Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Social Media Influencers and Advertising on the Online Shopping Behavior of Different Generations

Yıl 2025, Sayı: 101, 24 - 32, 26.07.2025

Öz

This study investigates the effect of social media influencers and online advertisements on the online shopping behavior of different generations-namely Baby Boomers, Generation X, Generation Y and Generation Z-in Kahramanmaraş, Turkey. The aim is to examine whether there are significant generational differences in responses to digital marketing tools, which is a gap often overlooked in existing literature. A face-to-face survey was conducted with 384 participants selected using proportional sampling, based on demographic data, between December 2019 and July 2020. Data were analyzed using the Chi-square test. The results revealed statistically significant differences in online shopping behavior influenced by celebrities/influencers in terms of generation, marital status, education level, credit card usage and time spent on social media. Similarly, significant relationships were found between online shopping behavior influenced by online advertisements and variables such as education level, monthly income, credit card usage and time spent on social media. These findings highlight the need for generation-specific education and awareness programs focused on safe online shopping and responsible social media use.

Kaynakça

  • Akdere, N. & Karamaz, H.İ. (2023). “Sosyal Medyanın Tüketicilerin Satın Alma Davranışına Etkisi: Y ve Z Kuşağı Üzerine Bir Çalışma”. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 9(60):2129-2143. DOI: http://dx.doi.org/10.29228/JOS HAS.67262
  • Anbarlı, A. (2022). Sosyal Medya Fenomenlerinin Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Tüketicilerin Satın Alma Kararları Üzerindeki Etkisinin Psikolojik Faktörler Aracılığıyla İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi (PIAR), 9(2), 502-526.
  • Ashley, C. & Tuten, T. (2015). “Creative Strategies in Social Media Marketing: An Exploratory Study of Branded Social Content and Consumer Engagement.” Psychology & Marketing, 32(1), 15-27.
  • Bal, F. & Okkay, İ. (2022). İnternet Tabanlı Sorunlu Alışveriş Davranışı: Çevrimiçi Alışveriş Bağımlılığı. Bağımlılık Dergisi, 23(1), 111-120.
  • Baycan, P. (2017). Y kuşağının satın alma davranışları üzerinde sosyal medyanın etkisi. Tartışma Metinleri. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Enstitüsü. İstanbul.
  • Bayraktar, F. (2020). Sosyal Medya Fenomenlerinin Kadın Tüketicilerin Satın Alma Karar Sürecine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü. Sakarya.
  • Budiman, S. (2021). The Effect of Social Media on Brand Image and Brand Loyalty in Generation Y. Journal of Asian Finance, Economics and Business 8 (3), 1339-1347.
  • Castellano, G.W. (2014). Practices for engaging the 21st century workforce: Challenges of talent management in a changing workplace. New Jersey: Pearson Education, 40.
  • Choudhary A. (2014). Smartphones and their impact on net income per employee for selected US firms. Review of Business & Finance Studies, 5(2), 9-17.
  • Codrington, G. (2008). Detailed introduction to generational theory. Tomorrow Today,1-15p.
  • Crumpacker, M. & Crumpacker, J.M. (2007). Succession Planning and Generational Stereotypes: Should HR Consider Age-Based Values and Attitudes a Relevant Factor or a Passing Fad. Public Personnel Management 36(4), 349-369.
  • Çakmak, S. & Müezzin, E.E. (2018). “Sosyal Medya Kullanımının İletişim Becerileriyle İlişkisinin İncelenmesi”. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 2(3), 196-203.
