In the study, it was aimed to reveal the effect of future anxiety on academic motivation. In the study in which relational survey model was adopted, 213 students of Sakarya University of Applied Sciences, Faculty of Sport Sciences, who were selected by convenience sampling method, participated in the study. The data were collected using Personal Information Form, Beck Hopelessness Scale, and Academic Motivation Scale. Descriptive statistics, Pearson correlation, and Regression analysis were used to analyze the data. When the research findings were analyzed, significant negative correlations were found between future anxiety and academic motivation. In the analysis, it was found that future anxiety significantly predicted academic motivation in a negative direction. As a result, in the light of the findings of this study, it can be said that the academic motivation levels of the participants who experience future anxiety are negatively affected by this situation and their academic motivation levels are low. Nowadays, it is thought that the future anxiety experienced by students has increased. In this context, it is thought that it is important to increase the studies on students' future anxiety and that more positive results can be obtained by associating it with academic motivation.
Araştırmada gelecek kaygısının akademik motivasyon üzerindeki etkisinin ortaya konulması amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinin benimsendiği araştırmaya Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören ve kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 213 Spor Bilimleri Fakültesi öğrencisi katılmıştır. Araştırma kapsamında veriler, Kişisel Bilgi Formu, Beck Umutsuzluk Ölçeği ve Akademik Güdülenme Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Pearson korelasyon ve Regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, gelecek kaygısı ile akademik motivasyon arasında negatif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Yapılan analizde gelecek kaygısının akademik motivasyonu negatif yönde anlamlı şekilde yordadığı bulunmuştur. Sonuç olarak yapılan bu çalışma bulgularının ışığı altında, gelecek kaygısı yaşayan katılımcıların, akademik motivasyon düzeylerinin bu durumdan olumsuz etkilendiği ve akademik motivasyon seviyelerinin düşük olduğu söylenebilir. Günümüzde öğrencilerin yaşamış olduğu gelecek kaygısının arttığı düşünülmektedir. Bu bağlamda öğrencilerin gelecek kaygıları hakkında yapılacak çalışmaların arttırılmasının önemli olduğu ve akademik motivasyonla ilişkilendirilerek daha olumlu sonuçlar çıkabileceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Psikolojisi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 2 |