Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Descriptive Content Analysis of Studies on the Flipped Learning Model in Science Courses

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 1, 42 - 63, 30.06.2023

Öz

The purpose of this study is to examine the descriptive content analysis of studies on the flipped classroom model conducted in the field of science between 2015 and 2022. The research sample includes 30 studies, 21 of which are articles, eight of which are master's theses, and one of which is a doctoral thesis. As a result, this study is a field survey, and content analysis was used to analyze the data. The majority of the studies focus on the success, attitude, and other effects of the flipped class on students. It has been seen that the most frequently used research method is the mixed method, since it aims to determine the effect of the flipped classroom model. While it is seen that the most preferred data collection tools in the analyzed studies are interviews, questionnaires and tests, it can be said that the most used reliability measure is to get expert opinion. The languages of the studies examined are English and Turkish, and it is seen that the concept of "flipped classroom" is mostly used in studies written in English, while the concept of "ters yüz sınıf modeli" is used in Turkish studies. While it was seen that K-8 students were mostly preferred as the sample, when the results of the studies were examined, it was revealed that the flipped classroom model had positive effects on learning environments. In the studies examined, it has been suggested that teachers should be given in-service training on this teaching model.

Kaynakça

  • Allan, B. (2007). Blended learning: Tools for teaching and training. London: Facet Publishing.
  • Aydın, B. & Demirer, V. (2017). Ters yüz sınıf modeli çerçevesinde gerçekleştirilmiş çalışmalara bir bakış: İçerik analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 57-82.
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). How the flipped classroom is radically transforming learning. Retrieved June 1, 2012, from The Daily Riff: http://www.thedailyriff.com/articles/how-the-flipped-classroom-is-radicallytransforming-learning-536.php.
  • Bonk, C. J., & Graham, C. R. (2012). The handbook of blended learning: Global perspectives, local designs. San Francisco: John Wiley ve Sons.
  • Bozdağ, H. C., & Türkoğuz, S. (2021). 5. sınıf fen bilimleri dersi öğrencilerinin ters yüz sınıf modeline yönelik görüşleri. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 10(2), 83-104.
  • Capone, R., De Caterina, P., & Mazza, G. A. G. (2017). Blended learning, flipped classroom and virtual environment: challenges and opportunities for the 21st century students. Edulearn17 Proceedings, 10478-10482.
  • Çalık, M., Ünal, S., Coştu, B., & Karataş, F. Ö. (2008). Trends in Turkish science education. Essays in Education, 24(Special Edition), 23-45.
  • Çukurbaşı, B., & Kıyıcı, M. (2017). Preservice teachers’ views about flipped classroom model. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 87-102.
  • Duman, İ. (2019). Etkinlik temelli öğrenmeye dayalı ters-yüz edilmiş sınıf modelinin öğrencilerin akademik başarı ve öğrenme motivasyonlarına etkisi. Doktora tezi, Sakarya Üniversitesi.
  • Erdoğan, E., & Akbaba, B. (2019). Ters yüz edilmiş sınıf modeliyle ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi akademik başarılarının geliştirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(1), 193-213.
  • Fulton, K. (2012). Upside down and inside out: Flip your classroom to improve student learning. Learning & Leading with Technology, 39(8), 12–17.
  • Görü Doğan, T. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24-48.
  • Gürdal, A. (1992). İlköğretim okullarında fen bilgisinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 185-188. http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/shw_artcl-1316.html
