Bu çalışma, fantastik türü inceleyerek, onun kolektif kültürel anlatıları şekillendirmedeki rolünü ve insanlık tarihi boyunca doğaüstü ve olağanüstü öğelerle etkileşimini vurgulamaktadır. Yapısal ve işlevsel boyutlarının analizi aracılığıyla, bu çalışma, tanıdık dünyadan farklı alternatif gerçeklikler inşa eden fantastik türün arkasındaki mekanizmaları incelemektedir. Özellikle Tzvetan Todorov'un eseri; tekinsiz ile olağanüstü arasındaki gerilimin hem karakterlerde hem de okuyucuda bir tereddüt duygusu yarattığı yerde fantastik türü anlamak için temel bir çerçeve sunar. Todorov’un analizinde fantastik türün sosyal işlevi ele alınmakta, toplumsal normları aşma ve doğaüstü olaylar aracılığıyla bastırılmış duyguları ifade etme yeteneği vurgulanmaktadır. Fantastik eserleri "saf tekinsiz", fantastik- tekinsiz, fantastik-olağanüstü ve saf olağanüstü gibi kategorilere ayıran Todorov, türün geleneksel gerçekliği nasıl sorguladığına dair daha incelikli bir anlayış sunmaktadır. Bu anlamda, bu çalışma fantastik türü daha geniş bir edebi ve kültürel bağlamda konumlandırarak, onun evrilen doğasını ve süregelen teorik keşfini ortaya koymaktadır.
This study explores the fantastic genre, emphasizing its role in shaping collective cultural narratives and engaging with supernatural and extraordinary elements throughout human history. Through an analysis of its structural and functional dimensions, the study investigates the mechanisms behind the fantastic genre, which constructs alternative realities distinct from the known world. The work of Tzvetan Todorov, in particular, provides a foundational framework for understanding the fantastic, where the tension between the uncanny and the marvellous creates a sense of hesitation for both the characters and the reader. Todorov's analysis addresses the social function of the fantastic genre, highlighting its ability to transgress societal norms and express repressed emotions through supernatural occurrences. By classifying fantastic works such as pure uncanny, fantastic-uncanny, fantastic-marvellous, and pure marvellous, Todorov provides a nuanced understanding of how the genre challenges conventional reality. In this sense, this paper situates the fantastic genre within a broader literary and cultural context, revealing its evolving nature and ongoing theoretical exploration.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 24 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 2 |