Görsel iletişimin önemli bir uygulama alanı olan yönlendirme tasarımının doğru kullanımını
ve gerekliliğini araştırmayı amaçlayan bu çalışma, Anadolu Üniversitesi İletişim
Bilimleri Fakültesi'nde öğrenim gören öğrencilerin bina içi yönlendirme tasarımlarına ilişkin
deneyimlerini değerlendirmektedir. Çalışma, öğrencilerin yönlendirme tasarımına dair
geçmiş deneyimlerini, genel değerlendirmelerini ve kampüs içi yönlendirme tasarımlarına
ilişkin görüşlerini analiz etmektedir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olan durum
çalışması olarak desenlenmiştir. Veriler, 2023-2024 eğitim-öğretim güz dönemi Anadolu
Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde çeşitli bölümlerde (Gazetecilik, Halkla İlişkiler
ve Reklamcılık, İletişim Tasarımı ve Yönetimi, Sinema ve Televizyon) öğrenim gören 1. sınıf
ve 4. sınıf öğrencileriyle yapılan görüşmeler sonucunda toplanmış ve bu görüşmelerden
elde edilerek tematik analiz yöntemiyle betimlenerek açıklanmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin
yönlendirme tasarımlarının netlik, tutarlılık ve kullanıcı merkezli olma özelliklerine göre
değerlendirildiğini göstermektedir. Öğrenciler, yönlendirme tasarımlarının kullanıcı dostu
ve anlaşılır olmasının önemine vurgu yapmıştır. Ayrıca günlük olarak deneyimledikleri ortamdaki
yönlendirme tasarımına ilişkin önerilerde de bulunmuşlardır. Elde edilen bulgular,
yönlendirme tasarımının mekânsal iletişimdeki kritik rolünü ve kullanıcı deneyimini
iyileştirme potansiyelini ortaya koymaktadır.
İletişim İletişim tasarımı Görsel iletişim Yönlendirme tasarımı Grafik tasarım.
This study aims to research the proper use and necessity of wayfinding design, an essential
application area of visual communication, by evaluating the experiences of students studying
at the Faculty of Communication Sciences at Anadolu University regarding the indoor
wayfinding designs. The study analyzes students' past experiences with wayfinding design,
their overall assessments, and their views on campus wayfinding designs. The research is
designed as a case study, one of the qualitative research methods. The data was collected
through interviews conducted with first- and fourth-year students studying in various
departments -Journalism, Public Relations and Advertising, Communication Design and
Management, Cinema and Television- at Anadolu University Faculty of Communication
Sciences during the 2023-2024 autumn semester. The findings were then described and
interpreted using thematic analysis. The results reveal that students evaluate wayfinding
designs based on their clarity, consistency, and user-centeredness. Students emphasized the
importance of wayfinding designs being user-friendly and comprehensible. In addition,
students also made suggestions regarding the wayfinding design of the environment they
experience daily. The findings reveal the critical role of wayfinding design in spatial communication
and its potential to enhance user experience.
Communication Communication design Visual communication Wayfinding design Graphic design.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel Tasarım |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |