Bu çalışma, fenomen öğretmenlik olgusunu derinlemesine ve ayrıntılı bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, nitel bir araştırma olup fenomenoloji desenindedir. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenmiş dört çalışma grubunda toplam 19 katılımcı bulunmaktadır. Bu çalışma grupları; “fenomen öğretmenler”, “eğitim fakültesi akademisyenleri”, “okul yöneticileri” ve “öğretmenler”dir. Araştırmacılar veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirmiştir. Verilerin analizinde tematik içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma, fenomen öğretmenler hakkında kapsamlı bir bakış açısı sunmaktadır. Araştırmada fenomen öğretmenlerin kişisel, sosyal, eğitsel ve ekonomik sebeplerle eğitim içeriklerini paylaştıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca fenomen öğretmenlerin bu paylaşımlarının öğrenci öğrenmesi üzerinde olumlu ve olumsuz bazı etkileri olabileceği belirtilmiştir. Dolayısıyla fenomen öğretmenler, okul yöneticileri, öğretmenler ve akademisyenler ile yapılan görüşmeler neticesinde fenomen öğretmenlerin Türk Millî Eğitim Sisteminin genel amaç ve hedefleri doğrultusunda ahlaki, didaktik ve eğitsel yönünün geliştirilmesi gerekliliği vurgulanmıştır. Ek olarak çalışma sosyal medyada eğitim içeriklerinin ve fenomen öğretmenlerin çocuk haklarına ve öğrenme sürecine uygun paylaşım yapmalarına ilişkin ihtiyacı ortaya koymaktadır.
This study aims to examine the phenomenon of phenomenal teaching in-depth and in detail. The study is qualitative research and has a phenomenology design. The study had 19 participants in four groups, determined based on the criterion sampling method. These study groups were "phenomenal teachers," "faculty members in faculties of education", "school administrators," and "teachers." The researchers developed a semi-structured interview form as a data collection tool. Thematic content analysis was used to analyze the data. The research provided a comprehensive perspective on the phenomenal teachers. In the study, it was concluded that phenomenal teachers share educational content for personal, social, educational, and economic reasons. It was also stated that these shares of phenomenal teachers may have positive and negative effects on student learning. Therefore, as a result of the interviews with phenomenal teachers, school administrators, teachers, and faculty members, it was emphasized that the moral, didactic, and educational aspects of phenomenal teachers should be developed in line with the general aims and objectives of the Turkish National Educational System. In addition, the study revealed the need for educational content and the phenomenal teachers sharing educational content on social media by children's rights and the learning process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 13 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 1 |