Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

5-6 Yaş Grubu Çocukların Orman Yangını ile İlgili Algıları

Yıl 2025, Cilt: 23 Sayı: 1, 592 - 612, 30.04.2025
https://doi.org/10.37217/tebd.1594692

Öz

Bu araştırma, 5-6 yaş grubundaki çocukların orman yangınları konusundaki algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Marmara Bölgesi'ndeki bir anaokulunda 20 çocukla gerçekleştirilen araştırma, çocuklara orman yangınları hakkında herhangi bir açıklama yapılmadan resim çizmeleri istenerek yapılmıştır. Çocuklar, çizimlerini tamamladıktan sonra, her biriyle ayrı ayrı görüşmeler yapılmış ve çizimlerini anlatmaları sağlanmıştır. Veriler, rubrik ve içerik analizi yöntemleriyle değerlendirilmiştir. Araştırma bulguları, çocukların orman yangınlarına karşı yoğun üzüntü ve korku hissettiklerini, yangın durumunda aktif eylemlerle (örneğin itfaiyeye yardım etme veya su dökme) çevresel sorumluluk geliştirdiklerini göstermektedir. Ayrıca çocukların ekosistem içindeki ilişkileri ve doğaya olan duyarlılıkları konusunda farkındalık geliştirdikleri, çevresel empati düzeylerinin arttığı gözlemlenmiştir. Ancak bazı çizimlerde yangın konusunun yeterince işlenmediği ve çözüm önerilerinin zayıf olduğu tespit edilmiştir. Bu durum, mevcut eğitim programlarının çocukların çevresel sorunları daha derinlemesine anlamalarına olanak tanıyacak şekilde güçlendirilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır. Araştırma, çocukların çevresel algılarının güçlendirilmesi için yenilikçi, katılımcı ve deneyimsel öğrenme fırsatları sunan eğitim programlarının önemini vurgulamaktadır. Bu alandaki farkındalığı arttırmaya yönelik daha fazla deneyimsel ve toplumsal bilinçlenme odaklı etkinlikler yapılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Adu, M. K., Agyapong, B., & Agyapong, V. I. (2023). Children’s psychological reactions to wildfires: A review of recent literature. Current Psychiatry Reports, 25(11), 603-616.
  • Ahi, B. & Balcı, S. (2018). Ecology and the child: Determination of the knowledge level of children aged four to five about concepts of forest and deforestation. International Research in Geographical and Environmental Education, 27(3), 234-249.
  • Avcı, M. & Korkmaz, M. (2021). Türkiye’de orman yangını sorunu: Güncel bazı konular üzerine değerlendirmeler. Türkiye Ormancılık Dergisi, 22(3), 229-240.
  • Ayvacı, H. Ş., Bülbül, S., & Bebek, G. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının çevre sorunları kavramına yönelik metaforik algıları ve görüşleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 117-132.
  • Ayvacı, H. S., Çavuş, R., & Aydın, S. (2021). Okul öncesi çocuklarının çevre sorunlarıyla ilgili algıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 10(3), 254-271. https://doi.org/10.1007/s11858-021-09393-8
  • Baş, R. (1997). Türkiye’de orman yangınları nedenleri, zararları ve yangınlara karşı alınacak önlemler. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University, 27(2), 52-73.
  • Başaran, M. A., Sarıbaşak, H., & Çamalan, İ. (2007). Yangın risk ve tehlike sınıflarının belirlenmesinde coğrafi bilgi sistemi tekniğinin kullanılması. Orman Kaynaklarının İşlevleri Kapsamında Darboğazlar, Çözüm Önerileri ve Öncelikler Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, 17-19 Ekim, İstanbul.
  • Bilgili, E. & Sağlam, B. (2003). Fire behavior in maquis fuels in Turkey. Forest Ecology and Management, 184(1-3), 201-207.
  • Bilgili, E., Durmaz, B. D., Baysal, İ., Sağlam, B., & Küçük, Ö. (2010). Doğu Karadeniz ormanlarında orman yangınları. III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi içinde (s. 1280-1290), Artvin.
  • Bogner, F. X. (1998). The influence of outdoor ecology education on children’s environmental perception. The Journal of Environmental Education, 29(4), 24-29. https://doi.org.10.1080/00968964.1998.9941947
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Cameron, J. & Lively, E. (2013). The artist's way for parents: Raising creative children. TarcherPerigee.
  • Case, R. (1985). Children's thinking about the environment: A cognitive-developmental perspective. Environmental Education Research, 1(1), 15-23. https://doi.org/10.1080/1350462850010102
  • Chan, K. M. A., Shaw, M. R., & Baird, R. (2016). The importance of relational values for conservation. Conservation Biology, 30(4), 792-800. https://doi.org/10.1111/cobi.12781
  • Cherney, I. D., Seiwert, C. S., Dickey, T. M., & Flichtbeil, J. D. (2006). Children’s drawings: A mirror to their minds. Journal of Educational Psychology, 26, 127–142. https://doi.org/10.1080/01443410500344167
  • Coşgun, U., Yolcu, İ., Tolunay, A., & Orhan, H. (2010). Antalya Orman Bölge Müdürlüğü’nde orman yangınlarına neden olan sosyo-ekonomik faktörlerin belirlenmesi. Batı Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü, Teknik Bülten No:40, Antalya.
  • Creswell, J. W. & Clark, V. P. (2007). Mixed methods research. Thousand Oaks.
  • Erdaş-Kartal, E., & Ada, E. (2020). Okul öncesi çocuklarının gözünden geri dönüşüm. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 778-801. https://doi.org/10.19171/uefad.635508
  • Ertuğrul, M. (2005). Orman yangınlarının dünyadaki ve Türkiye’deki durumu. Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 7(7), 43-50.
  • Guba, E. G. & Lincoln, Y. S. (1982). Epistemological and methodological bases of naturalistic inquiry. ECTJ, 30(4), 233-252.
  • Günindi, Y. (2012). An analysis of preschool children's environmental awareness. Educational Research and Reviews, 7(20), 402-410. https://doi.org/10.5897/ERR12.061
  • Hakyemez, A. (1995). Muğla Orman Bölge Müdürlüğü’nde orman yangınları. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University, 45(1-2), 119-126.
  • Holloway, I. & Wheeler, S. (1996). Qualitative research for nurses. Blackwell Science.
  • Honig, M. S. & Mennerich, A. (2012). Children’s environmental awareness and community-oriented behaviors. Environmental Education Research, 18(1), 27-41. https://doi.org/10.1080/13504622.2011.584238
  • Ives, C. D., Dandy, N. D., & Johnson, K. A. (2018). The importance of emotional connections to nature for environmental stewardship. Global Environmental Change, 51, 145-153. https://doi.org/10.1016/j.gloenvcha.2018.06.004
  • Littledyke, M. (2004). Science and environmental education in the early years: A review of the literature. Research in Science Education, 34(4), 487-504. https://doi.org/10.1007/s11165-004-1934-5
  • Ma, J. & Bateson, M. (1999). Children’s understanding of environmental issues. Journal of Environmental Education, 30(2), 10-16. https://doi.org/10.1080/00958969909598796
  • Madden, L. & Liang, X. (2017). The relationship between children’s environmental knowledge and their environmental behavior. International Journal of Environmental and Science Education, 12(1), 59-71. https://doi.org/10.12973/ijese.2017.12014a
  • Malkus, A. & Musser, L. M. (1997). Environmental attitudes and knowledge of fifth-grade students in a diverse urban setting. Environmental Education Research, 3(1), 61-73. https://doi.org/10.1080/1350462970030106
  • Mol, T. (1993). Orman yangınları. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University, 43(3-4), 69-78.
  • Musser, L. M. & Diamond, L. (1999). A study of children’s environmental attitudes. Environmental Education Research, 5(4), 415-432. https://doi.org/10.1080/1350462990050404