  • Çil, B. (2021). İnternet Alışverişlerinde Algılanan Risk: Karaman İlinde Kuşaklar Üzerinde Bir Araştırma. Yüksek Lisans. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Karaman.
  • Çopuroğlu, F. (2022). Fenomen Pazarlamanın Tüketicilerin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Menşei Ülkenin Aracılık Rolü. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 21(4) 2258-2275.
  • Davidaviciene, V., Meidute-Kavaliauskiene, I. & Paliulis, R. (2019). Research on the Influence of Social Media on Generation Y Consumer Purchase Decisions. Marketing and Management of Innovations, 4, 39-49. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-04
  • Devam, Z.N. (2019). Tüketicilerin Banner Reklamlarına Yönelik Tutumları ile Satın Alma Davranışları Arasındaki İlişki: Karaman Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Dhanesh, G.S. & Duthler, G. (2019). “Relationship Management Through Social Media İnfluencers: Effects Of Followers’ Awareness Of Paid Endorsement”. Public Relations Review, 45(3), 101765.
  • Geng, R., Wang, S., Chen, X., Song, D. & Yu, J. (2020),."Content marketing in e-commerce platforms in the internet celebrity economy", Industrial Management & Data Systems, 120 (3), 464-485. https://doi.org/10.1108/IMDS-05-2019-0270
  • Goh, E. & Lee, C. (2018). A workforce to be reckoned with: The emerging pivotal Generation Z hospitality workforce. International Journal of Hospitality Management, 73, 20-28.
  • Gürün, S. (2020). Kuşaklar Arası Elektronik Ticaret Harcamalarını Etkileyen Faktörlerin Analizi: Kahramanmaraş İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Gürün, S. & İkikat Tümer, E. (2021). Kuşaklar Arası E-Ticareti Etkileyen Faktörler. Türk Tarım ve Doğa Bilimleri Dergisi 8(3): 883-890.
  • Hawkins, D.I. & Mothersbaugh, D. L. (2010). Consumer Behaviour, McGrawHill Irwin.
  • Kahraman, İ. & Çakır, E. (2021). Sosyal Medya Fenomenlerinin Saten Alma Niyetine Etkisi; Bir Uygulama Örneği. Seljuk Summıt 5th Internatıonal Socıal Scıences Congress, 11-12 Aralık 2021, 312- 337.
  • Kara, A.C. (2022). Sosyal Medya Kanallarında Kuşaklar Arası Farklılıklar: Sosyal Medya Pazarlamasının Kuşakların Satın Alma Tutumlarına Etkisine Yönelik Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Beykoz Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü. İstanbul.
  • Kara, A.C. & Varan, A. (2023). Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketicilerin Satın Alma Tutumlarına Etkisi: Kuşaklar Arası Farklılıklara Yönelik Bir Çalışma. Beykoz Akademi Dergisi, 11(1), 115-140.
  • Karataş, M. & Selçuk, H.S. (2022). Dijital Pazarlama Çağında Instagram Fenomenlerinin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi. Academic Journal of Information Technology 2022 Summer/Yaz, 13(50), 185-219.
  • Kırık, A.M. (2017). Sosyal medya ve internet ortamında viral reklamcılık. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Ki, C., Cuevas, L., Chang, S. & Lim, H. (2020). ‘’Influencer Marketing: Social Media Influencers as Human Brands Attaching to Followers and Yielding Positive Marketing Results by Fulfilling Needs,’’ Journal of Retailingand Consumer Services 55, 2020.
  • Koçer, S. & Aysel, A. (2019). Kuşakların Tüketim Davranışlarındaki Farklılıklar Üzerine Bir İnceleme. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, (14), 77-105.
  • Ku, Y. G., Kao, Y. F., and Qin, M.J. (2019). Ku, Y.-C., Kao, Y.-F., & Qin, M. (2019). The effect of internet celebrity’s endorsementon consumer purchase intention. Int. Conf. Human-Computer Interact., 274-287.
  • Lancaster, L. C., & Stillman, D. (2002). When generations collide: traditionalists, baby boomers, generation Xers, millennials: who they are, why they clash, how to solve the generational puzzle at work. New York, HarperBusiness.
