The aim of this study is to comparatively examine the 9th-grade Religious Culture and Ethics (DKAB) curricula from 2018 and 2024. The study employs document analysis, one of the qualitative research methods. The data source consists of the 9th-grade DKAB curricula published by the Ministry of National Education in 2018 and 2024. These programs were analyzed using the descriptive analysis technique. Both curricula identify the preservation of religious and moral values, as well as the acquisition of national and universal values, as common goals. However, the 2024 curriculum differs from the 2018 curriculum by placing greater emphasis on 21st-century skills such as social-emotional learning, critical thinking, and problem-solving. Additionally, the 2024 curriculum prioritizes religious literacy, recognition of different religions, and the use of technological resources to a greater extent. In terms of implementation principles, both programs emphasize student-centered approaches and the use of digital materials. However, the 2024 curriculum, aligned with the Türkiye Century Education Model, offers more flexible, motivating, and personalized assessment methods. Furthermore, by reducing the number of learning objectives and incorporating school-based lesson planning, a more flexible structure is aimed. This study provides valuable insights into the development of DKAB curricula and offers recommendations for adapting to modern educational approaches.
DKAB curriculum Comparative analysis 9th Grade DKAB curriculum
Bu araştırmanın amacı, 2018 ve 2024 yıllarına ait 9. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) dersi öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Veri kaynağını, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2018 ve 2024 yıllarında yayımlanan 9. sınıf DKAB dersi öğretim programları oluşturmaktadır. Bu programlar, betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Her iki program, dinî ve ahlaki değerlerin korunması ile millî ve evrensel değerlerin kazandırılmasını ortak hedefler olarak belirlemiştir. Ancak, 2024 programı sosyal-duygusal öğrenme, eleştirel düşünme ve problem çözme gibi 21. yüzyıl becerilerine daha fazla vurgu yaparak 2018 programından ayrılmaktadır. Ayrıca, 2024 programında dinî okuryazarlık, farklı dinleri tanıma ve teknolojik kaynaklardan yararlanma daha fazla önceliklendirilmiştir. Uygulama ilkeleri açısından her iki program öğrenci merkezli yaklaşımı ve dijital materyal kullanımını vurgulamaktadır. Bununla birlikte, 2024 programı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile uyumlu olarak daha esnek, motive edici ve kişiselleştirilmiş değerlendirme yöntemleri sunmaktadır. Ayrıca, kazanım sayısının azaltılması ve okul temelli planlamaya yönelik ders saatlerinin eklenmesiyle daha esnek bir yapı hedeflenmiştir. Bu araştırma, DKAB öğretim programlarının gelişimine ilişkin önemli veriler sunarak, modern eğitim yaklaşımlarına uyum sağlama konusunda önerilerde bulunmaktadır.
DKAB öğretim programı Karşılaştırmalı analiz 9. Sınıf DKAB programı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 11 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 2 |