Bu araştırmanın amacı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde sunulan destek eğitim süreçlerine yönelik özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik desen ile desenlenen bu araştırmada katılımcılara ulaşmak adına ölçüt örnekleme yöntemi tercih edilmiş ve bunun sonucunda yedi özel eğitim öğretmenine ulaşılmıştır. Araştırmanın verileri yarı-yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmış ve elde edilen veriler içerik analizine göre analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerindeki destek eğitim süreçleri ile ilgili çeşitli sorunlar olduğu görülmüştür. Destek eğitim sürecinde haftalık eğitim süresinin yeterliliğine ilişkin görüşler belirtilmiştir. Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının öğrenciler için uygun olmadığı vurgulanmıştır. Ayrıca bu merkezlerde ciddi anlamda materyal eksikliği olduğu da belirtilmiştir. Öğretmenler mesleki becerilerinin geliştirilmesine yönelik desteğe ihtiyaç duydukları konuları ifade etmişlerdir. Öğretmenler destek eğitim sunmakta olan Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinin eğitim niteliğinin arttırılmasına ve bu merkezlerde çalışmaya yeni başlayacak olan öğretmenlere yönelik önerilerde bulunmuşlardır.
Özel Eğitim Destek Eğitim Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Özel Eğitim Öğretmeni
The aim of this study is to examine the opinions of special education teachers regarding the supportive education processes offered in Special Education and Rehabilitation Centers. In this study, which was designed with phenomenological design, which is one of the qualitative research designs, the criterion sampling method was preferred to reach the participants, and as a result, seven special education teachers were reached. The data of the study were collected through a semi-structured interview form, and the data obtained were analyzed according to content analysis. As a result of the research, it was seen that there were various problems related to the support education processes in Special Education and Rehabilitation Centers. In the support training process, opinions were expressed regarding the adequacy of the weekly training period. It has been emphasized that individualized education programs are not suitable for students. It has also been stated that there is a serious lack of materials in these centers. Teachers expressed the issues they needed support for the development of their professional skills. Teachers made suggestions to increase the educational quality of Special Education and Rehabilitation Centers that provide supportive education, and to teachers who will start working in these centers.
special education Support training Special tducation and rehabilitation center Special education teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.