  • Levickaite; R. (2010). “Generations X, Y, Z: How Social Networks Form The Concept Of The World Without Borders (The Case Of Lithuania) Limes”, Cultural Regionalistics, 3(2), 170-183.
  • Lisichkova, N. & Othman, Z. (2017). The impact of influencers on online purchase intent, Master Thesis in Business Administration, http://www.divaportal.org/smash/get/diva2:1109584/FULLTEXT01.pdf
  • McCrindle, M. & Wolfinger, E. (2009). The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. Sydney, Australia: A UNSW Press Ltd.
  • McHugh, M.L. (2013). The Chi-square test of independence. Biochemia Medica, 23 (2):143-149.
  • Mlodkowska, B. (2019). Influencers on Instagram and Youtube and Their Impact on Consumer Behaviour, Journal of Marketing and Consumer Behaviour in Emerging Markets, 1(9), 4-13.
  • Newbold, P., (1995). Statistics for Business ve Economics. Prentice-Hall International, New Jersey, 867p.
  • Oktay, Z.C. & Korkmaz, H. (2022). Sosyal Medya ve Fenomenlerin Turistik Satın almaya Etkisi. Uluslararası Turizm ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 3(2), 137-153.
  • Öztek, M.Y., Yerden Karabıyık, N., Çolak, E. & Sarı, E. (2021). Fenomen pazarlamasında sosyal medyanın rolü ve moda sektörü üzerine bir içerik analizi. Journal of Yasar University. 16(62),1053-1077.
  • Peltekoğlu, F.B. (2018). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Pilcher, J. (1994). Mannheim’s Sociology of Generations: An Undervalued Legacy. British Journal of Sociology, 45 (3), 481-495.
  • Sarıtaş, E. & Barutçu, S. (2016). Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 3 (2), 1-15.
  • Shankar, V. (2016). "Mobile Marketing: The Way Forward". Journal of Interactive Marketing 34 (1), https://doi.org/10.1016/j.intmar.2016.03.0
  • Subramanian, K. R. (2017). The generation gap and employee relationship. International Journal of Engineering and Management Research (IJEMR), 7(6), 59–67.
  • Şahin, E. & İçil, H.B. (2019). Sosyal Medya Uygulamalarının, Marka Bağlılığı Ve Tüketici Davranışlarına Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. International Journal of Multidisciplinary Studies and Innovative Technologies, 3(2), 188 -195.
  • Şener, A. & Yücel, S. (2020). Sosyal Medyanın Y Kuşağı Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi: Bir Literatür İncelemesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 65, 265-284.
  • Şişman, O. (2022). Sosyal Medya Reklamlarının Çevrimiçi Satın Alma Davranışı Üzerindeki Rolü: Kuşaklar Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 5(1), 114-132.
  • Tanrıkulu, A. (2022). Tüketicilerin Sosyal Medyadaki Fenomenlerin Ürün Tanıtımlarına İlişkin Tutumlarının Satın Alma Niyetlerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Theocharidis, A.L., Karavasilis, G., Vrana, V., Evangelos, K. & Konstantinos, A. (2019), “What is Affecting Customers Intention to Perform Social Media Marketing Activities in the Hotel Industry?”, Smart Tourism as a Driver for Culture and Sustainability, Springer, Cham, pp.375-391.
  • Veirman, M., Cauberghe, V. & Liselot, H. (2017). Marketing Through Instagram İnfluencers: The İmpact Of Number of Followers and Product Divergence on Brand Attitude. International Journal Of Advertising, 36:5, 798-820.
  • We Are Social, (2024). https://datareportal.com/reports/digital-2024-turkey Erişim Tarihi: 16.06.2025).
  • Williams, K.C. & Page, R.A., (2011). Marketing to the Generations. Journal of Behavioral Studies in Business, 3 (1), 37-53.
  • Yıldırım, O. & İpek, İ. (2020). Yeni Koronavirüs Salgını Dolayısıyla Gündeme Gelen Sosyal İzolasyon ve Gönüllü Karantina Döneminde İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2020 Sayı 52, 69-94.
Yıl 2025, Sayı: 101, 24 - 32, 26.07.2025

