Yolcu gemilerinin, dünya genelinde büyüyen bir ekonomik sektör olması nedeni ile bu gemilerden denize dökülen atık su miktarının da fazla olmasına yol açmıştır. Özellikle, daha büyük kapasiteli yolcu gemilerinin, kanalizasyon atıklarını denize boşaltması nedeniyle deniz kirliliği üzerinde büyük bir etkiye sahipler. Binlerce yolcu ve mürettebat ile birlikte, yolcu gemileri deniz çevresini korumak ve hukuki düzenlemelere uymak için uygun şekilde yönetilmesi gereken önemli miktarda atık üretmektedir. Mevcut uluslararası düzenlemeler, en yakın kara parçasından belirli bir mesafe içinde atık suyun denize deşarjını yasaklamaktadır. Bu düzenleme, yalnızca uluslararası sefer yapan ve içinde minimum 15 kişinin bulunduğu 400GT ve üzeri gemilere uygulanmaktadır. Daha az yolcu taşıyan gemiler Uluslararası düzenlemenin dışında kalmaktadır. Ancak, bu yasal düzenlemelere tabi olmayan atık su deşarj eden daha küçük gemiler bulunmaktadır. Kirlilik okyanusa ulaştığında, deniz ekosistemleri üzerinde olumsuz etki yaratmaktadır. Bu nedenle, mevcut düzenlemeler ve bayrak devletleri, liman devletleri ve klas Kuruluşları gibi yetkililer, açık denizlerde deniz ortamını yeterince koruyamamaktadır. Bu makale, atıksu deşarjının deniz üzerindeki etkisini ve gemilerde üretilen atık suların denizi kirletmesini engelleyen mevcut uluslararası ve ulusal düzenlemeleri analiz edecektir.
Son yıllarda Yapay Zeka (YZ), akıllı iletişim sistemleri ve verimli atık yönetimi teknolojisi ile taşıma endüstrisinde devrim yaratmıştır. Bu makalede, gemilerden boşaltılan atık sudan kaynaklanan kirliliği önleyici mevcut yöntemler incelenecek, mevcut düzenlemelerin deniz çevresini korumak için yeterli olup olmadığınıa ilişkin analiz yapılacak ve çözüm yöntemleri sunulacaktır. Son olarak, çalışma, Yapay Zekanın yolcu gemilerindeki atık su sistemlerinin verimliliğini, güvenilirliğini ve sürdürülebilirliğini nasıl artırdığını inceleyecektir.
olcu gemileri Yapay Zeka (AI) Kanalizasyon Sistemi Deniz Çevresi MARPOL Atıksu
Passenger ships are a growing economic industry worldwide that has faced criticism due to their environmental impact, as they are major wastewater producers in the seas. Especially, ships with larger capacities have a huge impact on the marine environment. With thousands of passengers and crew on board, passenger ships produce significant amounts of waste that must be properly handled to protect the marine environment and comply with regulations. Current international regulations prohibit sewage into the sea within a specified distance from the nearest land. This regulation only applies to vessels of 400GT and above engaged in international voyages and carrying a minimum of 15 persons on board. It does not address ships carrying fewer persons onboard. However, there are smaller vessels around discharging wastewaters that are not subject to these legal regulations. When pollution reaches the ocean, it adversely impacts marine ecosystems. Therefore, current regulations and authorities such as flag states, port states and classification societies fail to adequately protect the marine environment in the high seas. This article addresses the impact of releasing untreated sewage into the sea and the current regulations that control pollution of the sea by sewage.
Meanwhile, in recent years, Artificial Intelligence (AI) has brought a revolutionary wave of transformation to the shipping industry, such as smart communication systems and efficient waste management. This article will introduce current prevention methods that address the pollution from sewage problem, it aims to identify and tackle the question of whether current regulations are sufficient to protect the marine environment especially concerning ship waste. Lastly, the study will examine how AI enhances the efficiency, reliability and sustainability of sewage systems on passenger ships.
Passenger ships Artificial Intelligence (AI) Sewage System Marine Environment MARPOL Wastewater
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hukuk (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 29 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 2 |