center and focused on the 2023-2024 academic year. The main purpose of the study is to understand the reasons for adult learners in this center to participate in the course and to evaluate trainee satisfaction. In addition, this test was applied to trainees studying at the same institution in 2021. It also aims to monitor and see the changes that have taken place since then. The data collection process used surveys to determine demographic information, reasons for participation, and satisfaction level. The sample size consists of 514 participants. When the demographic analysis was conducted, it was determined that most participants were female, aged 30 and over, and had a low-income level. Research findings revealed that there is a positive and moderate relationship between motivation to participate in the course and satisfaction. It was determined that motivation to participate in the course and satisfaction explained 26% of the total variance and was statistically significant. When demographic variables were examined, it was observed that factors such as gender, age, marital status, and educational status were effective on the motivation to participate in the course, but only income status and child status affected trainee satisfaction. The correlation test and multiple regression analysis results show that motivation to participate in the course has a significant effect on satisfaction and this relationship strengthens over time. These findings provide important guidance for more effective planning and implementation of public education programs and services.
Public Administration Human Resources Management Lifelong Learning Adult Education Non-formal Education
yoktur
Bu araştırma, Hatay İli Erzin İlçesi Halk Eğitimi Merkezinde gerçekleştirilmiştir ve 2023-2024 eğitim öğretim yılına odaklanmıştır. Çalışmanın temel amacı, bu merkezdeki yetişkin öğrenenlerin kursa katılma nedenlerini anlamak ve kursiyer memnuniyetini değerlendirmektir. Bunun yanı sıra bu test 2021 yılında aynı kurumda eğitim gören kursiyerlere uygulanmıştır. O günden bugüne değişimi izleyip görme amacı da taşımaktadır. Veri toplama süreci; demografik bilgilerin, katılma sebeplerinin ve memnuniyet düzeyinin belirlenmesi amacıyla anketlerin kullanılmasıyla gerçekleştirilmiştir. Örneklemin büyüklüğü 514 katılımcıdan oluşmaktadır. Demografik analizler yapıldığında; katılımcıların çoğunun kadın, 30 yaş ve üzeri ve düşük gelir seviyesine sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulguları, kursa katılma motivasyonu ile memnuniyet arasında pozitif ve orta düzeyde bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Kursa katılma motivasyonunun ve memnuniyetin toplamda %26'sını açıkladığı ve istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir. Demografik değişkenler incelendiğinde; cinsiyet, yaş, medeni hali, öğrenim durumu gibi faktörlerin kursa katılma motivasyonu üzerinde etkili olduğu ancak kursiyer memnuniyetini sadece gelir durumu ve çocuk durumunun etkilediği gözlemlenmiştir. Korelasyon testi ve çoklu regresyon analizi sonuçları, kursa katılma motivasyonunun memnuniyet üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu ve bu ilişkinin zamanla güçlendiğini göstermektedir. Bu bulgular, halk eğitimi programlarının ve hizmetlerinin daha etkili bir şekilde planlanması ve uygulanması için önemli bir rehberlik sunmaktadır.
Kamu Yönetimi İnsan Kaynakları Yönetimi Hayat Boyu Öğrenme Yetişkin Eğitimi Yaygın Eğitim.
Çalışmada Etik Kurul Kararı Alınmıştır
Yoktur
yoktur
Editör ve yetkililere katkıları için teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | 2025 22. SAYI |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yoktur |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 22 |