Öz

Kaynakça

  • Akdere, N. & Karamaz, H.İ. (2023). “Sosyal Medyanın Tüketicilerin Satın Alma Davranışına Etkisi: Y ve Z Kuşağı Üzerine Bir Çalışma”. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 9(60):2129-2143. DOI: http://dx.doi.org/10.29228/JOS HAS.67262
  • Anbarlı, A. (2022). Sosyal Medya Fenomenlerinin Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Tüketicilerin Satın Alma Kararları Üzerindeki Etkisinin Psikolojik Faktörler Aracılığıyla İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi (PIAR), 9(2), 502-526.
  • Ashley, C. & Tuten, T. (2015). “Creative Strategies in Social Media Marketing: An Exploratory Study of Branded Social Content and Consumer Engagement.” Psychology & Marketing, 32(1), 15-27.
  • Bal, F. & Okkay, İ. (2022). İnternet Tabanlı Sorunlu Alışveriş Davranışı: Çevrimiçi Alışveriş Bağımlılığı. Bağımlılık Dergisi, 23(1), 111-120.
  • Baycan, P. (2017). Y kuşağının satın alma davranışları üzerinde sosyal medyanın etkisi. Tartışma Metinleri. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Enstitüsü. İstanbul.
  • Bayraktar, F. (2020). Sosyal Medya Fenomenlerinin Kadın Tüketicilerin Satın Alma Karar Sürecine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü. Sakarya.
  • Budiman, S. (2021). The Effect of Social Media on Brand Image and Brand Loyalty in Generation Y. Journal of Asian Finance, Economics and Business 8 (3), 1339-1347.
  • Castellano, G.W. (2014). Practices for engaging the 21st century workforce: Challenges of talent management in a changing workplace. New Jersey: Pearson Education, 40.
  • Choudhary A. (2014). Smartphones and their impact on net income per employee for selected US firms. Review of Business & Finance Studies, 5(2), 9-17.
  • Codrington, G. (2008). Detailed introduction to generational theory. Tomorrow Today,1-15p.
  • Crumpacker, M. & Crumpacker, J.M. (2007). Succession Planning and Generational Stereotypes: Should HR Consider Age-Based Values and Attitudes a Relevant Factor or a Passing Fad. Public Personnel Management 36(4), 349-369.
  • Çakmak, S. & Müezzin, E.E. (2018). “Sosyal Medya Kullanımının İletişim Becerileriyle İlişkisinin İncelenmesi”. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 2(3), 196-203.
  • Çil, B. (2021). İnternet Alışverişlerinde Algılanan Risk: Karaman İlinde Kuşaklar Üzerinde Bir Araştırma. Yüksek Lisans. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Karaman.
  • Çopuroğlu, F. (2022). Fenomen Pazarlamanın Tüketicilerin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Menşei Ülkenin Aracılık Rolü. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 21(4) 2258-2275.
  • Davidaviciene, V., Meidute-Kavaliauskiene, I. & Paliulis, R. (2019). Research on the Influence of Social Media on Generation Y Consumer Purchase Decisions. Marketing and Management of Innovations, 4, 39-49. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-04
  • Devam, Z.N. (2019). Tüketicilerin Banner Reklamlarına Yönelik Tutumları ile Satın Alma Davranışları Arasındaki İlişki: Karaman Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Dhanesh, G.S. & Duthler, G. (2019). “Relationship Management Through Social Media İnfluencers: Effects Of Followers’ Awareness Of Paid Endorsement”. Public Relations Review, 45(3), 101765.
  • Geng, R., Wang, S., Chen, X., Song, D. & Yu, J. (2020),."Content marketing in e-commerce platforms in the internet celebrity economy", Industrial Management & Data Systems, 120 (3), 464-485. https://doi.org/10.1108/IMDS-05-2019-0270
  • Goh, E. & Lee, C. (2018). A workforce to be reckoned with: The emerging pivotal Generation Z hospitality workforce. International Journal of Hospitality Management, 73, 20-28.
  • Gürün, S. (2020). Kuşaklar Arası Elektronik Ticaret Harcamalarını Etkileyen Faktörlerin Analizi: Kahramanmaraş İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Gürün, S. & İkikat Tümer, E. (2021). Kuşaklar Arası E-Ticareti Etkileyen Faktörler. Türk Tarım ve Doğa Bilimleri Dergisi 8(3): 883-890.
  • Hawkins, D.I. & Mothersbaugh, D. L. (2010). Consumer Behaviour, McGrawHill Irwin.
  • Kahraman, İ. & Çakır, E. (2021). Sosyal Medya Fenomenlerinin Saten Alma Niyetine Etkisi; Bir Uygulama Örneği. Seljuk Summıt 5th Internatıonal Socıal Scıences Congress, 11-12 Aralık 2021, 312- 337.
  • Kara, A.C. (2022). Sosyal Medya Kanallarında Kuşaklar Arası Farklılıklar: Sosyal Medya Pazarlamasının Kuşakların Satın Alma Tutumlarına Etkisine Yönelik Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Beykoz Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü. İstanbul.
  • Kara, A.C. & Varan, A. (2023). Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketicilerin Satın Alma Tutumlarına Etkisi: Kuşaklar Arası Farklılıklara Yönelik Bir Çalışma. Beykoz Akademi Dergisi, 11(1), 115-140.
  • Karataş, M. & Selçuk, H.S. (2022). Dijital Pazarlama Çağında Instagram Fenomenlerinin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi. Academic Journal of Information Technology 2022 Summer/Yaz, 13(50), 185-219.
