Bu çalışmada ters yüz öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersindeki akademik başarı, öğrenme sorumlulukları ve görüşlerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada yarı deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri Kuvvet ve Enerji ünitesine yönelik akademik başarı testi, öğrenme sorumluluğu ölçeği ve görüşme formu ile toplanmıştır. Çalışma grubu olarak Kars İli sınırları içerisinde bulunan bir ortaokul seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun (kazara) örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Çalışmaya 7.sınıfta öğrenim görmekte olan iki ayrı şubeden toplam 44 öğrenci katılmıştır. Elde edilen bulgular ters yüz öğrenme modelinin uygulandığı grupta fen bilimleri dersi kuvvet ve enerji ünitesindeki akademik başarının arttığı ve bu modelin öğrenme sorumluluklarını geliştirdiği tespit edilmiştir. Öğrenciler büyük çoğunlukla ters yüz öğrenme modeli hakkında olumlu görüşler bildirmişlerdir.
Ters yüz öğrenme modeli Fen bilimleri dersi Akademik başarı Öğrenme sorumluluğu Ortaokul öğrencileri
The aim of this study is to examine the effect of the flipped learning model applied in the science class on the academic achievement, learning responsibilities and opinions of secondary school students. Quasi-experimental design method was used in the study. The data of the study were collected with the academic achievement test, the learning responsibility scale and the interview form for the Force and Energy unit. For the sample of the study, a secondary school within the borders of Kars province was selected by convenient (accidental) sampling method from non-random sampling methods. 44 students participated in the study with the 7th grade branches. As a result of the findings obtained in the study, it was determined that the academic success in the force and energy unit increased in the group in wich the flipped learning model was applied, and this model improved the learning responsibilities. The students mostly expressed positive opinions about the flipped learning model.
Flipped learning model Science course Academic achievement Responsibility to learn Middle school students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 102 |