İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Cumhuriyetleri Okul Öncesi Eğitimde Vatandaşlık Eğitiminin İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 6 Sayı: 1, 10 - 26, 30.06.2025
https://doi.org/10.54971/synergy.1643218

Öz

Bu çalışma, Türk Cumhuriyetleri'nde okul öncesi dönemdeki vatandaşlık eğitiminin, çocukların vatandaşlık kimliklerinin oluşum sürecindeki etkisini incelemeyi hedeflemektedir. Çalışmanın bir diğer amacı ise, Türk Dünyası'ndaki farklı ülkelerde uygulanan okul öncesi vatandaşlık eğitimi uygulamalarını karşılaştırmalı bir perspektifte değerlendirerek, bu uygulamalar arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır. Bu araştırmada, Türk Cumhuriyetlerindeki okul öncesi vatandaşlık eğitimi sistemleri, nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılarak incelenmiştir. Veri toplama sürecinde, söz konusu ülkelerin anayasaları, resmi web siteleri, eğitimle ilgili mevzuatları, akademik yayınlar (makale, tez, rapor) ve diğer ilgili dokümanlar hem basılı hem de elektronik ortamlarda taranmıştır. Bu bağlamda, Türkiye, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Özbekistan ve Türkmenistan Cumhuriyetleri'nde okul öncesi dönemdeki vatandaşlık eğitimi uygulamaları, kapsamlı bir veri analizi çerçevesinde ayrıntılı olarak incelenmiştir. Vatandaşlık eğitiminin nasıl işlendiği ve bu ülkeler arasındaki benzerlik ile farklılıklar karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Literatür taramaları, okul öncesi eğitimin bireylerin sosyalleşme süreçleri ve ilköğretim başarısı üzerindeki olumlu etkilerini ortaya koymaktadır. Türk Dünyası ülkelerinde okul öncesi eğitim, yasal olarak zorunlu olmamasına rağmen, bu eğitim kademesinde yüksek bir katılım oranı gözlemlenmektedir.

Etik Beyan

Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, çalışmanın Committee on Publication Ethics (COPE)' in tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim. Herhangi bir zamanda, çalışmayla ilgili yaptığım bu beyana aykırı bir durumun saptanması durumunda, ortaya çıkacak tüm ahlaki ve hukuki sonuçlara razı olduğumu bildiririm.

Destekleyen Kurum

-

Teşekkür

Bilimin gelişmesi konusunda emek veren, katkı sunan, destek olan herkese teşekkür ediyorum. İyi ki varsınız.

