The aim of this study is to investigate the effectiveness of ChatGPT 3.5 in developing algorithms for data generation within the framework of Item Response Theory (IRT) using the R programming language. In this context, validity examinations were conducted on data sets generated according to the Two-Parameter Logistic Model (2PLM) with algorithms written by ChatGPT 3.5 and researchers. These examinations considered whether the data sets met the IRT assumptions and the simulation conditions of the item parameters. As a result, it was determined that while ChatGPT 3.5 was quite successful in generating data that met the IRT assumptions, it was less effective in meeting the simulation conditions of the item parameters compared to the algorithm developed by the researchers. In this regard, ChatGPT 3.5 is recommended as a useful tool that researchers can use in developing data generation algorithms for IRT.
ChatGPT Item Response Theory data generation simulation R programming language
Bu çalışmanın amacı, Madde Tepki Kuramı (MTK) kapsamında R programlama diliyle gerçekleştirilen veri üretimine yönelik algoritmaların geliştirilmesinde ChatGPT 3.5’nin etkililiğini araştırmaktır. Bu kapsamda, ChatGPT 3.5 ve araştırmacılar tarafından yazılan algoritmalarla, İki Parametreli Lojistik Modele (2PLM) göre üretilen veri setleri üzerinde geçerlik incelemeleri yapılmıştır. Yapılan incelemelerde, veri setlerinin MTK varsayımlarını ve madde parametrelerinin simülasyon koşullarını karşılama durumları dikkate alınmıştır. Sonuç olarak ChatGPT 3.5 algoritmalarının, MTK varsayımlarına uygun veri üretimi konusunda oldukça başarılı olduğu, ancak madde parametrelerinin simülasyon koşullarını karşılama hususunda, araştırmacılar tarafından geliştirilen algoritmaya kıyasla daha az etkili olduğu belirlenmiştir. Bu kapsamda ChatGPT 3.5, MTK’ya yönelik veri üretimi algoritmalarının geliştirilmesinde, araştırmacılara destek verebilecek faydalı bir araç olarak önerilmektedir.
ChatGPT Madde Tepki Kuramı veri üretimi simulasyon R programlama dili
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 2 |