Bu çalışmada iş özellikleri ile örgütsel adalet arasındaki ilişkinin öğretmenler örnekleminde araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırma örneklemi kamu ve özel sektörde çalışmakta olan 285 öğretmenden oluşmaktadır. Verilerin toplamasında İş Özellikleri Tanıma Ölçeği, Örgütsel Adalet Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS ve Jamovi istatistik programları kullanılmıştır. Çalışma bulguları incelendiğinde iş özelliklerinden görev kimliği, görev önemi, özerklik ve geri bildirim öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasında pozitif yönlü ilişki tespit edilmiştir. Ancak işin beşeri çeşitlilik göstermesi ile öğretmenlerin okullarına yönelik adalet algıları arasında bir ilişki tespit edilememiştir. Fark testlerinden elde edilen sonuçlarda ise öğretmenlerin işlerinin özellikleri ve örgütsel adalet algıları cinsiyetleri, medeni durumları, gelir düzeyleri, eğitim durumları ve branşlarına göre farklılık göstermezken, özel sektördeki öğretmenlerin adil dağıtım algılarının kamu sektöründe çalışan öğretmenlere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çalışma Ekonomisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 |