Bu çalışma, Türkiye Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı tarafından yayımlanan çocuk hikâyelerinin tematik bir analizini gerçekleştirmektedir. Araştırma, çocuk hikâyelerinin toplumsal ve kültürel değerleri nasıl yansıttığını ve bu değerlerin çocuklara hangi yollarla aktarıldığını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, çocuk edebiyatında tematik çeşitlilik ve eğitsel içeriklerin sınırlı incelenmesi sorununa yanıt vermek üzere tasarlanmıştır. Araştırmada, doküman analizi yöntemi benimsenmiştir. İnceleme kapsamında, Bakanlık tarafından yayımlanan 95 hikâye kitabında yer alan toplam 365 hikâye, yaş gruplarına göre sınıflandırılarak detaylı bir şekilde değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular, eserlerde olumlu temaların ağırlıklı olduğunu ve olumsuz temaların dahi çocuklara olumlu mesajlar iletecek şekilde işlendiğini ortaya koymaktadır. Sonuçlar, bu hikâyelerin çocuk edebiyatına zengin bir kültürel ve eğitsel katkı sunduğunu, aynı zamanda çocukların bireysel ve toplumsal gelişimlerinde önemli bir rol oynadığını göstermektedir. Çalışma, ebeveynler, öğretmenler ve araştırmacılar için bir referans niteliğinde olup, çocuk edebiyatı eserlerinin daha geniş kitlelere ulaştırılması ve eğitim süreçlerinde daha etkin kullanılması için öneriler sunmaktadır.
This study carries out a thematic analysis of children's stories published by the Ministry of Culture of the Republic of Turkey. The research aims to examine how children's stories reflect social and cultural values and in what ways these values are transferred to children. The study was designed to respond to the problem of limited examination of thematic diversity and educational content in children's literature. In the research, document analysis method was adopted. Within the scope of the review, a total of 365 stories in 95 story books published by the Ministry were classified according to age groups and evaluated in detail. The findings reveal that positive themes are predominant in the works and that even negative themes are handled in a way that conveys positive messages to children. The results show that these stories make a rich cultural and educational contribution to children's literature and also play an important role in children's individual and social development. The study serves as a reference for parents, teachers and researchers and offers suggestions for delivering children's literature works to wider audiences and using them more effectively in educational processes.
child appropriateness children's stories theme T.C. The Ministry of culture
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Mayıs 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Uluslararası Sanat ve Tasarım Dergisi USTAD Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. © USTAD 2020 / ustad@uludag.edu.tr / eISSN: 2979-9775