Eğitimde son yıllarda öğrenci merkezli öğretim yaklaşımları benimsendiğinden öğrencilerin yenilikçi ve yaratıcı problemleri farklı yaklaşımlarla çözümlemede STEM etkinliklerinin temel oluşturabileceği belirtilmektedir. Bu çalışmada günlük yaşamla ilişkilendirilerek hazırlanan STEM etkinliğiyle (Trig nehri) öğrencilerin trigonometrik fonksiyonları anlamlı öğrenerek problemleri çözebilme becerilerini incelemek amaçlanmıştır. Çalışma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması olarak yapılmıştır. Katılımcılar, 9. sınıf düzeyinde 6 öğrenciden oluşmaktadır. Etkinlik 90 dakikada sınıf ortamında uygulanmıştır. Nehir modeli oluşturularak (Trig nehri) ‘nehir genişliğini trigonometrik fonksiyonları kullanarak nasıl ölçersiniz?’ sorusuna cevap aranmıştır. Bu kapsamda öğrenciler iki öğrenci masasını nehir modeli olarak konumlandırıp trigonometrik fonksiyonları kullanarak nehir modeli genişlik ölçümlerini yapmışlardır. Verileri, etkinlikteki gözlem notları, öğrenci soru-cevap görüşmeleri ve etkinlik kağıtları oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda, birinci grup trigonometrik fonksiyonlardan tanjantı kullanarak açı ölçümlerini doğru hesaplayıp nehir modeli genişlik ölçümünün gerçek değerine ulaşmışlar, diğer iki grup ise teorik bilgilerindeki eksiklik ve uygulamada zorlanmalarından dolayı gerçek değere daha uzak hesaplama yapmışlardır. Öğrencilerin problemleri günlük yaşamla ilişkilendirerek çözme ve 21. yüzyıl becerilerine yönelik hazırlanan STEM etkinliğiyle trigonometrik fonksiyonları yaparak yaşayarak ve iş birlikli öğrenme ile teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürerek anlamlı öğrenmeye çalıştıkları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin etkinliğe yönelik görüşleri çerçevesinde matematiğe karşı ilgi ve motivasyonlarında olumlu yönde değişiklikler gözlemlenmiştir. Bu bağlamda, STEM yaklaşımlarının matematik öğretiminde uygulanabilirliğine yönelik farkındalığın artırılması önem taşımaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 24 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: Kongre Özel Sayısı (Ö4) |