Araştırmalar gençlerin siyasi organizasyonlara ve sivil toplum kuruluşlarına katılım oranlarının düşük olduğunu ortaya koymaktadır. Gençlerin ülkeyi ve toplumu etkileyen önemli konulara ilgi duymaması ve sosyal problemlerin çözümünde sorumluluk almaktan kaçınması demokrasinin işleyişini ve sürekliliğini tehlikeye atabilecek bir göstergedir. Bu soruna yanıt olarak etkin ve sorumlu vatandaşlar yetiştirmeyi hedefleyen sosyal bilgiler eğitimcileri, öğrencilerin sivil katılım becerilerini geliştirmek için yeni yollar aramaktadır. Bu noktada ortaya çıkan fikirlerden biri Amerikan Ulusal Sosyal Bilgiler Konseyi (NCSS) tarafından 2013 yılında yayımlanan C3 (College, Career, Civic Life) Çerçevesi’dir. C3 Çerçevesi öğrencileri üniversite, kariyer ve sivil yaşama hazırlamak için gerekli olan kavramlar, beceriler ve disiplin araçları konusunda rehberlik sunmayı ve sosyal bilgiler eğitimcilerinin pedagojik yaklaşımlarını desteklemeyi amaçlamaktadır. Çerçeve vatandaşlık, ekonomi, coğrafya ve tarih disiplinlerine odaklanarak; soruların geliştirilmesi ve sorgulamaların planlanması, disiplin kavramlarının ve araçlarının uygulanması, kaynakların değerlendirilmesi ve kanıtların kullanılması, sonuçların iletilmesi ve bilinçli eylemde bulunma olmak üzere dört boyuttan oluşan bir dizi eğitim süreci içermektedir. Bu eğitim süreci sosyal bilgiler dersini zengin sorular etrafında yeniden yapılandırmakta ve disiplinlerarası araştırmayı teşvik ederek sosyal bilimlere ait problemlerin girift doğasını yakalamaya yardımcı olmaktadır. Bu bağlamda mevcut çalışmanın amacı C3 Çerçevesi’nin temel bileşenlerini açıklamak ve Türkiye’deki müfredata uygun olarak sosyal bilgiler dersine yönelik örnek uygulamalar tasarlamaktır. Çalışmanın sosyal bilgiler öğretmenlerine derslerini planlarken, uygularken ve değerlendirirken yeni bakış açıları kazandıracağı ve rehberlik edeceği düşünülmektedir.
C3 Çerçevesi Üniversite Kariyer Sivil yaşam Sorgulama yayı Sosyal bilgiler
Research shows that the participation rate of young people in political organizations and civil society organizations is low. The fact that young people are not interested in important issues affecting the country and society and avoid taking responsibility for solving social problems is an indicator that can jeopardize the functioning and continuity of democracy. In response to this problem, social studies educators aiming to raise active and responsible citizens are looking for new ways to improve students' civic engagement skills. One such idea is the C3 (College, Career, Civic Life) Framework published by the National Council for the Social Studies (NCSS) in 2013. The C3 Framework aims to provide guidance on the concepts, skills, and disciplinary tools needed to prepare students for college, career, and civic life and to support social studies educators' pedagogical approaches. Focusing on the disciplines of civics, economics, geography, and history, the Framework includes a series of four dimensions: developing questions and planning inquiries, applying disciplinary concepts and tools, evaluating sources and using evidence, communicating conclusions, and taking informed action. This educational process restructures the social studies course around rich questions and encourages interdisciplinary research, helping to capture the intricate nature of social science problems. In this context, the present study aims to explain the main components of the C3 Framework and to design sample applications for the social studies lesson in accordance with the curriculum in Türkiye. The study is expected to provide new perspectives and guidance to social studies teachers while planning, implementing and evaluating their lessons.
C3 Framework College Career Civic life Inquiry arc Social studies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 1 |