Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Managing a Sustainable Institutional Repository: The Doğuş University Institutional Repository Experience

Yıl 2019, , 91 - 102, 24.04.2019
https://doi.org/10.2399/yod.18.020

Öz

This study was conducted to share the management of a sustainable institutional repository by exemplifying it with the experience of Doğuş University Institutional Repository, to help with initiatives in this area and to emphasize the importance of institutional repositories. The descriptive method was used in this study. The institutional repositories both in Turkey and in the world, data harvesting systems, and Doğuş University Institutional Repository experience are discussed.

Kaynakça

  • Akbaytürk Çanak, T., Çelik, S., Çetinkaya, İ., Çukadar, S., Güneş, G., Gürdal, G., … Kaygusuz, A. (2014). 2023’e doğru Türkiye’de üniversite kütüphaneleri: Mevcut durum, sorunlar, standartlar ve çözüm önerileri. Ankara: Yükseköğretim Kurulu. 16 Aralık 2016 tarihinde <http://hdl.handle.net/11376/474> adresinden erişildi.
  • Al, U., & fiencan, ‹. (2016). Bilimsel iletişimin dikenli yolları: Makalelerin yayın süreci üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 30(3), 449–470.
  • ANKOS (2016a). Açık erişim ve kurumsal arşivler. 2 Şubat 2016 tarihinde <http://www.ankos.org.tr/acik-erisim> adresinden erişildi.
  • ANKOS (2016b). Bir bakışta açık erişim. 2 Şubat 2016 tarihinde <http://www.ankos.org.tr/acik-erisim/bir-bakista-acik-erisim> adresinden erişildi.
  • ANKOS (2016c). Ulusal kurumsal arşiv girişimleri. 2 Şubat 2016 tarihinde <http://www.ankos.org.tr/acik-erisim/ulusal-acik-erisim-girisimleri> adresinden erişildi.
  • Baudoin, P., & Branschofsky, M. (2003). Implementing an institutional repository: The DSpace experience at MIT. Science & Technology Libraries, 24(1/2), 31–46.
  • Çelik, R. (2016, Şubat 24). Kurumsal akademik arşivler, yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri: MEF Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Fen Filimleri Enstitüsü, Sakarya. 15 Ocak 2016 tarihinde <http://hdl.handle.net/20.500.11779/90> adresinden erişildi.
  • Çimen, E., Çelik, S., Kafalı, G., Sezgin, Ü. B., Turgut, B. E., & Yanaz, H. (2016). Online training platform for library professionals: ANKOS Academy. IFLA World Library and Information Congress (WLIC) 2016, August 13–19, 2016, Columbus, OH, USA. 2 fiubat 2016 tarihinde <http://library.ifla.org/id/eprint/1456> adresinden erişildi.
  • Coşkun, C., Bayram, Ö., Holt, İ., & Karasözen, B. (2007). Kurumsal arşiv oluşturma rehberi. 2 Aralık 2016 tarihinde <http://eprints.rclis.org/9568/> adresinden erişildi.
  • Doğuş Üniversitesi (2012). Doğuş Üniversitesi eArşiv Politikası. 2 Şubat 2016 tarihinde <http://hdl.handle.net/11376/2697> adresinden erişildi.
  • Doğuş Üniversitesi (2014). Doğuş Üniversitesi Açık Erişim Yönergesi. 2 Şubat 2016 tarihinde <http://hdl.handle.net/11376/435> adresinden eriflildi.
  • Duraspace (2014). DSpace documentation. 2 Şubat 2016 tarihinde <https://wiki.duraspace.org/display/DSDOC/All+Documentation> adresinden erişildi.
  • Kurtz, M. (2010). Dublin Core, DSpace, and a brief analysis of three university repositories. Information Technology & Libraries, 29(1), 40–46.
  • OpenAIRE (2012). Araştırma kurumları için OpenAIRE kılavuzu. Türk Kütüphaneciliği, 26(2), 416–438.
  • OpenDOAR (2016). Repository statistics. 2 fiubat 2016 tarihinde <http://www.opendoar.org/> adresinden erişildi.
  • TÜBİTAK ULAKBİM (2016). Türkiye Akademik Arşivi. 2 fiubat 2016 tarihinde <http://arsiv.ulakbim.gov.tr/arsivler> adresinden erişildi.
  • Turkish OpenAIREplus Help Desk and ANKOS OA&IR (2014). Open access developments in Turkey boosted by the Higher Education Council. OpenAIRE Newsletter. 2 Şubat 2016 tarihinde <https://www.openaire.eu/open-access-developments-in-turkey-boosted-by-thehigher-education-council?acm=_26&idU=1> adresinden erişildi.
  • YÖK (2014). AES kurulum lisesi. 2 Aralık 2016 <http://www.yok.gov.tr/web/acikerisim/acik-erisim-sistemi-kurulum-listesi> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kanunu (1981). T.C. Resmi Gazete (22354, 4 Kasım 1981).

