Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Subliminal Advertising Perception on Customer Loyalty

Yıl 2025, Cilt: 16 Sayı: 46, 585 - 601, 31.05.2025
https://doi.org/10.21076/vizyoner.1550195

Öz

The main purpose of the study is to examine the impact of subliminal advertising perceptions on customer loyalty among users of public and private banks. In addition, the study aims to determine whether subliminal advertising perceptions and customer loyalty levels differ significantly according to the demographic characteristics of the respondents. Data is collected from 520 voluntary bank users through a questionnaire survey, a widely used quantitative research tool. The data is analysed using parametric statistical methods such as regression analysis, independent sample t-tests and ANOVA using SPSS 24.00 software. The findings from the regression analysis show that subliminal advertising perception has a significant effect on customer loyalty. Moreover, the analysis of demographic variables reveals that there are statistically significant relationships between the respondents' perceptions of subliminal advertising and their bank application preferences, educational level and bank category choices. Similarly, significant relationships are also determined between respondents' age, education level and bank category preferences and their loyalty to the bank. In conclusion, the study shows that subliminal advertising contributes significantly to customer loyalty and that loyalty levels may vary depending on demographic factors. The findings provide valuable insights for the development of customer loyalty strategies in the banking sector.

Etik Beyan

For this study the approval of ethical committee no 2024/05-6 ve E.5476 dated 07.06.2024 was taken from the Ethical Committee, Bitlis Eren University.

