Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Sermaye Düzeyleri Bağlamında Siyasi Liderlik Eğilimleri Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2025, Sayı: 56, 310 - 326, 30.04.2025
https://doi.org/10.52642/susbed.1618360

Öz

Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin sermaye düzeylerinin siyasi liderlik eğilimleri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmada sermaye düzeyleri farklılığı ile siyasi liderlik tipleri arasındaki ilişki üzerinde durulmaktadır. Günümüz dünyasında hemen her alanda yaşanan hızlı değişim ve dönüşümler, klasik sermaye anlayışında da yaşanmıştır. Ne var ki, daha önceden ekonomik anlamıyla ön plana çıkan sermaye kavramı dönüşüme uğramış, kültürel ve sosyal yönleriyle birlikte çok boyutlu bir hal almıştır. Bu bağlamda, araştırmanın kavramsal çerçevesini, P. Bourdieu’nün kuramsal yaklaşımının önde gelen kavramlarından sermaye kavramı ve sermaye türleri olarak ele aldığı ekonomik, kültürel ve sosyal sermaye oluşturmaktadır.
Araştırmada nicel araştırma yöntemi ve bu yöntem kapsamında tarama (survey) modeli kullanılmıştır. 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Kırıkkale Üniversitesi’nde öğrenim gören ve seçmen özelliğine sahip 525 lisans öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma verileri anket formu aracılığıyla elde edilmiş olup, bu kapsamda frekans analizinin yanı sıra Mann-Whitney U testi ve Kruskal-Wallis analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler neticesinde, seçmenlerin sermaye düzeylerinin farklılaşması, onların siyasi lider eğilimleri üzerinde belirleyici bir etmendir.

Etik Beyan

Çalışma Sürecinde Etik Kurallara ve Yayın Etiği İlkelerine uyulmuştur.