  • O'Brien, L. (2009). Learning outdoors: The role of outdoor learning in sustainability education. Journal of Education for Sustainable Development, 3(2), 127-142. https://doi.org/10.1177/09734082090030021
  • Orman Genel Müdürlüğü. (2022). 2022 Yılı Değerlendirme Raporu. OGM Koruma Dairesi.
  • Özden, S., Kılıç, H., Ünal, H. E., & Birben, Ü. (2012). Orman yangını insan ilişkisi. https://www.foresteconomics.org/books/yangin_kitap.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Özsoy, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin çevre algılarının çizdikleri resimler aracılığıyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 1-24.
  • Palmberg, I. E. & Kuru, J. (2000). Outdoor activities as a basis for environmental responsibility. Journal of Environmental Education, 31(4), 36-46. https://doi.org/10.1080/00958960009598648
  • Palmer, J. A. & Suggate, J. (2004). The development of children’s understanding of distant places and environmental issues: Report of a UK longitudinal study of the development of ideas between the ages of 4 and 10 years. Research Papers in Education, 19(2), 205-237.
  • Pınar, E. & Yakışan, M. (2018). İlkokul öğrencilerinin çevre kavramı ile ilgili çizimlerinin analizi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 97-113. https://doi.org/10.24315/trkefd.366693
  • Sapsağlam, Ö. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarında doğal afet farkındalığı. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 38(1), 283-295.
  • Saz, B., Osmanpehlivan, E., Demir, İ., & Bay, D. N. (2020). Okul öncesi çocuklarının çevre kirliliği algısının incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(3), 191-215.
  • Saz, H. H., Avcı, M., & Yıldırım, İ. (2020). Preschool children's perceptions of environmental issues. International Journal of Environmental and Science Education, 15(4), 481-493. https://doi.org/10.12973/ijese.2020.00156a
  • Senemoğlu, N. (1994). Gelişim ve öğrenme. Anı.
  • Söküt-Açar, T., Inalpulat, M., Ayman-Oz, N., Genc, L., Arslan, H., & Bobek-Bagran, A. (2019). A journey to children's perceptions on forest fire through drawings in Canakkale Province, Turkey: Exploring the needs for alternative educative approaches. Applied Environmental Education & Communication, 18(4), 285-299.
  • Stankey, G. H. (1976). Wilderness fire policy: An investigation of visitor knowledge on beliefs. USDA Forest Service, Research Paper INT-180.
  • To, P., Eboreime, E., & Agyapong, V. I. (2021). The impact of wildfires on mental health: A scoping review. Behavioral Sciences, 11(9), 126(1-18).
  • Turan, Ö. (2019). Orman yangınları ve insan ilişkilerinin farklı ilgi grupları açısından incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Uyanık, G. (2017). Preschool children's environmental attitudes: A qualitative study. International Journal of Environmental and Science Education, 12(1), 1-15. https://doi.org/10.12973/ijese.2017.12014a
  • Yavuzer, H. (2005). Çocuğu tanımak ve anlamak. Remzi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. b.). Seçkin.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. b.). Seçkin.
  • Yılmaz, B., Boone, W. J., & Andersen, H. (2004). Students' attitudes toward the environment: A comparative study of Turkey and the United States. Environmental Education Research, 10(2), 179-197. https://doi.org/10.1080/1350462042000196173
  • Yılmaz, E., Topal, A., & Keleş, H. (2012). Farklı toplum kesimlerinin orman yangınları yönetimine yönelik bilgi, görüş ve deneyimlerinin belirlenmesi: Mersin ili örneği. Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Enstitüsü, Teknik Bülten No: 42, Tarsus.