Kaynakça

  • Acet, D. (2013). Bilinçaltı reklamlar ve bilinçaltı reklamlarda cinsellik öğesinin kullanılması [Yüksek Lisans Tezi]. Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Başaran, B. (2022). Tüketici satın alma davranışına yönelik olarak bilinçaltı reklamlarda kullanılan korku öğesinin göstergebilimsel yöntemle incelenmesi [Master’s Thesis]. Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Bozoğlu, B., & Arslantay, A. (2020). Temel kavramlar: Reklam ve bilinçaltı reklam uygulamaları. In M. K. Yılmaz (Ed.), Havacılık işletmelerinde reklam, bilinçaltı reklam ve müşteri algısı ilişkisi içinde (p. 9-57). İksad Yayınevi.
  • Chaudhuri, A., & Holbrook, M. B. (2001). The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance: The role of brand loyalty. Journal of Marketing, 65(2), 81–93.
  • Çatı, K., Koçoğlu, C. M., & Gelıbolu, L. (2010). Müşteri beklentileri ile müşteri sadakati arasındaki ilişki: beş yıldızlı bir otel örneği. Journal of the Cukurova University Institute of Social Sciences, 19(1), 429-446.
  • Çetintürk, İ. (2017). Müşteri değeri, müşteri tatmini ve marka sadakati: Üniversite sosyal tesisleri üzerine bir araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2), 93-109.
  • Demirel, Y. (2007). Türk bankacılık sektöründe müşteri ilişkileri yönetiminin müşteri sadakati üzerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (13), 56-81.
  • Demireli, C., & Dursun, F. (2013). E-Ticaret'te müşteri sadakatinin belirlenmesi üzerine bir uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (38), 271-284.
  • Dick, A. S., & Basu, K. (1994). Customer loyalty: Toward an ıntegrated conceptual framework. Journal of the Academy of Marketing Science, 22(2), 99–113.
  • Durukal, E. (2019). Pazarlama 1.0’dan pazarlama 4.0’a doğru değişim. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8(3), 1613-1633.
  • Eldem, Ü. İ. (2009). Bilinçaltı reklamcılık ve tüketici davranışları üzerindeki etkisi [Master’s Thesis]. İstanbul Maltepe Üniversitesi.
  • Erciş, A., & Dağcı Büyük, H. (2016). İndirim marketlerinde müşteri değerinin müşteri tatmini, müşteri sadakati ve ağızdan ağıza iletişime etkisi. Ataturk University Journal of Economics & Administrative Sciences, 30(3), 528-544.
  • Erdem, A. (2006). Tüketici odaklı bütünleşik pazarlama iletişimi. Nobel Yayınevi.
  • Ertuğrul, İ., & Deniz, G. (2018). 4.0 Dünyası: Pazarlama 4.0 ve endüstri 4.0. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 143-170.
  • Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, A.Ş. (2009). Kavramlar-ilkeler-kararlar. Siyasal Kitapevi
  • Garcia, M., & Martinez, P. (2023). Neuromarketing in banking: opportunities and challenges. Journal of Financial Services Marketing, 28(1), 12-25.
  • Güler, H. (2008). Algıların ötesi: bilinçaltı reklamcılık bilinçaltı reklamcılığın tüketici davranışları üzerindeki etkileri [Yüksek lisans Tezi]. Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri felsefe-yöntem-analiz. Seçkin Yayıncılık.
  • Hastings, G., Stead, M., & Webb, J. (2004). Fear appeals in social marketing: Strategic and ethical reasons for concern. Psychology & Marketing, 21(11), 961-986.
  • Hsu, L., & Chen, Y.J. (2020). Neuromarketing, subliminal advertising, and hotel selection: An EEG study. Australasian Marketing Journal, 28, 200-208
  • İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Beta Yayıncılık.
  • Kadıoğlu, Z. Y. (2020). Tüketici sosyalizasyonu sürecinde çocuklar ve çizgi filmlerde kullanilan bilinçalti (subliminal) mesajlar. Journal of Awareness (JOA), 5(3), 237-256.
  • Karadeniz, M., & Özkan, P. (2021). Bilinçaltı reklamların tüketici davranışlarına etkisi: bankacılık sektöründe bir araştırma. Pazarlama ve İletişim Araştırmaları Dergisi, 12(3), 45-62.
  • Kebeci, C. (2020). Nöropazarlama faaliyetlerinin tüketici algısı üzerine etkisi [Master’s Thesis]. Ankara Başkent Üniversitesi.
  • Koçer, S., & Özsoy, A. (2017). Bilinçaltı reklam: basılı ve video bilinçaltı reklam çözümlemeleri. The Journal of Academic Social Science, 51(51), 84-115.
  • Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: technology for humanity. Wiley.
  • Laroche, M., Bergeron, J., & Gauthier, J. (2003). Targeting customers with cold feet: A multisite investigation of the relationships between loyalty and price sensitivity. Journal of Consumer Marketing, 20(4), 103–118.
  • Lee, N., Broderick, A. J., & Chamberlain, L. (2022). What is neuromarketing? A discussion and agenda for future research. International Journal of Psychophysiology, 63(2), 199-204.