Kaynakça

  • Abadan, N. (1961). Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Faaliyetleri: Ankara Yükseköğrenim Gençliği Üzerine Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Al Khajeh, E. H. (2018). Impact of Leadership Styles on Organizational Performance. Journal of Human Resources Management Research, 1-10. doi: 10.5171/2018.687849.
  • Altılar, N. (2012). Geleceğin Lideri Politik Psikolojinin Yeni Paradigması. Diya Kitap.
  • Aydemir, M. A. (2011). Toplumsal ilişkilerin sosyal sermaye değeri (Topluluk duygusu ve sosyal sermaye üzerine bir araştırma). Yayımlanmamış doktora tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı.
  • Bakan, İ. & Büyükbeşe, T. (2010). Liderlik Türleri ve Güç Kaynaklarına İlişkin Mevcut-Gelecek Durum Karşılaştırması: Eğitim Kurumu Yöneticilerinin Algılarına Dayalı Bir Alan Araştırması. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(19), 73-84.
  • Baran, A. G. (2013). Genç ve Gençlik: Sosyolojik Bir Bakış. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 1(1), 6-25.
  • Bayhan, V. (1997). Üniversite Gençliğinde Anomi ve Yabancılaşma. Türkiye Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Bourdieu, P. (1979). Les Trois États de Capital Culturel, Actes de la Recherche en Sciences Sociales, (30), 3-6.
  • Bourdieu, P. (1983). Economical, Cultural and Social Capital. In R. Kreckel (Ed.) Social Inequalities (pp. 183-198). Göttingen: Schwartz.
  • Bourdieu, P. (1986). The Forms of Capital. J. Richardson (Ed.). Handbook of theory and Research For the Sociology of Education. (241-258). New York: Greenwood Press.
  • Bourdieu, P. (1994). Rethinking The State: Genesis and Structure of The Bureaucratic Field. Sociological Theory, 12(1), 1-18.
  • Bourdieu, P. (1995). Pratik Nedenler: Eylem Kuramı Üzerine. (H. Tufan, Çev.) Kesit Yayıncılık.
  • Bourdieu, P. (1996). Distinction: A Social Critique of The Judgement of Taste. London: Routledge.
  • Bourdieu, P. (2002). The Forms of Capital. Readings in Economic Sociology. Oxford: Blackwell Publishing.
  • Bourdieu, P. (2010). Sermaye Biçimleri, Sosyal Sermaye Kuram Uygulama Eleştiri. (M. M. Şahin, Çev.) İstanbul: Değişim Yayınevi.
  • Bourdieu, P. & Passeron, J. C. (2014). Yeniden Üretim: Eğitim Sistemine İlişkin Bir Teorinin İlkeleri. (L. Ünsaldı, A. Sümer & Ö. Akkaya, Çev.) Ankara: Heretik Yayıncılık.
  • Bourdieu, P. & Wacquant, L. J. D. (1996). Reflexive Anthropologie. Frankfurt am Main: Suhrkamp.
  • Bourdieu, P. & Wacquant, L. J. D. (2014). Düşünümsel Bir Antropoloji İçin Cevaplar. (N. Ökten, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Burns, J. (1978). Leadership. New York: Harper and Row.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Carson, C. M. (2005). A Historical View of Douglas Mcgregor’s Theory Y. Management Decision, 43(3), 450–460. doi: 10.1108/00251740510589814.
  • Coleman, J. S. (2010). Beşeri Sermayenin Yaratımında Sosyal Sermaye, Sosyal Sermaye Kuram Uygulama Eleştiri. (F. Uzar, Çev.) M. M. Şahin, A. Z. Ünal (Der.) İstanbul: Değişim Yayınevi.
  • Çeğin, G. (2018). Gündelik Hayatın Kavranışı İçin -Pierre Bourdieu’nün Kavramsal Repertuarının Verimlilikleri ve Sınırlılıkları (A. Esgin & G Çeğin, Ed.) Gündelik Hayat Sosyolojisi -Temalar, Sorunsallar ve Güzergâhlar. Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Deniz, A. (2015). Üniversite Gençliğinin Uyum Sağlama Süreçleri: Bir Bibliyografya Denemesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 99-121.
  • Doğan, İ. (1994). Bir Alt Kültür olarak Yüksel Caddesi Gençliği. Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Doğan, H. & Akçalı, G. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Yaşadıkları Sosyo-Ekonomik Sorunlar Üzerine Bir İnceleme. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(3), 309-316. https://doi.org/10.32329/uad.903559.
