Teknolojinin ilerlemesi ile seyahat planlama ve rezervasyon süreçlerinin kolaylaşması, sosyal medyanın seyahat trendlerini etkilemesi, bireylerin seyahat deneyim paylaşımlarının artması, sürdürülebilir turizm ve çevre dostu seyahat trendlerinin yükselişi ve pandemi bireylerin seyahat anlayışında ve tercihlerinde değişikliklere sebep olmuştur. Turizm destinasyonunun belirlenmesinde görsel algı oldukça etkilidir; çünkü bireyler genellikle seyahat tercihlerini o destinasyonun fotoğrafları, videoları ve diğer görsel materyalleri üzerinden yaparlar. Manzaralar, tarihi yapılar, doğal güzellikler destinasyona ilgi duyulmasında büyük rol oynar. Bu araştırmanın amacı, geziye çıkacak turistlerin, farklı veya benzer destinasyonlar arasında bir değerlendirme yaparken onlara sunulan değişik kombinasyonlardaki görseller arasındaki tercihlerini tespit etmek ve sunulan görselin kararlarına etkisini belirlemektir. Kütahya ili özelinde hazırlanan yapılandırılmış sorular, nicel araştırma tekniklerinden anket yöntemine uygun olarak, web 2,0 araçları vasıtası ile dijital ortama aktarılmış, katılımcıların cevaplamaları sağlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre fotoğrafik görseller pek çok açıdan destinasyonların belirlenmesi, seçilmesi ve kıymetlendirilmesi bakımından ilk sırada yer alırken, bunu en yakından illüstratif görsellerin takip ettiği tespit edilmiştir.
The ease of travel planning and booking processes with the advancement of technology, the influence of social media on travel trends, the increase in individuals' sharing of travel experiences, the rise of sustainable tourism and environmentally friendly travel trends, and the pandemic have led to changes in individuals' travel understanding and preferences. Visual perception is very effective in determining the tourism destination; because individuals usually make their travel preferences based on the photos, videos and other visual materials of that destination. Landscapes, historical buildings, natural beauties play a major role in attracting interest to the destination. The aim of this study is to determine the preferences of tourists who will go on a trip among different or similar destinations and to determine the effect of the visuals presented on their decisions. Structured questions prepared specifically for Kütahya province were digitized through web 2.0 tools in accordance with the survey method, one of the quantitative research techniques, and the participants were asked to answer them. According to the results of the research, photographic visuals ranked first in terms of determining, selecting and valuing destinations in many respects, followed closely by illustrative visuals.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları, Turizm Planlaması |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 56 |