  • Lindstrom, M. (2011). Buy.Ology (1. Baskı). Optimist Yayım Dağıtım.
  • Marangoz, M., & İşli, A. G. (2018). Bilinçaltı reklamcılık ve tüketicilerin satın alma niyetine etkisi. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 5(1), 15-33.
  • Ming-tiem, T., Liang, W., & Mei-Ling, L. (2007).  The effects of subliminal advertising on consumer attitudes and buying intentions. International Journal of Management, 24(1), 3-14.
  • Oliver, R. L. (1999). Whence consumer loyalty? Journal of Marketing, 63(Special Issue), 33–44.
  • Övür, A. (2017). Bilinçaltı etkileme yöntemleri ve kitle iletişim araçlarındaki uygulamaları. Turkish Online Journal of Design, Art & Communication, 7(1), 25-35.
  • Özdağoğlu, A., Özdağoğlu, G., & Eylem, Ö. Z. (2010). Müşteri sadakatinin sağlanmasında müşteri ilişkileri yönetiminin önemi: İzmir’de bir hipermarket araştırması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 22(1), 367-388.
  • Özden, A. T. (2022). 1.0’dan 5.0’a dünya: Web, pazarlama, endüstri ve toplum. Journal of Business in the Digital Age, 5(1), 29-44.
  • Öztürk, C. (2014). Bilinçaltı reklamcılık ve göstergebilimsel reklam analizleri [Master’s Thesis]. Ankara Beykent Üniversitesi.
  • Öztürk, D. (2016). Müşteri sadakati oluşturmada etkili olan faktörler: Türk bankacılık sektöründe müşteri sadakati üzerine bir araştırma [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Öztürk, S. A. (1989). Basın işletmelerinde pazarlama. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1), 369-380.
  • Sarıtaş, A., & Karagöz, Ş. (2017). Sosyal medya kullanımının tüketici davranışlarına etkisi: Üniversite öğrencileri örneği. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 6(17), 359-374.
  • Sığınç, H., & Koç, B. (2017). Subliminal mesajlar ve gıda tüketimi üzerine bir değerlendirme. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 83-96.
  • Smith, R., & Johnson, L. (2020). Subliminal advertising: A meta-analysis. Journal of Consumer Research, 47(1), 45-60.
  • Sofi, S. A., Nika, F. A., Shah, M. S., & Zarger, A. S. (2018). Impact of subliminal advertising on consumer buying behaviour: An empirical study on young Indian consumers. Global Business Review, 19(6), 1-22. https://doi.org/10.1177/0972150918791378
  • Solmaz, I. (2014). Nöropazarlama faaliyetlerinde bilinçaltı reklamcılık ve tüketici algısı üzerindeki etkisi [Yüksek Lisans Tezi]. İzmir Gediz Üniversitesi.
  • Sungur, S. (2011). Bilinçaltı reklamcılık ve toplumsal etkileri. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (29), 169-182.
  • Şendoğdu, A. A. (2014). Özel kamu ve katılım bankalarında müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatine yönelik bir araştırma. Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, 19(1), 91-106.
  • Tosun, F., & Emirza, E. (2014). Endüstriyel pazarlarda müşteri sadakati, müşteri memnuniyeti ve müşteri değerinin ölçülmesi "Boyçelik" işletmesine yönelik bir alan araştırması. Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, 19(4), 271-286.
  • Timuray, T. (2023). Nöro pazarlama kapsamında web uygunluk: bireysel bankacılık müşterilerinin göz takip analizi [Doktora Tezi]. İstanbul Gelişim Üniversitesi.
  • Trappey, C. (1996). A meta‐analysis of consumer choice and subliminal advertising. Psychology & Marketing, 13(5), 517-530.
  • Ural, T. (2008). Pazarlamada yeni yaklaşım: nöropazarlama üzerine kuramsal bir değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 421-432.
  • Usta, A. (2019). Evreleri ile bilimsel araştırma süreci ve raporlaştırılması. Assam Uluslararası Hakemli Dergi, 6(13), 85-101.
  • Uyar, A. (2019). Müşteri memnuniyeti ile müşteri sadakati arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi: otomobil kullanıcıları üzerine bir uygulama. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(69), 41-57.
  • Yücel, A., & Çubuk, F. (2013). Nöropazarlama ve bilinçaltı reklamcılık yaklaşımlarının karşılanması. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 172-183.
  • Yücel, A. & Şimşek, A. İ. (2018). Tüketici davranışlarını analiz etmede nöropazarlama yöntem ve araçlarının kullanımı. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 118-142.
  • Zengin, A.Y., & Zengin, R.B. (2021). Sosyal 5.0 ve pazarlama 5.0 kapsamında yeşil pazarlama anlayışı. In F. Furkan (Ed.) İşletme Biliminden Seçkin Araştırmalar (p. 84-101). Duvar Yayınları.

