Yazım Kuralları

• Siirt Sosyal Araştırmalar Dergisi’ne gönderilen yazılar daha önce hiçbir yerde yayınlanmamış veya yayınlanmak üzere sunulmamış olmalıdır.
• SSAD Dergisine gönderilen yöntemsiz gerçekleştirilen derleme çalışmalar değerlendirmeye alınmayacaktır. Çalışmalar mutlaka dergi şablonuna yönelik hazırlanmalı ve 25 sayfayı geçmemelidir.
• Dergiye gönderilen yazıların daha önce başka bir yayın organında yayımlanmamış olması veya yayımı için değerlendirme aşamasında bulunmaması gerekir.
• Yazılar daha önce bir kongre, sempozyum ve toplantıda bildiri şeklinde sunulmuşsa, tarih ve yer belirtmek şartıyla; yayın kurulu tarafından uygun görülmesi durumunda yayımlanabilir. Bu konudaki her türlü sorumluluk yazarlara aittir.
• Dergiye gönderilen makaleler öncelikle yazım editörleri tarafından Dergi Yazım ve Yayım İlkeleri bağlamında incelenir. Eğer yazar tarafından düzeltilmesi gereken kısımlar varsa yazı yazara iade edilerek düzeltilmesi istenir.
• Dergi Yazım ve Yayım İlkelerine uygun olmayan yazılar hakeme gönderilmez ve yayımlanmaz.
• Dergide editörler tarafından onaylanan yazılar aynı sistem üzerinden en az iki hakeme gönderilir. Gerekli görüldüğü durumlarda çalışma ikiden fazla hakeme inceletilebilir. Yayınlanacak çalışma ile ilgili nihai karar hakem çoğunluğunun görüşü de dikkate alınarak verilir. Hakemlerin önerileri editör tarafından titizlikle takip edilir. Dergi, gönderilen yazılarda düzeltme yapmak, yazıları yayımlamak ya da yayımlamamak haklarına sahiptir. Değerlendirmeye gönderilen çalışmalarda yazar(lar)ın ve hakemlerin isimleri karşılıklı olarak gizli tutulur.
• Yazar(lar) hakemlerin olumsuz görüşlerine kanıt göstermek koşuluyla itiraz edebilir. Bu itiraz incelenir ve gerekli görülürse farklı hakem görüşüne başvurulur.
• Bütün süreçler elektronik ortamda gerçekleşir.
• Çalışmanın başlığının altında yazar adı, unvanı, görev yaptığı kurum ve kendisine ulaşılabilecek e-posta adresi gibi bilgilere yer verilmemelidir. Yazar adları, editör tarafından görülebildiğinden, bu bilgiler, yazıya editör tarafından eklenecektir. Yazılar sisteme eklenirken, yazara ait herhangi bir bilginin yazıda yer almadığından emin olunmalıdır. Bu husus, makaleyi inceleyecek hakemlere daha rahat hareket imkânı tanınması açısından önemlidir.
• Yazılarda sosyal bilimlerdeki yaygın olan kaynak gösterme yöntemlerinden APA 7 kuralları kullanılmalıdır. Kaynakların doğruluğu yazarların sorumluluğundadır.
• Dergiye gönderilen çalışmalarda dil bilgisi kurallarına (imla, noktalama, açıklık, anlaşılırlık vs.) riayet etme mecburiyeti vardır. Bu nedenle oluşabilecek problemler ve eleştirilerden tamamen yazar sorumludur.
YAZIM KURALLARI ve KAYNAK GÖSTERME BİÇİMİ
Genel Biçim
SSAD’a gönderilen yazılar, referans sistemi, dipnot gösterme biçimi ve kaynakça düzenlenmesinde American Psychological Association (APA) stilinde hazırlanmalıdır.
Dergiye gönderilecek eser, A4 (210 x 297 mm) boyutunda, üstten, alttan, soldan ve sağdan 2,5 cm. sayfa düzeniyle biçimlendirilmelidir.
Öz: Öz ve Abstract en fazla 300 kelime olmalıdır. Anahtar Kelimeler, en az 3 en fazla 5 anahtar kelime olmalıdır. Anahtar kelimelerin ilk harfi büyük olarak yazılmalı ve en sonuna nokta konulmalıdır. (Örnek: Anahtar Kelimeler: Ekonomik Büyüme, Sosyal Sermaye, Katsayı Tahmincisi.)
Yazı Tipi : Times News Roman
Yazı Tipi Boyutu : 9 punto
Yazı Tipi Stili : İtalik
Satır Aralığı : 1
Paragraf Aralığı : Önce ve sonra 6 nk
Paragraf Girintisi : 0 cm
Hizalama : İki yana yaslı

