Ülkemizde MEB’e bağlı devlet anaokullarına giden küçük yaştaki çocukların, anaokulundan önce ve sonraki gelişimlerinin en yakın tanıklarından biri ebeveynleri olmaktadır. Bu süreçte onların oynadıkları oyunlar ve akranları ile olan ilişkileri ise gelişimleri hakkında ipuçları verebilmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı okul öncesi dönemdeki çocukların, oyun ve akran ilişkilerinin durumunu ebeveyn görüşlerine göre ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla Giresun’un Doğankent ilçesinde, 2023-2024 eğitim öğretim yılında ilk kez anaokuluna başlamış, üç yaş grubunda çocuğu olan, 10’u anne ve 3’ü baba olmak üzere toplam 13 ebeveyn ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemiyle tasarlanmış olup yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Ardından verilen cevaplar içerik analizi ile incelenmiştir. Sonuç olarak anaokuluna başladıktan sonra çocukların farklı açılardan oyun ve akran ilişkilerinde olumlu yönde gelişmeler olduğu görülmüştür. Bu bağlamda erken yaşlardan itibaren okul öncesi eğitime başlamanın teşvik edilerek ebeveynlerin bilinçlendirilmesi önerilmektedir.
Bu araştırma, Ordu Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Etik Kurulunun 24/05/2024 tarihli 2024-103 sayılı kararı ile alınan izinle yürütülmüştür.
In our country, parents are one of the closest witnesses to the development of young children attending state kindergartens affiliated with the Ministry of Education, before and after kindergarten. During this process, the games they play and their relationships with their peers can give clues about their development. In this context, the aim of the research is to reveal the situation of preschool children's play and peer relationships according to their parents' opinions. For this purpose, face-to-face interviews were held with a total of 13 parents, 10 mothers and 3 fathers, who started kindergarten for the first time in the 2023-2024 academic year in Giresun's Doğankent district and have children in the three-age group. The study was designed with qualitative research method and data was collected using semi-structured interview technique. Then, the answers given were examined with content analysis. As a result, it was observed that children made positive developments in different aspects of play and peer relations after starting kindergarten. In this context, it is recommended to raise awareness among parents by encouraging them to start pre-school education from an early age.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |