u çalışmanın amacı; üniversitelerde spor bilimleri alanında lisans düzeyinde görülen kariyer farkındalık düzeylerinin bazı demografik değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Yalova Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim görmekte olan Antrenörlük Eğitimi, Spor Yöneticiliği ve Rekreasyon bölümlerinde eğitim gören 73 Kadın, 78 Erkek olmak üzere toplam 151 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu Katılımcıların kariyer farkındalıklarını ölçmek için Sunay ve Yaşar (2019) tarafından geliştirilen Spor Bilimleri Öğrencilerine Yönelik Kariyer Farkındalığı Ölçeğinin (KFÖ) kullanılmıştır. Ankette Mesleki Gelişim Yatkınlığı, Mesleki Hazır Bulunma, Mesleki Bilinç, Mesleki Öz Güven olmak üzere 4 alt boyut olmak üzere toplamda 18 soru ve 5’li Likert şekilindedir. Verilerin analizinde SPSS 27.0 programı kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistiklerle birlikte veri setinin çarpıklık ve basıklık değerleri incelenmiştir. Veri setinin normal dağılıma uygun olduğu tespit edilmiştir. Normal dağılım gösteren veri seti için bağımsız gruplar t-testi ve ANOVA testi yapılmış, verilerin yorumlanmasında .05 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır. Sonuç olarak katılımcıların okuduğu bölüm değişkenine göre kariyer farkındalığında anlamlı farklılık tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 1 Sayı: 1 |