  • Hançer, A. H., Şensoy, Ö., & Yıldırım, H. İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13), 80-88.
  • İşçi, T. G., & Yazıcı, K. (2021). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Gözünden Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Modeli: Bir Durum Çalışması. International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 12(46), 1159-1173. DOI: http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.3050
  • Jayarajah, K., Saat, R. M., & Rauf, R. A. A. (2014). A review of science, technology, engineering & mathematics (STEM) education research from 1999–2013: A Malaysian perspective. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 10(3), 155-163. DOI: 10.12973/eurasia.2014.1072a
  • Kara, C. O. (2016). Tıp fakültesi klinik eğitiminde “ters yüz sınıf modeli” kullanılabilir mi? (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Karadeniz, A. (2015). Ters-yüz edilmiş sınıflar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 322-326.
  • Köse, S. & Yüzüak, A. V. (2020). Fen ve matematik eğitiminde ters yüz edilmiş sinif modeliyle ilgili yapilan çalişmalar: Tematik bir inceleme. Bartın Universitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 15-33.
  • Lin, T. C., Lin, T. J., & Tsai, C. C. (2014). Research trends in science education from 2008 to 2012: A systematic content analysis of publications in selected journals. International Journal of Science Education, 36(8), 1346-1372. DOI: 10.1080/09500693.2013.864428
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). California: Sage Publications, Inc.
  • Özbay, Ö., & Sarıca, R. (2019). Ters yüz sınıfa yönelik gerçekleştirilen çalışmaların eğilimleri: Bir sistematik alanyazın taraması. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 332-348.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative research & evaluation methods (3nd ed.). Beverly Hills: Sage Publications, Inc. Slomanson, W. R. (2014) Blended learning: A flipped classroom experiment. Journal of Legal Education, 64(1), 93-102.
  • Suri, H., & Clarke, D. (2009). Advancements in research systhesis methods: From a methodologically inclusive perspective. Review of Educational Research, 79(1), 395-430.
  • Süleymanoğlu-Kürüm, R. S., & Akdemir, A. (2021). Sosyoloji ve uluslararası ilişkiler eğitimlerinin kesişiminde ters-yüz sınıf modeli: Covid-19 öncesi ve sonrasi uygulamaları. International Journal of Economics Administrative and Social Sciences, 4, 1-17.
  • Şerefli, B. (2020). Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modeli: akademik başarıya, tutuma etkisi ve öğrenci görüşleri. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Umdu Topsakal, Ü., Çalık, M., & Çavuş, R. (2012). What trends do Turkish biology education studies indicate? International Journal of Environmental and Science Education, 7(4), 639-649.
  • Ültay, E., Akyurt, H., & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 188-201.
  • Ültay, E., & Aydın, M. (2017). Fen bilimleri eğitiminde yapılmış nitel çalışmaların içerik analizi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 701-720.
  • Ültay, E., Durnacı, U. & Ültay, N. (2019). Sınıf öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerini inceleyen çalışmalara ait içerik analizi. Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi, 13(29), 99-120. doi: 10.29329/mjer.2019.210.6
  • Ültay, N., Dönmez Usta, N., & Ültay, E. (2021). Descriptive content analysis of studies on 21st century skills. SDU International Journal of Educational Studies, 8(2), 85-101. Doi:10.33710/sduijes.895160
  • Yazar, T. & Tutal, Ö. (2023). Ters-yüz öğrenmenin motivasyona etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 1-22. DOI: 10.19171/uefad.1169794
  • Youngkin, C. A. (2014). The flipped classroom: practices and opportunities for health sciences librarians. Medical Reference Services Quarterly, 33(4), 367-374.
  • YÖK/Dünya Bankası, (1997). Milli eğitimi geliştirme projesi hizmet öncesi öğretmen eğitimi. Ankara.

Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Ters Yüz Öğrenme Modeliyle İlgili Yapılan Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 1, 42 - 63, 30.06.2023

Öz

Bu araştırmanın amacı, 2015-2022 yılları arasında, fen bilimleri alanında yapılan ters yüz edilmiş sınıf modeli ile ilgili çalışmaların betimsel içerik analizini incelemektir. Araştırmanın örneklemini 21’i makale, sekizi yüksek lisans tezi ve biri doktora tezi olmak üzere toplam 30 çalışma oluşturmaktadır. Bu nedenle, bu araştırma alan taraması niteliğinde olup verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmaların çoğunluğunun ters yüz edilmiş sınıfın öğrenciler üzerindeki başarı, tutum vb. etkisini belirleme amacı taşıdığı için en sık kullanılan araştırma yönteminin karma yöntem olduğu görülmüştür. Analiz edilen çalışmalarda en çok tercih edilen veri toplama araçlarının mülakat, anket ve testler olduğu görülürken, en çok başvurulan güvenirlik önleminin de uzman görüşü almak olduğu söylenebilir. İncelenen çalışmaların dili İngilizce ve Türkçe olup, İngilizce dilinde yazılan çalışmalarda en çok “flipped classroom” kavramının kullanıldığı, Türkçe çalışmalarda ise “ters yüz sınıf modeli” kavramının kullanıldığı görülmektedir. Örneklem olarak en çok K-8 öğrencilerinin tercih edildiği görülürken, çalışmaların sonuçlarına bakıldığında ters yüz edilmiş sınıf modelinin öğrenem ortamlarında olumlu etkiler bıraktığı ortaya çıkmıştır. İncelenen çalışmalarda en çok öğretmenlere bu öğretim modeli ile ilgili hizmet içi eğitim verilmesi önerilmiştir.

