Sınıf öğretmenlerinin beceri temelli fen bilimleri sorularına ilişkin görüşlerinin ortaya konulmasını amaçlayan bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 40 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak ise araştırmacı tarafından hazırlanan, beceri temelli fen bilimleri sorularına ilişkin öğretmen görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde MaxQDA programı kullanılmış olup kategorisel içerik analizi geçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenleri beceri temelli fen bilimleri sorularının özellikleri olarak; akıl yürütme, beceri odaklı bilgi ölçme ve öğrenci gelişimine katkı sağlama gibi vurgulamalarda bulunmuşlardır. Ayrıca öğretmenler beceri temelli fen bilimleri sorularının ders kitaplarında ve kaynak kitaplarda kullanımına yönelik olumlu ve olumsuz görüşlere sahiptir. Öğretmenlerin beceri temelli fen bilimleri sorularının daha nitelikli olabilmesi için görüşleri incelendiğinde ise öğretmenlere, öğrencilere ve velilere yönelik birçok öneride bulundukları görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre beceri temelli fen bilimleri sorularına ilişkin sınıf öğretmenlerine hizmet içi eğitim verilmesi ve beceri temelli soruların fen bilimleri ders kitaplarında daha fazla yer alması önerilmektedir.
Beceri temelli sorular Fen bilimleri dersi Fen eğitimi Sınıf öğretmeni Ölçme ve değerlendirme
The present study employs phenomenology design, one of the qualitative research methods, with the objective of elucidating the perspectives of primary school teachers on skill-based science questions. The research study was conducted with a total of 40 primary school teachers. A teacher interview form about skill-based science questions, prepared by the researcher, was used as the data collection tool. The data obtained from the study was analyzed using MaxQDA software, with a categorical content analysis being performed. The results of the study indicated that primary school teachers placed significant emphasis on the features of skill-based science questions, including reasoning, skill-oriented knowledge assessment, and their contribution to student development. Furthermore, the utilization of skill-based science inquiries within textbooks and resource materials has been met with disparate responses by educators, exhibiting both favorable and unfavorable sentiments. A subsequent analysis of these opinions was conducted to ascertain the feasibility of enhancing the quality of skill-based science questions. This analysis revealed numerous recommendations intended for teachers, students, and parents. The research findings suggest that in-service training for primary school teachers on skill-based science questions is warranted, and that the incorporation of skill-based questions within science textbooks should be prioritized.
Skill based questions Science course Science education Primary school teacher Assessment and evaluation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 8 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 1 |