In history, every turning point in societies based on the economic basis has created exaggerated reflections in social phenomena and art. Creativity always progresses by evolving the renewed conditions, and it can be said that no creative process is purely personal.
In this study, the opera La Traviata, composed by Verdi and first performed in 1853, was examined by literature scanning method and it was concluded that the branch of opera art is highly sensitive in terms of the interaction of artistic creations with the historical and economic processes of society, with the contribution of providing a wealth of space for elements such as music, literature and visual arts that it contains.
Romanticism in Opera Realism in Opera Verdi The Lady of the Camellias Belcanto.
Tarihte, toplumlarda ekonomik temelde oluşan her dönüm noktası, sosyal olgularda ve sanatta abartılı yansımalar oluşturmuştur. Yaratıcılık her zaman yenilenen koşulları evirerek ilerler ve hiçbir yaratım sürecinin salt kişisel olmadığı söylenebilir.
Bu çalışmada, Verdi’nin bestelemiş olduğu, ilk kez 1853 yılında sahnelenmiş olan La Traviata operası, literatür tarama yöntemiyle incelenerek, opera sanat dalının içerdiği müzik, edebiyat, görsel sanatlar gibi ögelerin alan zenginliği sağlamasının katkısıyla, sanatsal yaratımların toplumun tarihsel ve ekonomik süreçleri ile etkileşimi bakımından oldukça duyarlı olduğu sonucuna varılmıştır.
Operada Romantizm Operada Gerçekçilik Verdi Kamelyalı Kadın Belcanto
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik Antropolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 14 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 4 |
Bu derginin içeriği https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ altında lisanslanmıştır.
Content of this journal is licensed under https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/