Perceptions of 5–6-Year-Old Children About Forest Fire

Yıl 2025, Cilt: 23 Sayı: 1, 592 - 612, 30.04.2025
https://doi.org/10.37217/tebd.1594692

Öz

This research aims to investigate the perceptions of 5-6-year-old children on forest fires. Conducted with 20 children in a kindergarten in the Marmara Region, the research involved asking the children to draw pictures of forest fires without providing any prior explanation. After completing their drawings, individual interviews were conducted with each child, and they were asked to describe their drawings. The data were analyzed using a rubric and content analysis methods. The findings revealed that children expressed strong feelings of sadness and fear towards forest fires and demonstrated environmental responsibility through active behaviors, such as helping firefighters or pouring water. Additionally, the children showed an increased awareness of the relationships within ecosystems and a growing sense of environmental empathy. However, some drawings did not adequately address the topic of fire, and the proposed solutions were weak. This suggests that current curricula need to be strengthened to help children better understand environmental issues. The research emphasizes the importance of innovative, participatory, and experiential learning opportunities to enhance children's environmental perceptions. Future research should focus on activities that promote awareness and community engagement, providing more experiential learning opportunities to increase environmental consciousness.

Kaynakça

  • Adu, M. K., Agyapong, B., & Agyapong, V. I. (2023). Children’s psychological reactions to wildfires: A review of recent literature. Current Psychiatry Reports, 25(11), 603-616.
  • Ahi, B. & Balcı, S. (2018). Ecology and the child: Determination of the knowledge level of children aged four to five about concepts of forest and deforestation. International Research in Geographical and Environmental Education, 27(3), 234-249.
  • Avcı, M. & Korkmaz, M. (2021). Türkiye’de orman yangını sorunu: Güncel bazı konular üzerine değerlendirmeler. Türkiye Ormancılık Dergisi, 22(3), 229-240.
  • Ayvacı, H. Ş., Bülbül, S., & Bebek, G. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının çevre sorunları kavramına yönelik metaforik algıları ve görüşleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 117-132.
  • Ayvacı, H. S., Çavuş, R., & Aydın, S. (2021). Okul öncesi çocuklarının çevre sorunlarıyla ilgili algıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 10(3), 254-271. https://doi.org/10.1007/s11858-021-09393-8
  • Baş, R. (1997). Türkiye’de orman yangınları nedenleri, zararları ve yangınlara karşı alınacak önlemler. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University, 27(2), 52-73.
  • Başaran, M. A., Sarıbaşak, H., & Çamalan, İ. (2007). Yangın risk ve tehlike sınıflarının belirlenmesinde coğrafi bilgi sistemi tekniğinin kullanılması. Orman Kaynaklarının İşlevleri Kapsamında Darboğazlar, Çözüm Önerileri ve Öncelikler Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, 17-19 Ekim, İstanbul.
  • Bilgili, E. & Sağlam, B. (2003). Fire behavior in maquis fuels in Turkey. Forest Ecology and Management, 184(1-3), 201-207.
  • Bilgili, E., Durmaz, B. D., Baysal, İ., Sağlam, B., & Küçük, Ö. (2010). Doğu Karadeniz ormanlarında orman yangınları. III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi içinde (s. 1280-1290), Artvin.
  • Bogner, F. X. (1998). The influence of outdoor ecology education on children’s environmental perception. The Journal of Environmental Education, 29(4), 24-29. https://doi.org.10.1080/00968964.1998.9941947
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Cameron, J. & Lively, E. (2013). The artist's way for parents: Raising creative children. TarcherPerigee.
  • Case, R. (1985). Children's thinking about the environment: A cognitive-developmental perspective. Environmental Education Research, 1(1), 15-23. https://doi.org/10.1080/1350462850010102
  • Chan, K. M. A., Shaw, M. R., & Baird, R. (2016). The importance of relational values for conservation. Conservation Biology, 30(4), 792-800. https://doi.org/10.1111/cobi.12781
  • Cherney, I. D., Seiwert, C. S., Dickey, T. M., & Flichtbeil, J. D. (2006). Children’s drawings: A mirror to their minds. Journal of Educational Psychology, 26, 127–142. https://doi.org/10.1080/01443410500344167
  • Coşgun, U., Yolcu, İ., Tolunay, A., & Orhan, H. (2010). Antalya Orman Bölge Müdürlüğü’nde orman yangınlarına neden olan sosyo-ekonomik faktörlerin belirlenmesi. Batı Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü, Teknik Bülten No:40, Antalya.
  • Creswell, J. W. & Clark, V. P. (2007). Mixed methods research. Thousand Oaks.
  • Erdaş-Kartal, E., & Ada, E. (2020). Okul öncesi çocuklarının gözünden geri dönüşüm. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 778-801. https://doi.org/10.19171/uefad.635508
  • Ertuğrul, M. (2005). Orman yangınlarının dünyadaki ve Türkiye’deki durumu. Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 7(7), 43-50.
  • Guba, E. G. & Lincoln, Y. S. (1982). Epistemological and methodological bases of naturalistic inquiry. ECTJ, 30(4), 233-252.
  • Günindi, Y. (2012). An analysis of preschool children's environmental awareness. Educational Research and Reviews, 7(20), 402-410. https://doi.org/10.5897/ERR12.061
  • Hakyemez, A. (1995). Muğla Orman Bölge Müdürlüğü’nde orman yangınları. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University, 45(1-2), 119-126.
  • Holloway, I. & Wheeler, S. (1996). Qualitative research for nurses. Blackwell Science.