  • Dönmezer, S. (1999). Toplumbilim. Beta Yayınevi.
  • Eraslan, L. (2006). Liderlikte Post-Modern Bir Paradigma: Yönetimci Liderlik. İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1). https://www.j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/view/168.
  • Erdoğan, U. (2018). Ekonomik ve Kültürel Sermaye Bağlamında Sosyal Sınıfların Farklılaşması: Ankara Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı.
  • Field, J. (2008). Sosyal Sermaye (B. Bilgen & B. Şen, Çev.) İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Fraenkel, J. R. & Wallen, N. E. (2006). How to Design and Evaluate Research in Education (6. Ed.). New York: McGraw-Hill International Edition.
  • Fukuyama, F. (2005). Güven, Sosyal Erdemler ve Güvenin Yaratılması. (A. Buğdaycı, Çev.) Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Fukuyama, F. (2015). Büyük Çözülme –İnsan Doğası ve Toplumsal Düzenin Yeniden Oluşturulması (H. Kaya, Çev.) İstanbul: Profil Yayıncılık.
  • Göker, E. (2007). Ekonomik İndirgemeci mi Dediniz (içinde) Ocak ve Zanaat: Pierre Bourdieu Derlemesi, Der: Güney Çeğin-Emrah Göker- Alim Arlı-Ümit Tatlıcan. İletişim Yayınları.
  • Günkör, C. & M. Ç. Özdemir (2017). Sosyal Sermaye ve Eğitim İlişkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(1), 70-90.
  • Heywood, A. (2007). Siyaset. (B. Seçilmişoğlu, Çev.) Adres Yayınları. (Orijinal Eserin Yayın Tarihi 1997).
  • Kirman, M. A. (2005). Din ve Sekülerleşme: Üniversite Gençliği Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma. Adana: Karahan Kitabevi.
  • Komşuoğlu, A. (2008). Siyasal Yaşamda Bir Lider Süleyman Demirel. İstanbul: Bengi Yayınları.
  • Közleme, O. (2013). Liderlik, Siyasal Otorite Tipleri ve Karizma. Toplum Bilimleri Dergisi, 7(13), 239-250.
  • Lunenburg, F. C. & Ornstein, A. C. (2013). Eğitim yönetimi. (G. Arastaman, Çev.) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Mohun, S. (2002). Sermaye, Marksist Düşünce Sözlüğü. (A. Doğan, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Richter, R. (2012). Sosyolojik Paradigmalar. N. Doğan (Çev.). Küre Yayınları.
  • Straub, J. T. & Attner, R. F. (1991). Introduction to Business. Boston: PWS-Kent Publishing.
  • Swartz, D. (2011). Kültür ve İktidar –Pierre Bourdieu’nün Sosyolojisi. (E. Gen, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Putnam, R. (1993). Making Democracy Work: Civic Traditions in Modern Italy. New Jersey: Princeton University Press.
  • Putnam, R. D. (2000). Bowling Alone: The Collapse And Revival American Community. New York: Simon And Sch.
  • Thompson, B. L. (1998). Yeni Yöneticinin El Kitabı. (V. G. Diker, Çev.) İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Turner, H. J. (2003). The Structure of Sociological Theory. USA: Thomson Wadsworth.
  • Yanıklar, C. (2010). Kültürel Sermaye, Eğitim ve Toplumsal Tabakalaşma: Pierre Bourdieu’nün Yeniden Üretim Kuramına Eleştirel Bir Bakış. Sosyoloji Dergisi, (22).
  • Yavuz, E. (2009). İşgörenlerin Dönüşümcü Liderlik ve Örgütsel Bağlılık İle İlgili Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 1(2), 53.
  • Yazıcı, E. (2003). Türk Üniversite Gençliği Araştırması: Üniversite Gençliğinin Sosyo-Kültürel Profili. Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • Yukl, G. (1989). Leadership in Organizations. New Jersey: Prentice Hall.
  • Weber, M. (1995). Toplumsal ve Ekonomik Örgütlenme Kuramı. (Ö. Ozankaya, Çev.) Ankara. İmge Kitabevi.
  • Wolf, H. (2004). Capital, Encyclopedia of Social Theory. (G. Ritzer, Ed.) London: Sage.
  • Woods, P. (2005). Democratic Leadership in Education. London: Sage Publications Company.

A Review on Political Leadership Trends of University Students in the Context of their Capital Levels

Yıl 2025, Sayı: 56, 310 - 326, 30.04.2025
https://doi.org/10.52642/susbed.1618360

Öz

The aim of this research is to reveal the effect of capital levels of university students on political leadership tendencies. The rapid changes and transformations experienced in almost every field in today's world have also been experienced in the classical understanding of capital. However, the concept of capital, which previously came to the forefront with its economic meaning, has undergone a transformation and has become multidimensional with its cultural and social aspects. In this context, the conceptual framework of the research consists of the concept of capital, which is one of the leading concepts of P. Bourdieu's theoretical approach, and economic, cultural and social capital, which he addresses as types of capital.
Quantitative research method and survey model were used in the research. 525 undergraduate students studying at Kırıkkale University in the 2023-2024 academic year and having voting characteristics constitute the sample of the research. The research data were obtained through a survey form, and in this context, frequency analysis, Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis analyses were conducted. As a result of the analysis, the differentiation of the capital levels of the voters is a determining factor on their political leadership tendencies.

Kaynakça

  • Abadan, N. (1961). Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Faaliyetleri: Ankara Yükseköğrenim Gençliği Üzerine Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Al Khajeh, E. H. (2018). Impact of Leadership Styles on Organizational Performance. Journal of Human Resources Management Research, 1-10. doi: 10.5171/2018.687849.
  • Altılar, N. (2012). Geleceğin Lideri Politik Psikolojinin Yeni Paradigması. Diya Kitap.
  • Aydemir, M. A. (2011). Toplumsal ilişkilerin sosyal sermaye değeri (Topluluk duygusu ve sosyal sermaye üzerine bir araştırma). Yayımlanmamış doktora tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı.
  • Bakan, İ. & Büyükbeşe, T. (2010). Liderlik Türleri ve Güç Kaynaklarına İlişkin Mevcut-Gelecek Durum Karşılaştırması: Eğitim Kurumu Yöneticilerinin Algılarına Dayalı Bir Alan Araştırması. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(19), 73-84.
  • Baran, A. G. (2013). Genç ve Gençlik: Sosyolojik Bir Bakış. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 1(1), 6-25.
  • Bayhan, V. (1997). Üniversite Gençliğinde Anomi ve Yabancılaşma. Türkiye Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Bourdieu, P. (1979). Les Trois États de Capital Culturel, Actes de la Recherche en Sciences Sociales, (30), 3-6.
  • Bourdieu, P. (1983). Economical, Cultural and Social Capital. In R. Kreckel (Ed.) Social Inequalities (pp. 183-198). Göttingen: Schwartz.
  • Bourdieu, P. (1986). The Forms of Capital. J. Richardson (Ed.). Handbook of theory and Research For the Sociology of Education. (241-258). New York: Greenwood Press.
  • Bourdieu, P. (1994). Rethinking The State: Genesis and Structure of The Bureaucratic Field. Sociological Theory, 12(1), 1-18.
  • Bourdieu, P. (1995). Pratik Nedenler: Eylem Kuramı Üzerine. (H. Tufan, Çev.) Kesit Yayıncılık.
  • Bourdieu, P. (1996). Distinction: A Social Critique of The Judgement of Taste. London: Routledge.
  • Bourdieu, P. (2002). The Forms of Capital. Readings in Economic Sociology. Oxford: Blackwell Publishing.
  • Bourdieu, P. (2010). Sermaye Biçimleri, Sosyal Sermaye Kuram Uygulama Eleştiri. (M. M. Şahin, Çev.) İstanbul: Değişim Yayınevi.
  • Bourdieu, P. & Passeron, J. C. (2014). Yeniden Üretim: Eğitim Sistemine İlişkin Bir Teorinin İlkeleri. (L. Ünsaldı, A. Sümer & Ö. Akkaya, Çev.) Ankara: Heretik Yayıncılık.
  • Bourdieu, P. & Wacquant, L. J. D. (1996). Reflexive Anthropologie. Frankfurt am Main: Suhrkamp.
  • Bourdieu, P. & Wacquant, L. J. D. (2014). Düşünümsel Bir Antropoloji İçin Cevaplar. (N. Ökten, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Burns, J. (1978). Leadership. New York: Harper and Row.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Carson, C. M. (2005). A Historical View of Douglas Mcgregor’s Theory Y. Management Decision, 43(3), 450–460. doi: 10.1108/00251740510589814.
  • Coleman, J. S. (2010). Beşeri Sermayenin Yaratımında Sosyal Sermaye, Sosyal Sermaye Kuram Uygulama Eleştiri. (F. Uzar, Çev.) M. M. Şahin, A. Z. Ünal (Der.) İstanbul: Değişim Yayınevi.
  • Çeğin, G. (2018). Gündelik Hayatın Kavranışı İçin -Pierre Bourdieu’nün Kavramsal Repertuarının Verimlilikleri ve Sınırlılıkları (A. Esgin & G Çeğin, Ed.) Gündelik Hayat Sosyolojisi -Temalar, Sorunsallar ve Güzergâhlar. Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Deniz, A. (2015). Üniversite Gençliğinin Uyum Sağlama Süreçleri: Bir Bibliyografya Denemesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 99-121.
  • Doğan, İ. (1994). Bir Alt Kültür olarak Yüksel Caddesi Gençliği. Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Doğan, H. & Akçalı, G. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Yaşadıkları Sosyo-Ekonomik Sorunlar Üzerine Bir İnceleme. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(3), 309-316. https://doi.org/10.32329/uad.903559.
  • Dönmezer, S. (1999). Toplumbilim. Beta Yayınevi.
  • Eraslan, L. (2006). Liderlikte Post-Modern Bir Paradigma: Yönetimci Liderlik. İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1). https://www.j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/view/168.
  • Erdoğan, U. (2018). Ekonomik ve Kültürel Sermaye Bağlamında Sosyal Sınıfların Farklılaşması: Ankara Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı.
  • Field, J. (2008). Sosyal Sermaye (B. Bilgen & B. Şen, Çev.) İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Fraenkel, J. R. & Wallen, N. E. (2006). How to Design and Evaluate Research in Education (6. Ed.). New York: McGraw-Hill International Edition.
  • Fukuyama, F. (2005). Güven, Sosyal Erdemler ve Güvenin Yaratılması. (A. Buğdaycı, Çev.) Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Fukuyama, F. (2015). Büyük Çözülme –İnsan Doğası ve Toplumsal Düzenin Yeniden Oluşturulması (H. Kaya, Çev.) İstanbul: Profil Yayıncılık.
  • Göker, E. (2007). Ekonomik İndirgemeci mi Dediniz (içinde) Ocak ve Zanaat: Pierre Bourdieu Derlemesi, Der: Güney Çeğin-Emrah Göker- Alim Arlı-Ümit Tatlıcan. İletişim Yayınları.
  • Günkör, C. & M. Ç. Özdemir (2017). Sosyal Sermaye ve Eğitim İlişkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(1), 70-90.
  • Heywood, A. (2007). Siyaset. (B. Seçilmişoğlu, Çev.) Adres Yayınları. (Orijinal Eserin Yayın Tarihi 1997).
  • Kirman, M. A. (2005). Din ve Sekülerleşme: Üniversite Gençliği Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma. Adana: Karahan Kitabevi.
  • Komşuoğlu, A. (2008). Siyasal Yaşamda Bir Lider Süleyman Demirel. İstanbul: Bengi Yayınları.
  • Közleme, O. (2013). Liderlik, Siyasal Otorite Tipleri ve Karizma. Toplum Bilimleri Dergisi, 7(13), 239-250.
  • Lunenburg, F. C. & Ornstein, A. C. (2013). Eğitim yönetimi. (G. Arastaman, Çev.) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Mohun, S. (2002). Sermaye, Marksist Düşünce Sözlüğü. (A. Doğan, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Richter, R. (2012). Sosyolojik Paradigmalar. N. Doğan (Çev.). Küre Yayınları.
  • Straub, J. T. & Attner, R. F. (1991). Introduction to Business. Boston: PWS-Kent Publishing.
  • Swartz, D. (2011). Kültür ve İktidar –Pierre Bourdieu’nün Sosyolojisi. (E. Gen, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Putnam, R. (1993). Making Democracy Work: Civic Traditions in Modern Italy. New Jersey: Princeton University Press.
  • Putnam, R. D. (2000). Bowling Alone: The Collapse And Revival American Community. New York: Simon And Sch.
  • Thompson, B. L. (1998). Yeni Yöneticinin El Kitabı. (V. G. Diker, Çev.) İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Turner, H. J. (2003). The Structure of Sociological Theory. USA: Thomson Wadsworth.
  • Yanıklar, C. (2010). Kültürel Sermaye, Eğitim ve Toplumsal Tabakalaşma: Pierre Bourdieu’nün Yeniden Üretim Kuramına Eleştirel Bir Bakış. Sosyoloji Dergisi, (22).
  • Yavuz, E. (2009). İşgörenlerin Dönüşümcü Liderlik ve Örgütsel Bağlılık İle İlgili Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 1(2), 53.
  • Yazıcı, E. (2003). Türk Üniversite Gençliği Araştırması: Üniversite Gençliğinin Sosyo-Kültürel Profili. Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları.
  • Yukl, G. (1989). Leadership in Organizations. New Jersey: Prentice Hall.
  • Weber, M. (1995). Toplumsal ve Ekonomik Örgütlenme Kuramı. (Ö. Ozankaya, Çev.) Ankara. İmge Kitabevi.
  • Wolf, H. (2004). Capital, Encyclopedia of Social Theory. (G. Ritzer, Ed.) London: Sage.
  • Woods, P. (2005). Democratic Leadership in Education. London: Sage Publications Company.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Siyaset Sosyolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mümin Ayparçası 0000-0002-0970-1001

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2025
Gönderilme Tarihi 12 Ocak 2025
Kabul Tarihi 8 Nisan 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 56

Kaynak Göster

APA Ayparçası, M. (2025). Üniversite Öğrencilerinin Sermaye Düzeyleri Bağlamında Siyasi Liderlik Eğilimleri Üzerine Bir İnceleme. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(56), 310-326. https://doi.org/10.52642/susbed.1618360


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.