Bilinçaltı Reklam Algısının Müşteri Sadakati Üzerindeki Etkisi

Yıl 2025, Cilt: 16 Sayı: 46, 585 - 601, 31.05.2025
https://doi.org/10.21076/vizyoner.1550195

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, kamu ve özel bankaların kullanıcıları arasında bilinçaltı reklam algılarının müşteri sadakati üzerindeki etkisini incelemektir. Ayrıca, araştırma, bilinçaltı reklam algılarının ve müşteri sadakati düzeylerinin, katılımcıların demografik özelliklerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Veriler, yaygın olarak kullanılan nicel bir araştırma aracı olan anket yöntemiyle 520 gönüllü banka kullanıcısından toplanmıştır. Veriler, SPSS 24.00 yazılımı kullanılarak regresyon analizi, bağımsız örneklem t-testleri ve ANOVA gibi parametrik istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir. Regresyon analizinden elde edilen bulgular, bilinçaltı reklam algısının müşteri sadakati üzerinde anlamlı bir etkisi olduğunu göstermektedir. Ayrıca, demografik değişkenlerin analizi, katılımcıların banka uygulama tercihleri, eğitim durumları ve banka kategorisi seçimleri ile bilinçaltı reklam algıları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler bulunduğunu ortaya koymaktadır. Benzer şekilde, katılımcıların yaşı, eğitim düzeyi ve banka kategorisi tercihleri ile bankaya olan sadakatleri arasında da anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Sonuç olarak, bu çalışma, bilinçaltı reklamların müşteri sadakatine önemli ölçüde katkıda bulunduğunu ve sadakat seviyelerinin demografik faktörlere bağlı olarak değişebileceğini göstermektedir. Bulgular, bankacılık sektöründe müşteri sadakati stratejilerinin geliştirilmesine yönelik değerli bilgiler sunmaktadır.

Etik Beyan

Bu çalışma için Bitlis Eren Üniversitesi Etik Kurulundan 07.06.2024 tarih ve 2024/05-6 ve E.5476 sayılı etik kurul onayı alınmıştır.