  • Honig, M. S. & Mennerich, A. (2012). Children’s environmental awareness and community-oriented behaviors. Environmental Education Research, 18(1), 27-41. https://doi.org/10.1080/13504622.2011.584238
  • Ives, C. D., Dandy, N. D., & Johnson, K. A. (2018). The importance of emotional connections to nature for environmental stewardship. Global Environmental Change, 51, 145-153. https://doi.org/10.1016/j.gloenvcha.2018.06.004
  • Littledyke, M. (2004). Science and environmental education in the early years: A review of the literature. Research in Science Education, 34(4), 487-504. https://doi.org/10.1007/s11165-004-1934-5
  • Ma, J. & Bateson, M. (1999). Children’s understanding of environmental issues. Journal of Environmental Education, 30(2), 10-16. https://doi.org/10.1080/00958969909598796
  • Madden, L. & Liang, X. (2017). The relationship between children’s environmental knowledge and their environmental behavior. International Journal of Environmental and Science Education, 12(1), 59-71. https://doi.org/10.12973/ijese.2017.12014a
  • Malkus, A. & Musser, L. M. (1997). Environmental attitudes and knowledge of fifth-grade students in a diverse urban setting. Environmental Education Research, 3(1), 61-73. https://doi.org/10.1080/1350462970030106
  • Mol, T. (1993). Orman yangınları. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University, 43(3-4), 69-78.
  • Musser, L. M. & Diamond, L. (1999). A study of children’s environmental attitudes. Environmental Education Research, 5(4), 415-432. https://doi.org/10.1080/1350462990050404
  • O'Brien, L. (2009). Learning outdoors: The role of outdoor learning in sustainability education. Journal of Education for Sustainable Development, 3(2), 127-142. https://doi.org/10.1177/09734082090030021
  • Orman Genel Müdürlüğü. (2022). 2022 Yılı Değerlendirme Raporu. OGM Koruma Dairesi.
  • Özden, S., Kılıç, H., Ünal, H. E., & Birben, Ü. (2012). Orman yangını insan ilişkisi. https://www.foresteconomics.org/books/yangin_kitap.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Özsoy, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin çevre algılarının çizdikleri resimler aracılığıyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 1-24.
  • Palmberg, I. E. & Kuru, J. (2000). Outdoor activities as a basis for environmental responsibility. Journal of Environmental Education, 31(4), 36-46. https://doi.org/10.1080/00958960009598648
  • Palmer, J. A. & Suggate, J. (2004). The development of children’s understanding of distant places and environmental issues: Report of a UK longitudinal study of the development of ideas between the ages of 4 and 10 years. Research Papers in Education, 19(2), 205-237.
  • Pınar, E. & Yakışan, M. (2018). İlkokul öğrencilerinin çevre kavramı ile ilgili çizimlerinin analizi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 97-113. https://doi.org/10.24315/trkefd.366693
  • Sapsağlam, Ö. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarında doğal afet farkındalığı. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 38(1), 283-295.
  • Saz, B., Osmanpehlivan, E., Demir, İ., & Bay, D. N. (2020). Okul öncesi çocuklarının çevre kirliliği algısının incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(3), 191-215.
  • Saz, H. H., Avcı, M., & Yıldırım, İ. (2020). Preschool children's perceptions of environmental issues. International Journal of Environmental and Science Education, 15(4), 481-493. https://doi.org/10.12973/ijese.2020.00156a
  • Senemoğlu, N. (1994). Gelişim ve öğrenme. Anı.
  • Söküt-Açar, T., Inalpulat, M., Ayman-Oz, N., Genc, L., Arslan, H., & Bobek-Bagran, A. (2019). A journey to children's perceptions on forest fire through drawings in Canakkale Province, Turkey: Exploring the needs for alternative educative approaches. Applied Environmental Education & Communication, 18(4), 285-299.
  • Stankey, G. H. (1976). Wilderness fire policy: An investigation of visitor knowledge on beliefs. USDA Forest Service, Research Paper INT-180.
  • To, P., Eboreime, E., & Agyapong, V. I. (2021). The impact of wildfires on mental health: A scoping review. Behavioral Sciences, 11(9), 126(1-18).
  • Turan, Ö. (2019). Orman yangınları ve insan ilişkilerinin farklı ilgi grupları açısından incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Uyanık, G. (2017). Preschool children's environmental attitudes: A qualitative study. International Journal of Environmental and Science Education, 12(1), 1-15. https://doi.org/10.12973/ijese.2017.12014a
  • Yavuzer, H. (2005). Çocuğu tanımak ve anlamak. Remzi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. b.). Seçkin.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. b.). Seçkin.
  • Yılmaz, B., Boone, W. J., & Andersen, H. (2004). Students' attitudes toward the environment: A comparative study of Turkey and the United States. Environmental Education Research, 10(2), 179-197. https://doi.org/10.1080/1350462042000196173
  • Yılmaz, E., Topal, A., & Keleş, H. (2012). Farklı toplum kesimlerinin orman yangınları yönetimine yönelik bilgi, görüş ve deneyimlerinin belirlenmesi: Mersin ili örneği. Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Enstitüsü, Teknik Bülten No: 42, Tarsus.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Okul Öncesi Eğitim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Şahin 0000-0001-9394-9511

Erken Görünüm Tarihi 4 Nisan 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2025
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2024
Kabul Tarihi 27 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, M. (2025). 5-6 Yaş Grubu Çocukların Orman Yangını ile İlgili Algıları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 23(1), 592-612. https://doi.org/10.37217/tebd.1594692

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı