This study aims to analyze complaints about Balkan tours. In the relevant literature, unlike the studies analyzing complaints about travel agencies, tour guides and package tours, there is no research specifically on Balkan tours. In this study, Balkan tour complaints were analyzed in terms of frequency, support, number of comments and views, gender distribution and content parameters. The data for the study was obtained from a website where complaints were published. As a result of the content analysis, Balkan tour complaints were explained with the themes of travel agency, transportation, accommodation, tour guide and tour. Complaints about the Balkan tour were mostly written by female tourists. It was observed that the complaints had an upward graph, albeit irregular. The most complaints were published in 2024. The minimum and maximum number of views, support and comments of Balkan tour complaints were determined. At the end of the research, recommendations were presented to relevant tourism stakeholders and researchers, especially travel agencies and tour guides.
Yok
Bu araştırmanın amacı, Balkan turuna yönelik şikayetleri analiz etmektir. İlgili yazında seyahat acentesi, tur rehberi ve paket turlara yönelik şikayetlerin analiz edildiği araştırmalarının aksine spesifik olarak Balkan turlarına yönelik bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu araştırmada Balkan turu şikayetleri sıklık, destek, yorum ve görüntülenme sayısı, cinsiyet dağılımı ve içerik parametreleri kapsamında analiz edilmiştir. Araştırmaya ait veri şikayetlerin yayınlandığı bir internet sayfasından elde edilmiştir. İçerik analizi sonucunda Balkan turu şikayetleri seyahat acentesi, ulaşım, konaklama, tur rehberi ve tur temalarıyla açıklanmıştır. Balkan turuna yönelik şikayetler en fazla kadın katılımcılar tarafından iletilmiştir. Şikayetler düzensiz olsa da artış yönünde bir grafiğe sahiptir. En fazla şikâyet 2024 yılında yayınlanmıştır. Balkan turu şikayetlerinin en az ve en fazla görüntülenme, destek ve yorum aldıkları sayılar tespit edilmiştir. Araştırmanın sonunda özellikle seyahat acentesi ve tur rehberi olmak üzere ilgili turizm paydaşlarına ve araştırmacılara öneriler sunulmuştur.
Bu araştırmada kamuya açık ikincil veri kullanıldığından etik kurul onayına gerek yoktur.
Yok
Yok
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müşteri İlişkileri Yönetimi, Pazarlama Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 2 |