The article focuses on students' attitudes towards their future job performance in relation to becoming successful employees. The level of employee success was measured using the attitudes toward future work performance of students from seven countries (Lithuania, Poland, Spain, Turkey, Iran, Portugal and Estonia) through their assessment of skills, skill developing methods, motivation and environmental factors. A total of 1,355 students participated in the survey. In this study, the data analysis was performed using statistical methods including descriptive methods, comparison of means and Cronbach's alpha. Results of the study show that skills and especially training methods influence students' motivation to work more effectively regardless of the salary received. The results also demonstrate that most students regard basic and people-related skills as the most important factors, but cultural differences were also noticed. Lithuanian, Polish and Iranian participants ranked one-to-one training methods as having the most impact on their development, while Portuguese, Spanish and Turkish students preferred group training methods. Moreover, in comparison to the students from other countries, the Spanish participants considered environmental factors to be extremely important.
Cultural differences development methods environment performance students' motivation students' skills
Bu makale, başarılı çalışanlar olmak için öğrencilerin gelecekteki iş performanslarına yönelik tutumlarına odaklanmaktadır. İşteki başarı, yedi ülkenin (Litvanya, Polonya, İspanya, Türkiye, İran, Portekiz ve Estonya) öğrencilerinin gelecekteki çalışma performanslarına karşı tutumlarını; yetenekleri, becerilerini geliştiren yöntemler, motivasyon ve çevresel etkenleri kullanarak ölçülmüştür. Bu ankete toplamda 1355 öğrenci katılmıştır. Bu çalışmada, veri analizi için betimleyici yöntemler, ortalamaların karşılaştırılması ve Cronbach alfa gibi istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Sonuçlar, becerilerin ve özellikle eğitim yöntemlerinin, aldıkları maaşlara bakılmaksızın, öğrencilerin daha iyi çalışma motivasyonunu etkilediğini göstermiştir. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin temel becerilerini ve insanlarla ilgili becerilerini en önemli olarak gördüklerini göstermiştir. Ayrıca elde edilen sonuçlar öğrenciler arasında tutumları bakımından bazı kültürel farklılıklar bulunduğunu ortaya çıkarmıştır. Litvanyalılar, Polonyalı ve İranlılar bire bir eğitim yöntemlerini; Portekizliler, İspanyollar ve Türkiyeliler ise grup eğitim yöntemlerini en çok tercih ettikleri eğitim yöntemleri olarak sıralamışlardır. Ayrıca, diğer ülkelerle karşılaştırıldığında İspanyol öğrencilerin çevresel faktörlere çok daha fazla önem verdiği bulunmuştur.
Çevre gelişim yöntemleri kültürel farklılıklar öğrencilerin becerileri öğrencilerin motivasyonu performans
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Yükseköğretim Dergisi (TÜBA-HER), ESCI, TR Dizin, EBSCO ve Google Scholar tarafından dizinlenmektedir.
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazarlara aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazarlar, makaleleri yayımlanmak üzere kabul edildiğinde tüm yayın haklarını derginin yayıncısı olan Türkiye Bilimler Akademisi’ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.