Özet
Bu çalışma, 2011-2019 yılları arasında Afganistan'ın tarım ihracat potansiyelini kapsamlı bir şekilde analiz ederek ihracat avantajlarını tanımlamayı, büyüme fırsatlarını belirlemeyi ve ülkenin ihracat avantajını artırmaya yönelik öneriler sunmayı amaçlamaktadır. Araştırma, Afganistan'ın tarım ihracatındaki göreli avantajını Revealed Comparative Advantage (RCA), Revealed Symmetric Comparative Advantage (RSCA), Denge, Micheli İndeksi (MI), Ticaret Dengesi İçindeki Pay (CTB) ve Kai Kare gibi altı gösterge kullanarak değerlendirmektedir. Çalışma dönemi boyunca tarım ürünlerinin ülke ihracatındaki payında dalgalanmalar gözlemlenmiştir. Afganistan, meyve, kuruyemiş ve baharat üretimi ve ihracatında yüksek göreli avantaja sahip olarak öne çıkmaktadır. Bu avantajlara rağmen, standart dışı ambalajlama ve pazarlama sorunları gibi zorluklar Afganistan'ın piyasa konumunu engellemektedir. Zorlukları aşmak için çalışma, mekanizasyon, stratejik yatırımlar, kalite güvence sistemleri ve politika iyileştirmeleri önererek Afganistan'ın küresel tarım pazarındaki konumunu güçlendirmeyi tavsiye etmektedir.
Göreli Avantaj K2 İndeksi Tarım Ürünleri İhracat Afghanistan
Bu araştırma, bilgiyi genişletmek ve bilimsel kavramları geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Yazarlar, araştırmanın yürütülmesinde tüm etik ilkelere uyulduğunu teyit ederler. Bu çalışma ile ilgili herhangi bir çıkar çatışması bulunmamaktadır.
Bu çalışma herhangi bir destekleyen kurum tarafından desteklenmemiştir.
Abstract
The study conducts a comprehensive analysis of Afghanistan's agricultural export potential from 2011 to 2019, aiming to identify and diagnose export advantages, recognize growth opportunities, and present recommendations for enhancing the country's export advantage. The research evaluates Afghanistan's relative advantage in agricultural exports by employing six indicators, including Revealed Comparative Advantage RCA, Revealed Symmetric Comparative Advantage (RSCA), Balance, Micheli Index (MI), Share in Trade Balance (CTB), and Kai Square indicating an increase in the share of agricultural products in total country exports, with fluctuations over the study period. Afghanistan demonstrates a higher relative advantage in various agricultural products, securing leading positions in producing and exporting fruits, nuts, and spices. Despite these advantages, challenges such as non-standard packaging and marketing issues hinder Afghanistan's market position. To address challenges, the study recommends mechanization, strategic investments, quality assurance, and policy improvements to strengthen Afghanistan's position in the global agricultural market.
Comparative Advantage K2 Index Agricultural Products Exports Afghanistan
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ekonomi Teorisi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Uluslararası Lisansı altında lisanslanmıştır.