Bu araştırma; farklı sosyoekonomik koşullara sahip okul öncesi dönem çocuklarının öğretmenlere sorularını/zor sorularını ve öğretmenlerin çocukların zor sorularına cevaplarını incelemeyi amaçlayan nitel bir çalışmadır. Araştırmaya, Türkiye’nin orta kısmında yer alan bir ildeki alt sosyoekonomik koşullarda görev yapan 15, orta sosyoekonomik koşullarda görev yapan 15 ve üst sosyoekonomik koşullarda görev yapan 15 olmak üzere toplam 45 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Veriler görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi tekniği ile araştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre çocuklar öğretmenlerine; günlük rutin, günlük yaşam, fen-doğa ve teknoloji, din ve izin/istek ile ilgili sorular sormuşlardır. Çocukların zor soruları ise günlük rutin, günlük yaşam, fen-doğa ve teknoloji, din ve doğum ile ilgilidir. Çocukların sorularının ve zor sorularının temalara göre frekansları sosyoekonomik koşullara göre farklılaşmıştır. Okul öncesi öğretmenleri çocukların zor sorularına açıklayıcı yanıt vererek ve soruları yanıtsız bırakarak karşılık vermişlerdir. Çocukların zor sorularına cevap vermeyen öğretmenler; cevap vermeme, dikkati başka yöne çekme/geçiştirme, bilmediğini söyleme, araştıracağını söyleme ve beraber araştırmayı teklif etme stratejilerini sergilemişlerdir. Öğretmenlerin çocukların zor soruları karşısında cevap vermedikleri zaman uyguladıkları stratejilerin frekansları sosyoekonomik koşullara göre farklılaşmıştır. Araştırmanın bulguları tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Çocukların soruları Çocukların zor soruları Okul öncesi Öğretmen
Etik kurallara uyulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Gelişimi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 29 Sayı: 1 |