Başlıklar
Makale başlığı
Yazı Tipi : Times News Roman
Yazı Tipi Boyutu : 12 punto
Yazı Tipi Stili : Kalın
Satır Aralığı : 1,15
Paragraf Aralığı : Önce ve sonra 6 nk
Paragraf Girintisi : 0 cm
Hizalama : Ortalanmış
Yazım : İlk harfler büyük
Ana Başlıklar
Yazı Tipi : Times News Roman
Yazı Tipi Boyutu : 11 punto
Yazı Tipi Stili : Kalın
Satır Aralığı : 1,15
Paragraf Aralığı : Önce 12 nk, sonra 6 nk
Paragraf Girintisi : 0 cm
Hizalama : Ortalanmış
Yazım : Bütün harfler büyük
Alt Başlıklar
Yazı Tipi : Times News Roman
Yazı Tipi Boyutu : 11 punto
Yazı Tipi Stili : Kalın
Satır Aralığı : 1,15
Paragraf Aralığı : Önce 12 nk, sonra 6 nk
Paragraf Girintisi : 0 cm
Hizalama : Sola Hizalı

Metin
Yazı Tipi : Times News Roman
Yazı Tipi Boyutu : 11 punto
Yazı Tipi Stili : Normal
Satır Aralığı : 1,15
Paragraf Aralığı : Önce ve sonra 6 nk
Paragraf Girintisi : 1,25 cm
Hizalama : İki yana yaslı

Tablo
Yazı Tipi : Times News Roman
Yazı Tipi Boyutu : 10 punto
Yazı Tipi Stili : Tablo numarası kalın, tablo ismi italik
Satır Aralığı : 1,15
Paragraf Aralığı : Önce 6 nk, sonra 0 nk
Paragraf Girintisi : 0
Hizalama : Ortalanmış
Tablo Tasarımı
Yazı Tipi : Times News Roman
Yazı Tipi Boyutu : 10 punto
Yazı Tipi Stili : Normal
Satır Aralığı : 1.00
Paragraf Aralığı : Önce ve sonra 0 nk
Paragraf Girintisi : 0
Hizalama : İki yana yaslı
Düzen : Pencereye otomatik sığdır

Şekil Adı
Yazı Tipi : Times News Roman
Yazı Tipi Boyutu : 10 punto
Yazı Tipi Stili : Tablo numarası kalın, tablo ismi italik
Satır Aralığı : 1,15
Paragraf Aralığı : Önce 6 nk, sonra 6 nk
Paragraf Girintisi : 0
Hizalama : Ortalanmış
Kaynakça
Yazı Tipi : Times News Roman
Yazı Tipi Boyutu : 11 punto
Yazı Tipi Stili : Normal
Satır Aralığı : 1,15
Paragraf Aralığı : Önce 6 nk, sonra 6 nk
Paragraf Girintisi : 0
Hizalama : İki yana yaslı

KAYNAKÇA
Tüm referanslar APA 7 formatına uygun olmalıdır.
Tek yazar, tek çalışma:
Sönmez (1998) Türkiye’deki bölgesel eşitsizlikleri incelediği çalışmasında, ….dır.
Türkiye’deki bölgesel eşitsizliklerin incelendiği bir çalışmada, …..dır (Sönmez, 1998).
İki yazarlı çalışma:
İki yazar varsa, her ikisinin de soyadı verilir.
Yöntem en genel anlamda ...... tanımlanır (Dembo & Gibson, 1985).
Dembo ve Gibson’a (1985) göre ……………… ....... .... dır.
Doğrudan alıntılarda Yazarın soyadı, tarih ve sayfa numarası verilmelidir.
Dembo ve Gibson (1985) eğitimi “…………………………………………..” olarak tanılamaktadır (s.12).
Eğitim “…………………………………………..” olarak tanılamaktadır (Dembo & Gibson, 1985, s.12).
Üç ve daha fazla yazarlı çalışma:
Metin içinde ilk belirtildiği yerden itibaren ilk yazarın soyadı verilir, “vd” diye devam edilir. Kaynakça listesinde her yazarın soyadı ve adlarının baş harfleri verilir.
(Ulaş vd., 2022)
Ulaş vd. (2022) …olarak ifade etmiştir.
Gruplar (Yazar olarak):
Metin içinde ilk gösterme:
(Millî Eğitim Bakanlığı [MEB], 2019)
Daha sonraki göstermeler:
(MEB, 2019).
Aynı parantez içinde iki veya daha çok çalışma:
Çalışmalar alfabetik sıraya göre düzenlenir.
(Akan, 2020; Coşkun, 2021; Er, 2020; Ulaş, 2015)
Aynı parantez içinde iki veya daha çok çalışma:
Yayın yılına göre sıralanarak, aynı yazarların iki ya da daha çok çalışması düzenlenir. Önce yazarların soyadları verilir, ardından her bir çalışma için sadece çalışma yılları verilir.
(Köklü & Büyüköztürk, 1991; 1993).
Aynı yazarın aynı yıl yaptığı çalışmaları:
Yazarın birden fazla çalışmasını ayırt edebilmek için yıllardan sonra a,b,c harfleri kullanılır.
(Demir, 1990a; 1990b; 1990c)

