Bu makalenin konusu Barok dönemin kadın sanatçısı Artemisia Gentileschi’nin bir grup eseridir. Yıllarca mitolojiden bilinen kahramanların aşkları, zorla kadın kaçırma öyküleri ile zihinlere yerleşen isteksiz kadınların mecbur bırakıldıkları yaşamlardan sonra özellikle 17. yüzyılda takip edilen gerçek/sıradan/ ölümlü birinin başına gelen ve kayıtlardan izlenebilen tecavüzün öznesidir genç kadın. Belirlenebildiği kadarıyla tarih boyunca iki elin parmakları kadar kadın sanatçılar belgelerden, tanıklıklardan günümüze aktarılmaktadır. 17. Yüzyılda özellikle babasının ve dönemin önemli ressamlarından bir olan Caravaggio’nun izinden giden kadın sanatçı olarak bilinmektedir ve bu araştırmada Artemisia’nın sadece bir grup eserinden yola çıkarak “sanatın iyileştirici gücü “ ortaya konulmaya çalışılacaktır. Maalesef ele alınan kadın ressam İtalya’da öncelikle kayda geçen ilk tecavüz davası ile anılmakla birlikte yargılamanın ardında farklı kentlerde sanatına devam etmiştir. Ancak ruhunu iyileştirmenin yolunu sanatında bulmuştur. Araştırmada, “sanat terapisi”, “sanatın iyileştirici gücü” 20 yüzyılda ortaya çıkmakla birlikte kadın ressamın iç güdüsel olarak bu duruma çare bulmasından örneklerle söz edilecektir. Artemisia’nın başına gelenler ya da eserlerin tümüne odaklanmak yerine sanatçının kendini iyileştirmesi üzerine odaklanacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel Sanatlar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 7 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 35 (20. Yıl Armağan Sayısı) |