Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN AUTOBIOGRAPHICAL NARRATIVE IN POSTCOLONIAL LITERATURE: LE PARFUM DES FLEURS LA NUIT

Yıl 2025, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 21, 28.06.2025

Öz

Postcolonial autobiographical novels emerge with a thought that is very different from the classical model of Western autobiography, and they are written with an understanding that goes beyond thinking about the individual and individualism from a Western perspective. Especially with the development of North African literature in recent years, Francophone writers have also dealt with themes such as cultural conflicts, racism, marginalization, identity confusion of a postcolonial subject and the problem of hybridity which they experienced during and after the colonial period, as the fundamental elements of their works. In this context, autobiographical works, which have become a space for writers stuck between African and European cultures to narrate themselves, have also served as a means of expressing colonial experiences. In this regard, Leïla Slimani, one of the 21st-century writers of Francophone literature, holds an important place in terms of drawing attention to issues such as identity, cultural confusion, belonging, the female figure, the female body and loneliness in her works. As a writer who fights for women to live in an equal and free world, she also creates awareness in world literature. In her autobiographical novel Le parfum des fleurs la nuit, Slimani invites the readers to think about their own life, their family, the customs, traditions and history of African society by describing her life as a writer, her habits and anxieties, and her life journey between Morocco and France. This study aims to analyse Leïla Slimani's autobiographical novel Le parfum des fleurs la nuit as a female writer of Moroccan origin and her life adventure between Africa and France within the framework of the themes of closure, identity problem, female image and travel.

Kaynakça

  • Abadlia, N. (2023). De la Mémoire Postcoloniale à la Post-mémoire. Dans l’Amour la Fantasia d’Assia Djebar: Histoire ou Fiction? Multilinguales, (19), 1-12.
  • Bekkaoui, H. (2023). Disorienting the Native Struggle for Independence: A Postcolonial Reading of Leila Slimani's Historical Novel, The Country of Others. International Journal of Language and Literary Studies, 5(4), 77–94. https://doi.org/10.36892/ijlls.v5i4.1469
  • Chaimaa, M. B. (2023). L’étude de soi dans le récit autobiographique Le parfum des fleurs la nuit de Leila Slimani. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Belhadj Bouchaib-Ain Témouchent Üniversitesi, Cezayir.
  • Djebar, A. (1985). L’Amour, La fantasia. Paris: J.C. Lattès.
  • Gehrmann, S. (2006). La Traversée du Moi dans l’Ecriture Autobiographique Francophone. Revue de l’Université de Moncton, 37(1), 67–92. https://doi.org/10.7202/016713ar
  • Le Petit Robert (2024). Le Robert Dico en Ligne. https://dictionnaire.lerobert.com/definition/identite (Erişim Tarihi: 01.10.2024).
  • Lejeune, P. (1975). Le Pacte Autobiographique. Paris: Edition de Seuil.
  • Motaabbid, B. (2024). Meta-roman, autobiographie et résilience dans « Le parfum des fleurs la nuit » de Leïla Slimani. Polissema, (24), 159-177.
  • Ndong, Y. (2015). Les Écritures Africaines de Soi (1950-2010). Du Postcolonial au Postracial ? https://journals.openedition.org/trajectoires/1706 (Erişim Tarihi: 11.10.2024).
  • Slimani, L. (2021). Le Parfum des Fleurs la Nuit. Paris: Editions Stock.
  • Smouts, M. C. (2007). La Question de la Mémoire Postcoloniale. Transcontinentales, (6), 91-94.
  • Sourieau, M. (2022). Review of the book “Le parfum des fleurs la nuit par Leïla Slimani”. The French Review, 96(1), 257.