  • Kırık, A.M. (2017). Sosyal medya ve internet ortamında viral reklamcılık. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Ki, C., Cuevas, L., Chang, S. & Lim, H. (2020). ‘’Influencer Marketing: Social Media Influencers as Human Brands Attaching to Followers and Yielding Positive Marketing Results by Fulfilling Needs,’’ Journal of Retailingand Consumer Services 55, 2020.
  • Koçer, S. & Aysel, A. (2019). Kuşakların Tüketim Davranışlarındaki Farklılıklar Üzerine Bir İnceleme. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, (14), 77-105.
  • Ku, Y. G., Kao, Y. F., and Qin, M.J. (2019). Ku, Y.-C., Kao, Y.-F., & Qin, M. (2019). The effect of internet celebrity’s endorsementon consumer purchase intention. Int. Conf. Human-Computer Interact., 274-287.
  • Lancaster, L. C., & Stillman, D. (2002). When generations collide: traditionalists, baby boomers, generation Xers, millennials: who they are, why they clash, how to solve the generational puzzle at work. New York, HarperBusiness.
  • Levickaite; R. (2010). “Generations X, Y, Z: How Social Networks Form The Concept Of The World Without Borders (The Case Of Lithuania) Limes”, Cultural Regionalistics, 3(2), 170-183.
  • Lisichkova, N. & Othman, Z. (2017). The impact of influencers on online purchase intent, Master Thesis in Business Administration, http://www.divaportal.org/smash/get/diva2:1109584/FULLTEXT01.pdf
  • McCrindle, M. & Wolfinger, E. (2009). The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. Sydney, Australia: A UNSW Press Ltd.
  • McHugh, M.L. (2013). The Chi-square test of independence. Biochemia Medica, 23 (2):143-149.
  • Mlodkowska, B. (2019). Influencers on Instagram and Youtube and Their Impact on Consumer Behaviour, Journal of Marketing and Consumer Behaviour in Emerging Markets, 1(9), 4-13.
  • Newbold, P., (1995). Statistics for Business ve Economics. Prentice-Hall International, New Jersey, 867p.
  • Oktay, Z.C. & Korkmaz, H. (2022). Sosyal Medya ve Fenomenlerin Turistik Satın almaya Etkisi. Uluslararası Turizm ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 3(2), 137-153.
  • Öztek, M.Y., Yerden Karabıyık, N., Çolak, E. & Sarı, E. (2021). Fenomen pazarlamasında sosyal medyanın rolü ve moda sektörü üzerine bir içerik analizi. Journal of Yasar University. 16(62),1053-1077.
  • Peltekoğlu, F.B. (2018). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Pilcher, J. (1994). Mannheim’s Sociology of Generations: An Undervalued Legacy. British Journal of Sociology, 45 (3), 481-495.
  • Sarıtaş, E. & Barutçu, S. (2016). Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 3 (2), 1-15.
  • Shankar, V. (2016). "Mobile Marketing: The Way Forward". Journal of Interactive Marketing 34 (1), https://doi.org/10.1016/j.intmar.2016.03.0
  • Subramanian, K. R. (2017). The generation gap and employee relationship. International Journal of Engineering and Management Research (IJEMR), 7(6), 59–67.
  • Şahin, E. & İçil, H.B. (2019). Sosyal Medya Uygulamalarının, Marka Bağlılığı Ve Tüketici Davranışlarına Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. International Journal of Multidisciplinary Studies and Innovative Technologies, 3(2), 188 -195.
  • Şener, A. & Yücel, S. (2020). Sosyal Medyanın Y Kuşağı Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi: Bir Literatür İncelemesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 65, 265-284.
  • Şişman, O. (2022). Sosyal Medya Reklamlarının Çevrimiçi Satın Alma Davranışı Üzerindeki Rolü: Kuşaklar Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 5(1), 114-132.
  • Tanrıkulu, A. (2022). Tüketicilerin Sosyal Medyadaki Fenomenlerin Ürün Tanıtımlarına İlişkin Tutumlarının Satın Alma Niyetlerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Theocharidis, A.L., Karavasilis, G., Vrana, V., Evangelos, K. & Konstantinos, A. (2019), “What is Affecting Customers Intention to Perform Social Media Marketing Activities in the Hotel Industry?”, Smart Tourism as a Driver for Culture and Sustainability, Springer, Cham, pp.375-391.
  • Veirman, M., Cauberghe, V. & Liselot, H. (2017). Marketing Through Instagram İnfluencers: The İmpact Of Number of Followers and Product Divergence on Brand Attitude. International Journal Of Advertising, 36:5, 798-820.
  • We Are Social, (2024). https://datareportal.com/reports/digital-2024-turkey Erişim Tarihi: 16.06.2025).
  • Williams, K.C. & Page, R.A., (2011). Marketing to the Generations. Journal of Behavioral Studies in Business, 3 (1), 37-53.
  • Yıldırım, O. & İpek, İ. (2020). Yeni Koronavirüs Salgını Dolayısıyla Gündeme Gelen Sosyal İzolasyon ve Gönüllü Karantina Döneminde İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2020 Sayı 52, 69-94.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Tarım Ekonomisi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Seda Gürün 0000-0002-2233-6002

Emine İkikat Tümer 0000-0001-6336-3026

Yayımlanma Tarihi 26 Temmuz 2025
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2025
Kabul Tarihi 24 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 101

Kaynak Göster

APA Gürün, S., & İkikat Tümer, E. (2025). The Effect of Social Media Influencers and Advertising on the Online Shopping Behavior of Different Generations. Reforma(101), 24-32.