Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

Mezuniyet Öncesi Etik Eğitiminin Önemi, Psikiyatri Perspektifi

Yıl 2025, Cilt: 47 Sayı: 3, 514 - 516, 02.05.2025

Öz

Tıp etiği eğitimi ile tıp öğrencilerinin meslek yaşamlarında karşılaşabilecekleri etik sorunlarla başa çıkabilme ve etik karar verme yeteneğinin kazandırılması hedeflenmektedir. Tıbbi müdahaleler sırasında karşılaşacakları etik sorunların farkında olma ve karmaşık etik ikilemleri analiz edebilme gibi becerilerin geliştirilmesi için, tıp müfredatında etik eğitiminin yeri ve önemi vazgeçilmezdir. Psikiyatride, hastaların savunmasız ve incinebilir grupta olması, bazı ruhsal sorunlar nedeniyle karar verme kapasitelerinde azalma görülmesi, hasta-hekim ilişkisinde sınırların ve gizlilik-mahremiyet gibi konuların önemi, bazı psikiyatrik uygulamalar ile hastanın yararını gözetme ile gizlilik ya da hasta özerkliğinin gözetilmesi arasındaki ikilemler yaşanması ve damgalanma gibi nedenlerle psikiyatride etik eğitimi oldukça önemli görünmektedir. Bu yazı ile tıp eğitiminde ve özellikle mezuniyet öncesi psikiyatri eğitiminde etik eğitiminin önemini hem akademisyen hem öğrenci gözünden vurgulamak amaçlanmaktadır.

Destekleyen Kurum

yok

Kaynakça

  • 1. Eckles, R. E., Meslin, E. M., Gaffney, M., Helft, P. R. Medical ethics education: where are we? Where should we be going? A review. Academic medicine : journal of the Association of American Medical Colleges, (2005). 80(12), 1143–1152.
  • 2. Gupta, S., Menon, V. Psychiatry training for medical students: A global perspective and implications for India's competency-based medical education curriculum. Indian journal of psychiatry, 64(3), (2022). 240–251.
  • 3. Stubbs, A. Reducing mental illness stigma in health care students and professionals: a review of the literature. Australasian psychiatry : bulletin of Royal Australian and New Zealand College of Psychiatrists, (2014). 22(6), 579–584.

The Importance of Undergraduate Ethics Education, Psychiatric Perspective

Yıl 2025, Cilt: 47 Sayı: 3, 514 - 516, 02.05.2025

Öz

Medical ethics education aims to provide medical students with the ability to cope with ethical issues they may encounter in their professional lives and to make ethical decisions. The place and importance of ethics education in medical curricula is indispensable for developing skills such as being aware of ethical issues and able to analyze complex ethical dilemmas. In psychiatry, ethics education seems to be quite important due to the fact that patients are in a vulnerable group, their decision-making capacities are reduced due to some mental health problems, due to issues such as the importance of boundaries and confidentiality-privacy in the patient-doctor relationship, the dilemmas between benefiting the patients and confidentiality or respecting autonomy and stigmatization. This article aims to emphasize the importance of ethics education in medical education, especially in undergraduate psychiatry education, from the perspective of both an academician and a medical student.

Kaynakça

  • 1. Eckles, R. E., Meslin, E. M., Gaffney, M., Helft, P. R. Medical ethics education: where are we? Where should we be going? A review. Academic medicine : journal of the Association of American Medical Colleges, (2005). 80(12), 1143–1152.
  • 2. Gupta, S., Menon, V. Psychiatry training for medical students: A global perspective and implications for India's competency-based medical education curriculum. Indian journal of psychiatry, 64(3), (2022). 240–251.
  • 3. Stubbs, A. Reducing mental illness stigma in health care students and professionals: a review of the literature. Australasian psychiatry : bulletin of Royal Australian and New Zealand College of Psychiatrists, (2014). 22(6), 579–584.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Psikiyatri
Bölüm EDİTÖRE MEKTUPLAR / LETTERS TO THE EDITOR
Yazarlar

Gamze Gürcan 0000-0001-9896-8869

Bilge Özüçetin 0009-0004-6527-128X

Yayımlanma Tarihi 2 Mayıs 2025
Gönderilme Tarihi 23 Şubat 2025
Kabul Tarihi 11 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 47 Sayı: 3

Kaynak Göster

Vancouver Gürcan G, Özüçetin B. Mezuniyet Öncesi Etik Eğitiminin Önemi, Psikiyatri Perspektifi. Osmangazi Tıp Dergisi. 2025;47(3):514-6.


13299        13308       13306       13305    13307  1330126978