Kaynakça

  • Acet, D. (2013). Bilinçaltı reklamlar ve bilinçaltı reklamlarda cinsellik öğesinin kullanılması [Yüksek Lisans Tezi]. Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Başaran, B. (2022). Tüketici satın alma davranışına yönelik olarak bilinçaltı reklamlarda kullanılan korku öğesinin göstergebilimsel yöntemle incelenmesi [Master’s Thesis]. Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Bozoğlu, B., & Arslantay, A. (2020). Temel kavramlar: Reklam ve bilinçaltı reklam uygulamaları. In M. K. Yılmaz (Ed.), Havacılık işletmelerinde reklam, bilinçaltı reklam ve müşteri algısı ilişkisi içinde (p. 9-57). İksad Yayınevi.
  • Chaudhuri, A., & Holbrook, M. B. (2001). The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance: The role of brand loyalty. Journal of Marketing, 65(2), 81–93.
  • Çatı, K., Koçoğlu, C. M., & Gelıbolu, L. (2010). Müşteri beklentileri ile müşteri sadakati arasındaki ilişki: beş yıldızlı bir otel örneği. Journal of the Cukurova University Institute of Social Sciences, 19(1), 429-446.
  • Çetintürk, İ. (2017). Müşteri değeri, müşteri tatmini ve marka sadakati: Üniversite sosyal tesisleri üzerine bir araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2), 93-109.
  • Demirel, Y. (2007). Türk bankacılık sektöründe müşteri ilişkileri yönetiminin müşteri sadakati üzerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (13), 56-81.
  • Demireli, C., & Dursun, F. (2013). E-Ticaret'te müşteri sadakatinin belirlenmesi üzerine bir uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (38), 271-284.
  • Dick, A. S., & Basu, K. (1994). Customer loyalty: Toward an ıntegrated conceptual framework. Journal of the Academy of Marketing Science, 22(2), 99–113.
  • Durukal, E. (2019). Pazarlama 1.0’dan pazarlama 4.0’a doğru değişim. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8(3), 1613-1633.
  • Eldem, Ü. İ. (2009). Bilinçaltı reklamcılık ve tüketici davranışları üzerindeki etkisi [Master’s Thesis]. İstanbul Maltepe Üniversitesi.
  • Erciş, A., & Dağcı Büyük, H. (2016). İndirim marketlerinde müşteri değerinin müşteri tatmini, müşteri sadakati ve ağızdan ağıza iletişime etkisi. Ataturk University Journal of Economics & Administrative Sciences, 30(3), 528-544.
  • Erdem, A. (2006). Tüketici odaklı bütünleşik pazarlama iletişimi. Nobel Yayınevi.
  • Ertuğrul, İ., & Deniz, G. (2018). 4.0 Dünyası: Pazarlama 4.0 ve endüstri 4.0. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 143-170.
  • Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, A.Ş. (2009). Kavramlar-ilkeler-kararlar. Siyasal Kitapevi
  • Garcia, M., & Martinez, P. (2023). Neuromarketing in banking: opportunities and challenges. Journal of Financial Services Marketing, 28(1), 12-25.
  • Güler, H. (2008). Algıların ötesi: bilinçaltı reklamcılık bilinçaltı reklamcılığın tüketici davranışları üzerindeki etkileri [Yüksek lisans Tezi]. Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri felsefe-yöntem-analiz. Seçkin Yayıncılık.
  • Hastings, G., Stead, M., & Webb, J. (2004). Fear appeals in social marketing: Strategic and ethical reasons for concern. Psychology & Marketing, 21(11), 961-986.
  • Hsu, L., & Chen, Y.J. (2020). Neuromarketing, subliminal advertising, and hotel selection: An EEG study. Australasian Marketing Journal, 28, 200-208
  • İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Beta Yayıncılık.
  • Kadıoğlu, Z. Y. (2020). Tüketici sosyalizasyonu sürecinde çocuklar ve çizgi filmlerde kullanilan bilinçalti (subliminal) mesajlar. Journal of Awareness (JOA), 5(3), 237-256.
  • Karadeniz, M., & Özkan, P. (2021). Bilinçaltı reklamların tüketici davranışlarına etkisi: bankacılık sektöründe bir araştırma. Pazarlama ve İletişim Araştırmaları Dergisi, 12(3), 45-62.
  • Kebeci, C. (2020). Nöropazarlama faaliyetlerinin tüketici algısı üzerine etkisi [Master’s Thesis]. Ankara Başkent Üniversitesi.
  • Koçer, S., & Özsoy, A. (2017). Bilinçaltı reklam: basılı ve video bilinçaltı reklam çözümlemeleri. The Journal of Academic Social Science, 51(51), 84-115.
  • Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: technology for humanity. Wiley.
  • Laroche, M., Bergeron, J., & Gauthier, J. (2003). Targeting customers with cold feet: A multisite investigation of the relationships between loyalty and price sensitivity. Journal of Consumer Marketing, 20(4), 103–118.
  • Lee, N., Broderick, A. J., & Chamberlain, L. (2022). What is neuromarketing? A discussion and agenda for future research. International Journal of Psychophysiology, 63(2), 199-204.
  • Lindstrom, M. (2011). Buy.Ology (1. Baskı). Optimist Yayım Dağıtım.
  • Marangoz, M., & İşli, A. G. (2018). Bilinçaltı reklamcılık ve tüketicilerin satın alma niyetine etkisi. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 5(1), 15-33.