Kaynakça

  • Ağamalıyev, R. (1999). Azerbaycan Cumhuriyeti eğitim sistemi. Milli Eğitim Dergisi, 144. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/144/icindekiler.html adresinden erişilmiştir. Erişim tarihi 08.04.2017.
  • Atakul, Y. (2024). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarında Türk dünyası tutum ve değer çalışması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Aliyeva, S. (2015). Образование в Азербайджане: Реформы и социальные проблемы” [Azerbaycan’da eğitim: Reform ve sosyal sorunlar], Актуальные Проблемы Социологии Молодежи, Культуры, Образования и Управления: Материалы Международной Конференции. 28 Февраля Екатеринбург: УрФУ, C.III, s. 9-14.
  • Aşkabat Eğitim Müşavirliği. (2023, 05 05). Aşkabat Eğitim Müşavirliği. Aşkabat Eğitim Müşavirliği: http://askabat.meb.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Bağırkan, T. (2022) Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Türk dünyası dijital vatandaşlığına dair görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bayram, H (2011) Sosyal bilgiler öğretiminde Türk dünyası. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Durdymyradov, O. (2024) Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Türk Dünyası’na yönelik tutumlarının belirlenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Ereş, F. (2015). Vatandaşlık eğitimi ve karakter eğitimi politikalarının değerlendirilmesine yönelik nitel bir çalışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 120-136.
  • Gül, Y. (2019). Günümüzde Türk devletlerinde örgün eğitim. Nobel Akademik Yayıncılık. Retrieved from https://www.libraryturk.com/kitap-detaylari-gunumuzde-turk-devletlerinde-orgun-egitim?v=9786052149935
  • Güven, S., Tertemiz, N., & Bulut, P. (2009). Vatandaşlık ve vatandaşlık eğitimine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1),149-170.
  • Hablemitoğlu, Ş., & Özmete, E. (2012). Etkili vatandaşlık eğitimi için bir öneri. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 39-54.
  • Işık, A. (2023). Vatandaşlık eğitimi bağlamında Türk cumhuriyetleri öğretim programlarının incelenmesi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi), Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Sivas.
  • İkinci, İ. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin vatandaşlık algıları ve vatandaşlık eğitimi ile ilgili düşüncelerinin incelenmesi. (Yayımlanmış Doktora Tezi), Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kütahya.
  • Kadırbayeva, A. (2020). Türkiye ve Kazakistan ilkokul 4.sınıf Türkçe kitaplarında işlenen konuların türler açısından karşılaştırılması. (Yayınlamamış Yüksek Lisans Tezi), Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Erzincan.
  • Kantemiz, F. (2022). Azerbaycan akademisyenlerinin coğrafya ders kitapları bağlamında Türk dünyası vatandaşlığı ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Kaplankıran, İ. (2017). Kazakistan Cumhuriyetinde eğitim sisteminin tarihî seyri ve günümüzdeki yapısı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(1), 31-47. https://doi.org/10.16916/aded.272230
  • Karaman, M. H. (2019) Ortaokul ana dili ders kitaplarının Türk dünyası kültür unsurları bakımından incelenmesi: Türkiye-Kazakistan örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N. (2023). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karip, E. (2006). Avrupa Birliği, yeni eğitim programı ve vatandaşlık eğitimi. Atatürk döneminden günümüze cumhuriyetin eğitim felsefeleri ve uygulamaları. Atatürk Döneminden Günümüze Cumhuriyetin Eğitim Felsefesi ve Uygulamaları Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Kaya, N., & Alcı, B. (2019). Türk cumhuriyetlerinde öğretmenlik mesleği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12 (63), 823-831.
  • Kırgizistan Anayasası. (1992). Kırgizistan anayasası. Bişkek.
  • Kırgızistan Cumhuriyeti Eğitim Yasası. (2003, 04 30). Kırgızistan Cumhuriyeti eğitim yasası. (92).
  • Kırgızistan Cumhuriyeti Hukuku. (2023, 04 26). Kırgızistan Cumhuriyeti vatandaşlığı hakkında. Kırgızistan Cumhuriyeti hukuku: http://cbd.minjust.gov.kg adresinden alınmıştır.
  • KKTC MEB. (2023, 05 01). Milli eğitim sisteminin genel yapısı. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı: http://www.mebnet.net adresinden alınmıştır.
  • KKTC Milli Eğitim Yasası, (1986). http://www.mebnet.net/sites/default/files/yasalar/17-1986.pdf
  • Kurmanalina, Ş., Mukanova, B., Galimova, A. & İlyasova, R. (2010). Pedagokiga. Astana: Foliyant Baspası. Kuşçu, I. (2014). Bağımsız Kazakistan’da eğitim ve sağlık: Sorunlar, reform süreci, uluslararası aktörlerin rolü. OrtaAsya ve Kafkasya Araştırmaları Dergisi (OAKA), 9(18), 23-46.
  • Mamırova, C. (2016). Özbekistan eğitim sistemi. H. Dündar içinde, Türk Dünyasında Eğitim (s. 66-89). Ankara: Pegem Akademi.
  • MEB, (2024). Türk Milli Eğitim Sistemi https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2024_02/01170546_turk_milli_egitim_sistemi_190124.pdf
  • Okutan, M. (1996). Azerbaycan eğitim sistemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 5(5), 96-108.
  • Polat, Ü. (2002). Türk dünyasında açılan ilk cedid mektepleri üzerine bir inceleme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Polat, F. (2011). Bağımsızlık sonrası Kırgızistan eğitim politikaları ve uygulamaları üzerine bir inceleme. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 36, 1-18.
  • Resmi Gazete. (Haziran, 1973). Haziran, 1973, Sayı: 14574.
  • Sağlam, S. (2024). 2018 Sosyal bilgiler öğretim programı ve ders kitaplarında Türk dünyası konularının yeri ve önemi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Savaş, S. (2009). Türk dünyasında eğitim alanındaki gelişmeler ve yenilikler. Journal of Azerbaijani Studies. 12, 269-283. https://jhss-khazar.org/wp-content/uploads/2010/06/21-1.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Seytaliyev, K. (2009). Pedagogikanın jalpı negizderi. Almatı: Ölke Baspası.
  • Tynybek Kyzy, Z. (2019). 19. YY-20. YY Türk dünyasında eğitim reformu çalışmaları ve usul-ı cedid hareketinin eğitim felsefesi açısından eleştirisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Uzuner, N. & Gürsoy, F. (2010). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların sosyal uyum ve beceri düzeylerinin incelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 35(380):20-29.
  • Yeşilyurt, E. (2020). Öğretmenin pusulası: Genel öğretim ilkeleri. EKEV Akademi Dergisi, 83, 263-288.
  • Yıldırım, S., & Buluç, A. (2022). Okul öncesi eğitimde kültür aktarımı: Kazakistan örneği. International Journal of Eurasia Social Sciences, 13(47), 241-266.

Examining Citizenship Education in Preschool Education in Turkish Republics

Yıl 2025, Cilt: 6 Sayı: 1, 10 - 26, 30.06.2025
https://doi.org/10.54971/synergy.1643218

Öz

This study aims to examine the effects of preschool citizenship education in the Turkish Republics on the formation of children's citizenship identities. Another aim of the study is to evaluate the preschool citizenship education practices implemented in different countries in the Turkish World from a comparative perspective and to reveal the similarities and differences between these practices. In this study, preschool citizenship education systems in the Turkish Republics were examined using the document analysis technique, which is one of the qualitative research methods. During the data collection process, the constitutions, official websites, education-related legislation, academic publications (articles, theses, reports) and other relevant documents of the countries in question were scanned in both printed and electronic media. In this context, preschool citizenship education practices in the Republics of Turkey, Azerbaijan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, the Turkish Republic of Northern Cyprus, Uzbekistan and Turkmenistan were examined in detail within the framework of a comprehensive data analysis. How citizenship education is processed and the similarities and differences between these countries are presented comparatively. Literature reviews reveal the positive effects of preschool education on the socialization processes of individuals and primary school success. Although preschool education is not legally compulsory in the Turkish World countries, a high participation rate is observed at this level of education.

Kaynakça

  • Ağamalıyev, R. (1999). Azerbaycan Cumhuriyeti eğitim sistemi. Milli Eğitim Dergisi, 144. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/144/icindekiler.html adresinden erişilmiştir. Erişim tarihi 08.04.2017.
  • Atakul, Y. (2024). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarında Türk dünyası tutum ve değer çalışması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Aliyeva, S. (2015). Образование в Азербайджане: Реформы и социальные проблемы” [Azerbaycan’da eğitim: Reform ve sosyal sorunlar], Актуальные Проблемы Социологии Молодежи, Культуры, Образования и Управления: Материалы Международной Конференции. 28 Февраля Екатеринбург: УрФУ, C.III, s. 9-14.
  • Aşkabat Eğitim Müşavirliği. (2023, 05 05). Aşkabat Eğitim Müşavirliği. Aşkabat Eğitim Müşavirliği: http://askabat.meb.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Bağırkan, T. (2022) Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Türk dünyası dijital vatandaşlığına dair görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bayram, H (2011) Sosyal bilgiler öğretiminde Türk dünyası. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Durdymyradov, O. (2024) Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Türk Dünyası’na yönelik tutumlarının belirlenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Ereş, F. (2015). Vatandaşlık eğitimi ve karakter eğitimi politikalarının değerlendirilmesine yönelik nitel bir çalışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 120-136.
  • Gül, Y. (2019). Günümüzde Türk devletlerinde örgün eğitim. Nobel Akademik Yayıncılık. Retrieved from https://www.libraryturk.com/kitap-detaylari-gunumuzde-turk-devletlerinde-orgun-egitim?v=9786052149935
  • Güven, S., Tertemiz, N., & Bulut, P. (2009). Vatandaşlık ve vatandaşlık eğitimine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1),149-170.
  • Hablemitoğlu, Ş., & Özmete, E. (2012). Etkili vatandaşlık eğitimi için bir öneri. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 39-54.
  • Işık, A. (2023). Vatandaşlık eğitimi bağlamında Türk cumhuriyetleri öğretim programlarının incelenmesi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi), Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Sivas.
  • İkinci, İ. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin vatandaşlık algıları ve vatandaşlık eğitimi ile ilgili düşüncelerinin incelenmesi. (Yayımlanmış Doktora Tezi), Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kütahya.
  • Kadırbayeva, A. (2020). Türkiye ve Kazakistan ilkokul 4.sınıf Türkçe kitaplarında işlenen konuların türler açısından karşılaştırılması. (Yayınlamamış Yüksek Lisans Tezi), Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Erzincan.
