Sosyal sigortalar mevzuatında işverene yönelik birtakım bildirim yükümlülükleri öngörülmüştür. İşverenler, Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği’nin ekinde yer alan örneklerine uygun olarak elektronik ortamda bildirim yükümlülüklerini yerine getirmektedirler. Bu kapsamda Sosyal Güvenlik Kurumu uhdesinde bulunan ve iş mahkemelerince talep edilen başlıca belgeler; sigortalı işe giriş bildirgeleri, işten ayrılış bildirgeleri, sigortalının çalıştığı işyerlerine ilişkin bilgiler ile sigortalılar adına Kurum ile ilişkili gerçekleştirilen tüm işlemlerin bir dökümünün gösterildiği hizmet dökümüdür. İş mahkemelerine birçok uyuşmazlıkta yeknesak olarak gönderilen bu belgeler yanında uyuşmazlığın niteliğine göre Kurumdan zaman zaman başka bilgi ve belgelerin de talep edildiği görülmektedir. Sosyal Güvenlik Kurumu kayıtları olarak adlandırılan bu bilgi ve belgeler bireysel iş uyuşmazlıklarının çözümünde dava dosyası içeriğinde yer alan diğer delillerle birlikte değerlendirilmektedir.
Bu çalışmada öncelikle iş mahkemeleri tarafından Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan talep edilen belgelere ilişkin açıklamalar yapılmış; daha sonra Kurumdan edinilen bilgi ve belgelerin iş yargısındaki delil değeri değerlendirilmiştir.
Sosyal Güvenlik Kurumu delil ücretin tespiti kıdem süresinin tespiti işverenlerin tespiti işten çıkış kodu
Bu makale Etik Kurul iznine tabi değildir
The social security legislation provides for certain notification obligations for the employer. Employers fulfil their obligations for notification by electronic means in line with the notification templates available in the annex of the Regulation on Social Security Procedures. Within this context, the primary documents that the Social Security Institution holds in its records and the labour courts request the submission of include the insurance holder employment reports, Insurance holder end of employment notifications, information on the employers by whom the insured individual has been employed, and the service record providing a breakdown of all procedures conducted on behalf of the insured individuals in association with the Social Security Institution. In addition to those documents which are uniformly submitted to labour courts in many disputes, further information and documents are occasionally requested from the Social Security Institution depending on the nature of the dispute. Such information and documents, which are referred to as the Social Security Institution records, are assessed together with other evidence included in the case file in the resolution of individual labour disputes.
In this study, firstly, explanations were made regarding the documents requested by the labor courts from the Social Security Institution; then, the evidentiary value of the information and documents obtained from the Institution in the labor court was evaluated.
Social Security Institution Evidence Determination of wage Calculation of length of service Identification of employers The job exit code
This article is not subject to Ethics Committee permission.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk (Diğer) |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 22 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 62 |