  • Ming-tiem, T., Liang, W., & Mei-Ling, L. (2007).  The effects of subliminal advertising on consumer attitudes and buying intentions. International Journal of Management, 24(1), 3-14.
  • Oliver, R. L. (1999). Whence consumer loyalty? Journal of Marketing, 63(Special Issue), 33–44.
  • Övür, A. (2017). Bilinçaltı etkileme yöntemleri ve kitle iletişim araçlarındaki uygulamaları. Turkish Online Journal of Design, Art & Communication, 7(1), 25-35.
  • Özdağoğlu, A., Özdağoğlu, G., & Eylem, Ö. Z. (2010). Müşteri sadakatinin sağlanmasında müşteri ilişkileri yönetiminin önemi: İzmir’de bir hipermarket araştırması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 22(1), 367-388.
  • Özden, A. T. (2022). 1.0’dan 5.0’a dünya: Web, pazarlama, endüstri ve toplum. Journal of Business in the Digital Age, 5(1), 29-44.
  • Öztürk, C. (2014). Bilinçaltı reklamcılık ve göstergebilimsel reklam analizleri [Master’s Thesis]. Ankara Beykent Üniversitesi.
  • Öztürk, D. (2016). Müşteri sadakati oluşturmada etkili olan faktörler: Türk bankacılık sektöründe müşteri sadakati üzerine bir araştırma [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Öztürk, S. A. (1989). Basın işletmelerinde pazarlama. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1), 369-380.
  • Sarıtaş, A., & Karagöz, Ş. (2017). Sosyal medya kullanımının tüketici davranışlarına etkisi: Üniversite öğrencileri örneği. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 6(17), 359-374.
  • Sığınç, H., & Koç, B. (2017). Subliminal mesajlar ve gıda tüketimi üzerine bir değerlendirme. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 83-96.
  • Smith, R., & Johnson, L. (2020). Subliminal advertising: A meta-analysis. Journal of Consumer Research, 47(1), 45-60.
  • Sofi, S. A., Nika, F. A., Shah, M. S., & Zarger, A. S. (2018). Impact of subliminal advertising on consumer buying behaviour: An empirical study on young Indian consumers. Global Business Review, 19(6), 1-22. https://doi.org/10.1177/0972150918791378
  • Solmaz, I. (2014). Nöropazarlama faaliyetlerinde bilinçaltı reklamcılık ve tüketici algısı üzerindeki etkisi [Yüksek Lisans Tezi]. İzmir Gediz Üniversitesi.
  • Sungur, S. (2011). Bilinçaltı reklamcılık ve toplumsal etkileri. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (29), 169-182.
  • Şendoğdu, A. A. (2014). Özel kamu ve katılım bankalarında müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatine yönelik bir araştırma. Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, 19(1), 91-106.
  • Tosun, F., & Emirza, E. (2014). Endüstriyel pazarlarda müşteri sadakati, müşteri memnuniyeti ve müşteri değerinin ölçülmesi "Boyçelik" işletmesine yönelik bir alan araştırması. Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, 19(4), 271-286.
  • Timuray, T. (2023). Nöro pazarlama kapsamında web uygunluk: bireysel bankacılık müşterilerinin göz takip analizi [Doktora Tezi]. İstanbul Gelişim Üniversitesi.
  • Trappey, C. (1996). A meta‐analysis of consumer choice and subliminal advertising. Psychology & Marketing, 13(5), 517-530.
  • Ural, T. (2008). Pazarlamada yeni yaklaşım: nöropazarlama üzerine kuramsal bir değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 421-432.
  • Usta, A. (2019). Evreleri ile bilimsel araştırma süreci ve raporlaştırılması. Assam Uluslararası Hakemli Dergi, 6(13), 85-101.
  • Uyar, A. (2019). Müşteri memnuniyeti ile müşteri sadakati arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi: otomobil kullanıcıları üzerine bir uygulama. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(69), 41-57.
  • Yücel, A., & Çubuk, F. (2013). Nöropazarlama ve bilinçaltı reklamcılık yaklaşımlarının karşılanması. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 172-183.
  • Yücel, A. & Şimşek, A. İ. (2018). Tüketici davranışlarını analiz etmede nöropazarlama yöntem ve araçlarının kullanımı. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 118-142.
  • Zengin, A.Y., & Zengin, R.B. (2021). Sosyal 5.0 ve pazarlama 5.0 kapsamında yeşil pazarlama anlayışı. In F. Furkan (Ed.) İşletme Biliminden Seçkin Araştırmalar (p. 84-101). Duvar Yayınları.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Reklam Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gülşah Ayaz 0000-0002-0582-6042

Mümtaz Korkutan 0000-0001-7588-6836

Erken Görünüm Tarihi 31 Mayıs 2025
Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2025
Gönderilme Tarihi 16 Eylül 2024
Kabul Tarihi 28 Nisan 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 46

Kaynak Göster

APA Ayaz, G., & Korkutan, M. (2025). The Effect of Subliminal Advertising Perception on Customer Loyalty. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 16(46), 585-601. https://doi.org/10.21076/vizyoner.1550195

570ceb1545981.jpg5bd95eb5f3a21.jpglogo-minik.pngLogo-png-768x897.png