Özet
Günümüzün bilgilenme yaklaşımında bilginin ezberlenip aktarılmasından ziyade bilgiyi kavramlaştırarak anlamlı kılmak(kavrayarak öğrenme), bilgilerden ilkeler çıkarmak ve öğrenilen bilgiyle problem çözmek esastır. Birey öğrenmede kavramlar arasındaki ilişkiyi keşfettiğinde ve bunlara ilişkin yorum yaptığında öğrenme anlamlı olur. Söz konusu bilgi, sıradan bir bilgi değil de Kur’an’ı anlama bilgisi olunca sanırım bu konu çok büyük önem arz etmektedir.
Bu çalışmamızda Kur’an’ı, bir öğrenme çeşidi olan “anlamlı öğrenme” perspektifinden anlamanın mümkün olup olmayacağını ifade etmeye çalıştık. Çalışmamız, giriş, dört bölüm ve bir sonuçtan oluşmaktadır. Girişte günümüz Müslümanlarının Kur’an’ı bilgilenme ve anlama boyutunun yetersiz olduğundan bahsettik. Birinci bölümde “bilgi” kavramının mahiyeti üzerinde durduk. İkinci bölümde Kur’an’ın anlam boyutunun önemi üzerinde durduk. Üçüncü bölümde ise “anlamlı öğrenme” kuramı üzerinde durduk. Dördüncü bölümde ise Kur’an’ın anlamlı öğrenme yorumuna örnekler sunduk.
anlamlı öğrenme bilgi meal tefsir hermonötik dirayet rey tev'il
Summary
In today's informing approach, rather than memorizing and transferring information, it is essential to conceptualize the information to make it meaningful (learning by understanding), to extract principles from the information and to solve problems with the learned information. Learning becomes meaningful when the individual discovers the relationship between concepts in learning and makes comments on them. When the knowledge in question is not ordinary knowledge, but the knowledge of understanding the Qur'an, I think this issue is of great importance.
In this study, we tried to understand whether it would be possible to understand the Qur'an from the perspective of "meaningful learning", which is a type of learning. Our study consists of an introduction, four chapters and a conclusion. In the introduction, we mentioned that today's Muslims have insufficient knowledge and understanding of the Qur'an. In the first part, we focused on the nature of the concept of “knowledge”. In the second part, we focused on the importance of the meaning of the Qur'an. In the third part, we focused on the theory of "meaningful learning". In the fourth chapter, we presented examples of the meaningful learning interpretation of the Qur'an.
Kay Konseptse: Meaningful learning, knowledge, meaning, tafsir, hermeneutics, prudence, opinion, interpretation
meaningful learnig knowledge tafsir hermeneutics prudence opinion interpretation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Temmuz 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |
ISSN: 2667-4491
Bu ürün Creative Commons Attribution 4.0 tarafından lisanslanmıştır.
Türk Akademik Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (TURAJAS) aşağıda verilen Alan Endeksleri tarafından taranmaktadır;