Kaynakça

  • Allan, B. (2007). Blended learning: Tools for teaching and training. London: Facet Publishing.
  • Aydın, B. & Demirer, V. (2017). Ters yüz sınıf modeli çerçevesinde gerçekleştirilmiş çalışmalara bir bakış: İçerik analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 57-82.
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). How the flipped classroom is radically transforming learning. Retrieved June 1, 2012, from The Daily Riff: http://www.thedailyriff.com/articles/how-the-flipped-classroom-is-radicallytransforming-learning-536.php.
  • Bonk, C. J., & Graham, C. R. (2012). The handbook of blended learning: Global perspectives, local designs. San Francisco: John Wiley ve Sons.
  • Bozdağ, H. C., & Türkoğuz, S. (2021). 5. sınıf fen bilimleri dersi öğrencilerinin ters yüz sınıf modeline yönelik görüşleri. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 10(2), 83-104.
  • Capone, R., De Caterina, P., & Mazza, G. A. G. (2017). Blended learning, flipped classroom and virtual environment: challenges and opportunities for the 21st century students. Edulearn17 Proceedings, 10478-10482.
  • Çalık, M., Ünal, S., Coştu, B., & Karataş, F. Ö. (2008). Trends in Turkish science education. Essays in Education, 24(Special Edition), 23-45.
  • Çukurbaşı, B., & Kıyıcı, M. (2017). Preservice teachers’ views about flipped classroom model. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 87-102.
  • Duman, İ. (2019). Etkinlik temelli öğrenmeye dayalı ters-yüz edilmiş sınıf modelinin öğrencilerin akademik başarı ve öğrenme motivasyonlarına etkisi. Doktora tezi, Sakarya Üniversitesi.
  • Erdoğan, E., & Akbaba, B. (2019). Ters yüz edilmiş sınıf modeliyle ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi akademik başarılarının geliştirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(1), 193-213.
  • Fulton, K. (2012). Upside down and inside out: Flip your classroom to improve student learning. Learning & Leading with Technology, 39(8), 12–17.
  • Görü Doğan, T. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24-48.
  • Gürdal, A. (1992). İlköğretim okullarında fen bilgisinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 185-188. http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/shw_artcl-1316.html
  • Hançer, A. H., Şensoy, Ö., & Yıldırım, H. İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13), 80-88.
  • İşçi, T. G., & Yazıcı, K. (2021). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Gözünden Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Modeli: Bir Durum Çalışması. International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 12(46), 1159-1173. DOI: http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.3050
  • Jayarajah, K., Saat, R. M., & Rauf, R. A. A. (2014). A review of science, technology, engineering & mathematics (STEM) education research from 1999–2013: A Malaysian perspective. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 10(3), 155-163. DOI: 10.12973/eurasia.2014.1072a
  • Kara, C. O. (2016). Tıp fakültesi klinik eğitiminde “ters yüz sınıf modeli” kullanılabilir mi? (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Karadeniz, A. (2015). Ters-yüz edilmiş sınıflar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 322-326.
  • Köse, S. & Yüzüak, A. V. (2020). Fen ve matematik eğitiminde ters yüz edilmiş sinif modeliyle ilgili yapilan çalişmalar: Tematik bir inceleme. Bartın Universitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 15-33.
  • Lin, T. C., Lin, T. J., & Tsai, C. C. (2014). Research trends in science education from 2008 to 2012: A systematic content analysis of publications in selected journals. International Journal of Science Education, 36(8), 1346-1372. DOI: 10.1080/09500693.2013.864428
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). California: Sage Publications, Inc.
  • Özbay, Ö., & Sarıca, R. (2019). Ters yüz sınıfa yönelik gerçekleştirilen çalışmaların eğilimleri: Bir sistematik alanyazın taraması. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 332-348.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative research & evaluation methods (3nd ed.). Beverly Hills: Sage Publications, Inc. Slomanson, W. R. (2014) Blended learning: A flipped classroom experiment. Journal of Legal Education, 64(1), 93-102.
  • Suri, H., & Clarke, D. (2009). Advancements in research systhesis methods: From a methodologically inclusive perspective. Review of Educational Research, 79(1), 395-430.
  • Süleymanoğlu-Kürüm, R. S., & Akdemir, A. (2021). Sosyoloji ve uluslararası ilişkiler eğitimlerinin kesişiminde ters-yüz sınıf modeli: Covid-19 öncesi ve sonrasi uygulamaları. International Journal of Economics Administrative and Social Sciences, 4, 1-17.
  • Şerefli, B. (2020). Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modeli: akademik başarıya, tutuma etkisi ve öğrenci görüşleri. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Umdu Topsakal, Ü., Çalık, M., & Çavuş, R. (2012). What trends do Turkish biology education studies indicate? International Journal of Environmental and Science Education, 7(4), 639-649.
  • Ültay, E., Akyurt, H., & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 188-201.
  • Ültay, E., & Aydın, M. (2017). Fen bilimleri eğitiminde yapılmış nitel çalışmaların içerik analizi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 701-720.
  • Ültay, E., Durnacı, U. & Ültay, N. (2019). Sınıf öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerini inceleyen çalışmalara ait içerik analizi. Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi, 13(29), 99-120. doi: 10.29329/mjer.2019.210.6
  • Ültay, N., Dönmez Usta, N., & Ültay, E. (2021). Descriptive content analysis of studies on 21st century skills. SDU International Journal of Educational Studies, 8(2), 85-101. Doi:10.33710/sduijes.895160
  • Yazar, T. & Tutal, Ö. (2023). Ters-yüz öğrenmenin motivasyona etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 1-22. DOI: 10.19171/uefad.1169794
  • Youngkin, C. A. (2014). The flipped classroom: practices and opportunities for health sciences librarians. Medical Reference Services Quarterly, 33(4), 367-374.
  • YÖK/Dünya Bankası, (1997). Milli eğitimi geliştirme projesi hizmet öncesi öğretmen eğitimi. Ankara.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Alperen Tanrıverdi 0000-0003-0791-6911

Neslihan Ültay 0000-0002-9783-0486

Eser Ültay 0000-0001-6839-6361

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tanrıverdi, A., Ültay, N., & Ültay, E. (2023). Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Ters Yüz Öğrenme Modeliyle İlgili Yapılan Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi. Studies in Educational Research and Development, 7(1), 42-63.

88x31.pngStudies in Educational Research and Development (SERD) dergisi Creative Commons 4.0 ile lisanlanmıştır.