Bu makalede imgeler ve iletişim arasındaki ilişkiyi keşfetmek için Fallout video oyunu serisi afişleri göstergebilim yöntemiyle analiz edilmiştir. Afişler, oyunlara dair bilgileri görsel ögelerle hedef kitleye aktaran bir görsel iletişim aracıdır. Çalışmada, oyunun özünü aktarmada ve dikkat çekmede renk, tipografi, imge, tasarım yaklaşımı ve düzeni gibi ögelerin önemi vurgulanmıştır. Araştırmada Fallout'tan (1997) Fallout Shelter Online'a (2019) kadar oyunların afişleri incelenerek, her afişte oyunun kıyamet sonrası anlatıyı ve temalarını nasıl özetlediğini ortaya koyulmuştur. Ayrıca afişlerdeki kültürel temsiller ve ideolojik mesajlar tartışılmıştır ve video oyunu tanıtımında görsel iletişim stratejileri vurgulanmıştır.
This article analyzes the Fallout video game series posters using the semiotic method to explore the relationship between images and communication. Posters serve as visual communication tools, conveying game information through a mix of visual elements. This study highlights the importance of color, design, typography, imagery, and layout in capturing the game's essence and attracting players. By examining posters from Fallout (1997) to Fallout Shelter Online (2019), the research reveals how each poster encapsulates the game's post-apocalyptic narrative and themes. It also discusses cultural representations and ideological messages in these posters, emphasizing visual communication strategies in video game promotions.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Görsel Sanatlar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 35 (20. Yıl Armağan Sayısı) |