Aktaran:
İkincil kaynaklardan alıntı yapan bir kaynağa referans veriliyorsa, asıl yararlanılan kaynağa göndermede bulunulur.
(Rabbitt, 1982, Akt. Lyon vd., 2014)
Aktarandan doğrudan alıntı:
Eğitim “…………………………………………..” olarak tanılamaktadır (Rabbitt, 1982, Akt. Lyon vd., 2014, s.12).

Kaynakça Listesinde Kaynak Gösterme:
Makale:
Grady, J. S., Her, M., Moreno, G., Perez, C., & Yelinek, J. (2019). Emotions in storybooks: A comparison of storybooks that represent ethnic and racial groups in the United States. Psychology of Popular Media Culture, 8(3), 207–217. https://doi.org/10.1037/ppm0000185
Bilgileri eksik olan makale:
Stegmeir, M. (2016). Climate change: New discipline practices promote college access. Stegmeir, M. (2016). Climate change: New discipline practices promote college access. The Journal of College Admission, (231), 44-47. https://www.nxtbook.com/ygsreprints/NACAC/nacac_jca_spring2016/#/46

Kitap:
Ulaş, A. H. (2014). Drama oyun ve fiziksel etkinlikler (2. baskı). Favori.
Not: Kitaplara ilişkin kaynakçalarda 1. baskı dışındaki basım numaralarına mutlaka belirtilmelidir. Yayıncılık, basımevi gibi ifadelere yer verilmemelidir.
Editörlü kitap bölümü:
İngilizce Kaynak:
Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (pp. 105–117). Sage.
Türkçe Kaynak:
Akan, E., & Ulaş, H. (2023). Merak, öğrenme ve motivasyon arasındaki ilişki. O. Sevim & H. Ulaş (Eds.), Merak ve öğrenme içinde (ss. 45-58). Bidge.


Kitap Bölümü Olarak Yayınlanan Konferans Bildirileri:
Bedenel, A.-L., Jourdan, L., & Biernacki, C. (2019). Probability estimation by an adapted genetic algorithm in web insurance. In R. Battiti, M. Brunato, I. Kotsireas, & P. Pardalos (Eds.), Lecture notes in computer science: Vol. 11353. Learning and intelligent optimization (pp. 225–240). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-05348-221
Konferans Sunumu:
Evans, A. C., Jr., Garbarino, J., Bocanegra, E., Kinscherff, R. T., & Márquez-Greene, N. (2019, August 8–11). Gun violence: An event on the power of community [Conference presentation]. APA 2019 Convention, Chicago, IL, United States. https://convention.apa.org/2019-video
Konferans Sunum Özeti
Cacioppo, S. (2019, April 25–28). Evolutionary theory of social connections: Past, present, and future [Conference presentation abstract]. Ninety-ninth annual convention of the Western Psychological Association, Pasadena, CA, United States. https://westernpsych.org/wp-content/uploads/2019/04/WPA-Program-2019-Final-2.pdf
Kitap Olarak Yayınlanan Konferans Bildirileri
Kushilevitz, E., & Malkin, T. (Eds.). (2016). Lecture notes in computer science: Vol. 9562. Theory of cryptography. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-49096-9
Kitap Bölümü Olarak Yayınlanan Konferans Bildirileri
Bedenel, A.-L., Jourdan, L., & Biernacki, C. (2019). Probability estimation by an adapted genetic algorithm in web insurance. In R. Battiti, M. Brunato, I. Kotsireas, & P. Pardalos (Eds.), Lecture notes in computer science: Vol. 11353. Learning and intelligent optimization (pp. 225–240). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-05348-2_21
Tez:
Akan, E. (2021). Çözümleme ve ses temelli ilkokuma ve yazma öğretim yöntemlerinin prozodik okuma becerileri açısından incelenmesi (Tez No. 675403) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.



Yazım kurallarımıza ve dergi şablonuna ulaşmak için tıklayınız.


Son Güncelleme Zamanı: 17.06.2025 21:22:08

33994

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.