POSTKOLONYAL EDEBİYATTA OTOBİYOGRAFİK BİR ANLATIM: LE PARFUM DES FLEURS LA NUIT

Yıl 2025, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 21, 28.06.2025

Öz

Postkolonyal otobiyografik roman Batı otobiyografisinin klasik modelinden çok daha farkı bir düşünceyle ortaya çıkan, birey ve bireyciliği Batı bakış açısıyla düşünmenin ötesine geçiren bir anlayışla yazılmaktadır. Özellikle Kuzey Afrika edebiyatının son yıllarda gelişmesiyle birlikte Frankofon yazarlar da sömürge dönemi ve sonrasında yaşadıkları kültürel çatışmaları, ırkçılığı, ötekileştirilmeyi, postkolonyal bir öznenin kimlik karmaşasını ve melezlik sorunu gibi temaları eserlerinin temel unsurları olarak ele almışlardır. Bu bağlamda, Afrika ve Avrupa kültürleri arasında kalan yazarların kendilerini anlattığı bir mekan halini alan otobiyografik eserler sömürge deneyimlerinin de ifade aracı olmuştur. Bu doğrultuda, Frankofon edebiyatının 21. yüzyıl yazarlarından Leïla Slimani, eserlerinde kimlik, kültür karmaşası, aidiyet, kadın figürü, kadın bedeni ve yalnızlığı gibi konulara dikkat çekmesi açısından önemli yere sahiptir. Kadınların eşit ve özgür bir dünyada yaşaması için mücadele eden yazar, bu anlamda dünya edebiyatında da farkındalık yaratır. Slimani, Le parfum des fleurs la nuit isimli otobiyografik romanında ise yazarlık hayatını, alışkanlıklarını ve kaygılarını, Fas-Fransa arasındaki yaşam yolculuğu anlatarak okuyucuyu kendi hayatı, ailesi, Afrika toplumunun gelenek, görenek ve tarihi üzerinde düşünmeye davet eder. Bu çalışmada, Leïla Slimani’nin Le parfum des fleurs la nuit adlı otobiyografik romanında Fas kökenli bir kadın yazar olarak Afrika ve Fransa arasındaki yaşam serüveninin kapatılma, kimlik sorunu, kadın imajı ve seyahat temalarının incelenmesi amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Abadlia, N. (2023). De la Mémoire Postcoloniale à la Post-mémoire. Dans l’Amour la Fantasia d’Assia Djebar: Histoire ou Fiction? Multilinguales, (19), 1-12.
  • Bekkaoui, H. (2023). Disorienting the Native Struggle for Independence: A Postcolonial Reading of Leila Slimani's Historical Novel, The Country of Others. International Journal of Language and Literary Studies, 5(4), 77–94. https://doi.org/10.36892/ijlls.v5i4.1469
  • Chaimaa, M. B. (2023). L’étude de soi dans le récit autobiographique Le parfum des fleurs la nuit de Leila Slimani. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Belhadj Bouchaib-Ain Témouchent Üniversitesi, Cezayir.
  • Djebar, A. (1985). L’Amour, La fantasia. Paris: J.C. Lattès.
  • Gehrmann, S. (2006). La Traversée du Moi dans l’Ecriture Autobiographique Francophone. Revue de l’Université de Moncton, 37(1), 67–92. https://doi.org/10.7202/016713ar
  • Le Petit Robert (2024). Le Robert Dico en Ligne. https://dictionnaire.lerobert.com/definition/identite (Erişim Tarihi: 01.10.2024).
  • Lejeune, P. (1975). Le Pacte Autobiographique. Paris: Edition de Seuil.
  • Motaabbid, B. (2024). Meta-roman, autobiographie et résilience dans « Le parfum des fleurs la nuit » de Leïla Slimani. Polissema, (24), 159-177.
  • Ndong, Y. (2015). Les Écritures Africaines de Soi (1950-2010). Du Postcolonial au Postracial ? https://journals.openedition.org/trajectoires/1706 (Erişim Tarihi: 11.10.2024).
  • Slimani, L. (2021). Le Parfum des Fleurs la Nuit. Paris: Editions Stock.
  • Smouts, M. C. (2007). La Question de la Mémoire Postcoloniale. Transcontinentales, (6), 91-94.
  • Sourieau, M. (2022). Review of the book “Le parfum des fleurs la nuit par Leïla Slimani”. The French Review, 96(1), 257.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dünya Dilleri, Edebiyatı ve Kültürü (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Cansu Avcı 0000-0001-9336-8127

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 13 Ekim 2024
Kabul Tarihi 24 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Avcı, C. (2025). POSTKOLONYAL EDEBİYATTA OTOBİYOGRAFİK BİR ANLATIM: LE PARFUM DES FLEURS LA NUIT. World Language Studies, 5(1), 1-21.

World Language Studies