  • Kantemiz, F. (2022). Azerbaycan akademisyenlerinin coğrafya ders kitapları bağlamında Türk dünyası vatandaşlığı ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Kaplankıran, İ. (2017). Kazakistan Cumhuriyetinde eğitim sisteminin tarihî seyri ve günümüzdeki yapısı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(1), 31-47. https://doi.org/10.16916/aded.272230
  • Karaman, M. H. (2019) Ortaokul ana dili ders kitaplarının Türk dünyası kültür unsurları bakımından incelenmesi: Türkiye-Kazakistan örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N. (2023). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karip, E. (2006). Avrupa Birliği, yeni eğitim programı ve vatandaşlık eğitimi. Atatürk döneminden günümüze cumhuriyetin eğitim felsefeleri ve uygulamaları. Atatürk Döneminden Günümüze Cumhuriyetin Eğitim Felsefesi ve Uygulamaları Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Kaya, N., & Alcı, B. (2019). Türk cumhuriyetlerinde öğretmenlik mesleği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12 (63), 823-831.
  • Kırgizistan Anayasası. (1992). Kırgizistan anayasası. Bişkek.
  • Kırgızistan Cumhuriyeti Eğitim Yasası. (2003, 04 30). Kırgızistan Cumhuriyeti eğitim yasası. (92).
  • Kırgızistan Cumhuriyeti Hukuku. (2023, 04 26). Kırgızistan Cumhuriyeti vatandaşlığı hakkında. Kırgızistan Cumhuriyeti hukuku: http://cbd.minjust.gov.kg adresinden alınmıştır.
  • KKTC MEB. (2023, 05 01). Milli eğitim sisteminin genel yapısı. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı: http://www.mebnet.net adresinden alınmıştır.
  • KKTC Milli Eğitim Yasası, (1986). http://www.mebnet.net/sites/default/files/yasalar/17-1986.pdf
  • Kurmanalina, Ş., Mukanova, B., Galimova, A. & İlyasova, R. (2010). Pedagokiga. Astana: Foliyant Baspası. Kuşçu, I. (2014). Bağımsız Kazakistan’da eğitim ve sağlık: Sorunlar, reform süreci, uluslararası aktörlerin rolü. OrtaAsya ve Kafkasya Araştırmaları Dergisi (OAKA), 9(18), 23-46.
  • Mamırova, C. (2016). Özbekistan eğitim sistemi. H. Dündar içinde, Türk Dünyasında Eğitim (s. 66-89). Ankara: Pegem Akademi.
  • MEB, (2024). Türk Milli Eğitim Sistemi https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2024_02/01170546_turk_milli_egitim_sistemi_190124.pdf
  • Okutan, M. (1996). Azerbaycan eğitim sistemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 5(5), 96-108.
  • Polat, Ü. (2002). Türk dünyasında açılan ilk cedid mektepleri üzerine bir inceleme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Polat, F. (2011). Bağımsızlık sonrası Kırgızistan eğitim politikaları ve uygulamaları üzerine bir inceleme. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 36, 1-18.
  • Resmi Gazete. (Haziran, 1973). Haziran, 1973, Sayı: 14574.
  • Sağlam, S. (2024). 2018 Sosyal bilgiler öğretim programı ve ders kitaplarında Türk dünyası konularının yeri ve önemi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Savaş, S. (2009). Türk dünyasında eğitim alanındaki gelişmeler ve yenilikler. Journal of Azerbaijani Studies. 12, 269-283. https://jhss-khazar.org/wp-content/uploads/2010/06/21-1.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Seytaliyev, K. (2009). Pedagogikanın jalpı negizderi. Almatı: Ölke Baspası.
  • Tynybek Kyzy, Z. (2019). 19. YY-20. YY Türk dünyasında eğitim reformu çalışmaları ve usul-ı cedid hareketinin eğitim felsefesi açısından eleştirisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Uzuner, N. & Gürsoy, F. (2010). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların sosyal uyum ve beceri düzeylerinin incelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 35(380):20-29.
  • Yeşilyurt, E. (2020). Öğretmenin pusulası: Genel öğretim ilkeleri. EKEV Akademi Dergisi, 83, 263-288.
  • Yıldırım, S., & Buluç, A. (2022). Okul öncesi eğitimde kültür aktarımı: Kazakistan örneği. International Journal of Eurasia Social Sciences, 13(47), 241-266.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Okul Öncesi Eğitim
Bölüm inceleme Makalesi
Yazarlar

Ahmet Işık 0000-0002-2358-0445

Engin Zabun 0000-0001-8132-8953

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 19 Şubat 2025
Kabul Tarihi 9 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Işık, A., & Zabun, E. (2025). Türk Cumhuriyetleri Okul Öncesi Eğitimde Vatandaşlık Eğitiminin İncelenmesi. Sinerji Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 6(1), 10-26. https://doi.org/10.54971/synergy.1643218

Derginin tarandığı indeksler: ASOS İndeks, CiteFactor, ERIH PLUS,  Eurasian Scientific Journal Index (ESJI) Directory of Research Journals Indexing (DRJI)


                                                                     Synergy International Journal of Field Education Research is licensed under Attribution-NonCommercial (CC BY-NC) 4.0 International License