Public participation and supervision is an indispensable rule of modern public administration theory in a democratic and law state. The most efficient way of government auditing of modern public administrations is ombudsman institution. Ombudsman uses his/her negotiative authority betweeen public and government to establish an acceptable solution for both government and public. Ombudsman plays an objective role to solve the conflicts between them. In Turkey, by the acceptance of Law on the Ombudsman (Law Number: 6328) there has been a significant step on the public administration reforms since the late 1980s and there has been the chance of application of accuntability, transparency, participation in public administration. The aim of this study is analysing the of The Ombudsman Institution in Turkey with the advices and the compliance of the government to the advices.
Supervision Ombudsman Institution Ombudsman Institution in Turkey The Compliance to the Advices of the Ombudsman Institution in Turkey
Demokrasi ile yönetilen hukuk devletinde halkın yönetime katılması ve yönetimi denetlemesi modern kamu yönetimi anlayışının vazgeçilmez bir kuralıdır. Kamu yönetiminin denetlenmesinin günümüzün çağdaş ülkelerinde kullanılan en etkin yöntemi ombudsmanlık (kamu denetçiliği) kurumudur. Ombudsman, devlet ile birey arasındaki aracılık görevini hem vatandaşlar hem de idarece kabul edilebilecek ortak bir çözüm bulabilmek için kullanır ve ortaya çıkabilecek ihtilafların çözümünde tarafsız bir rol oynar. Türkiye’ de 2013 yılında 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu’ nun kabul edilmesiyle, 1980 li yılların sonundan beri devam eden kamu yönetimi reform çalışmalarında kayda değer bir adım atılmış ve kamu yönetiminde hesap verebilirlik, şeffaflık, yönetime katılım kavramları uygulama imkânı bulmuştur. Bu çalışmanın amacı kamu yönetiminin denetlenmesinin yöntemlerini ve Türkiye’ deki Kamu Denetçiliği Kurumunun işleyişini inceledikten sonra Kurumun kararlarına idarenin uyumunu örnek kararlar bağlamında değerlendirmektir.
Denetim Hesap Verebilirlik Ombudsmanlık (Kamu Denetçiliği) Kurumu Türkiye’de Ombudsmanlık Kurumu Ombudsmanın Kararlarına Uyum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk (Diğer), Kamu Yönetimi, Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | 2025 22. SAYI |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 22 |