Sürdürülebilir Bir Kurumsal Akademik Arşiv Yönetimi: Doğuş Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi Deneyimi

Yıl 2019, , 91 - 102, 24.04.2019
https://doi.org/10.2399/yod.18.020

Öz

Bu çalışma, sürdürülebilir bir kurumsal akademik arşiv yönetimini Doğuş Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi deneyimi ile paylaşmak, bu konudaki girişimlere yardımcı olmak ve kurumsal akademik arşivlerin önemini vurgulamak üzere hazırlanmıştır. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Bu çerçevede dünyada ve Türkiye'deki kurumsal akademik arşivler, harmanlama sistemleri ve Doğuş Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi uygulamaları üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • Akbaytürk Çanak, T., Çelik, S., Çetinkaya, İ., Çukadar, S., Güneş, G., Gürdal, G., … Kaygusuz, A. (2014). 2023’e doğru Türkiye’de üniversite kütüphaneleri: Mevcut durum, sorunlar, standartlar ve çözüm önerileri. Ankara: Yükseköğretim Kurulu. 16 Aralık 2016 tarihinde <http://hdl.handle.net/11376/474> adresinden erişildi.
  • Al, U., & fiencan, ‹. (2016). Bilimsel iletişimin dikenli yolları: Makalelerin yayın süreci üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 30(3), 449–470.
  • ANKOS (2016a). Açık erişim ve kurumsal arşivler. 2 Şubat 2016 tarihinde <http://www.ankos.org.tr/acik-erisim> adresinden erişildi.
  • ANKOS (2016b). Bir bakışta açık erişim. 2 Şubat 2016 tarihinde <http://www.ankos.org.tr/acik-erisim/bir-bakista-acik-erisim> adresinden erişildi.
  • ANKOS (2016c). Ulusal kurumsal arşiv girişimleri. 2 Şubat 2016 tarihinde <http://www.ankos.org.tr/acik-erisim/ulusal-acik-erisim-girisimleri> adresinden erişildi.
  • Baudoin, P., & Branschofsky, M. (2003). Implementing an institutional repository: The DSpace experience at MIT. Science & Technology Libraries, 24(1/2), 31–46.
  • Çelik, R. (2016, Şubat 24). Kurumsal akademik arşivler, yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri: MEF Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Fen Filimleri Enstitüsü, Sakarya. 15 Ocak 2016 tarihinde <http://hdl.handle.net/20.500.11779/90> adresinden erişildi.
  • Çimen, E., Çelik, S., Kafalı, G., Sezgin, Ü. B., Turgut, B. E., & Yanaz, H. (2016). Online training platform for library professionals: ANKOS Academy. IFLA World Library and Information Congress (WLIC) 2016, August 13–19, 2016, Columbus, OH, USA. 2 fiubat 2016 tarihinde <http://library.ifla.org/id/eprint/1456> adresinden erişildi.
  • Coşkun, C., Bayram, Ö., Holt, İ., & Karasözen, B. (2007). Kurumsal arşiv oluşturma rehberi. 2 Aralık 2016 tarihinde <http://eprints.rclis.org/9568/> adresinden erişildi.
  • Doğuş Üniversitesi (2012). Doğuş Üniversitesi eArşiv Politikası. 2 Şubat 2016 tarihinde <http://hdl.handle.net/11376/2697> adresinden erişildi.
  • Doğuş Üniversitesi (2014). Doğuş Üniversitesi Açık Erişim Yönergesi. 2 Şubat 2016 tarihinde <http://hdl.handle.net/11376/435> adresinden eriflildi.
  • Duraspace (2014). DSpace documentation. 2 Şubat 2016 tarihinde <https://wiki.duraspace.org/display/DSDOC/All+Documentation> adresinden erişildi.
  • Kurtz, M. (2010). Dublin Core, DSpace, and a brief analysis of three university repositories. Information Technology & Libraries, 29(1), 40–46.
  • OpenAIRE (2012). Araştırma kurumları için OpenAIRE kılavuzu. Türk Kütüphaneciliği, 26(2), 416–438.
  • OpenDOAR (2016). Repository statistics. 2 fiubat 2016 tarihinde <http://www.opendoar.org/> adresinden erişildi.
  • TÜBİTAK ULAKBİM (2016). Türkiye Akademik Arşivi. 2 fiubat 2016 tarihinde <http://arsiv.ulakbim.gov.tr/arsivler> adresinden erişildi.
  • Turkish OpenAIREplus Help Desk and ANKOS OA&IR (2014). Open access developments in Turkey boosted by the Higher Education Council. OpenAIRE Newsletter. 2 Şubat 2016 tarihinde <https://www.openaire.eu/open-access-developments-in-turkey-boosted-by-thehigher-education-council?acm=_26&idU=1> adresinden erişildi.
  • YÖK (2014). AES kurulum lisesi. 2 Aralık 2016 <http://www.yok.gov.tr/web/acikerisim/acik-erisim-sistemi-kurulum-listesi> adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kanunu (1981). T.C. Resmi Gazete (22354, 4 Kasım 1981).
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Örnek Olay
Yazarlar

Sönmez Çelik 0000-0002-3973-4664

Ramazan Çelik 0000-0002-6509-3071

Yayımlanma Tarihi 24 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Çelik, S., & Çelik, R. (2019). Sürdürülebilir Bir Kurumsal Akademik Arşiv Yönetimi: Doğuş Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi Deneyimi. Yükseköğretim Dergisi, 9(1), 91-102. https://doi.org/10.2399/yod.18.020

Yükseköğretim Dergisi (TÜBA-HER), ESCI, TR Dizin, EBSCO ve Google Scholar tarafından dizinlenmektedir.

Yayıncı
34633
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA

     34636  34637  34638



Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazarlara aittir.

Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazarlar, makaleleri yayımlanmak üzere kabul edildiğinde tüm yayın haklarını derginin yayıncısı olan Türkiye Bilimler Akademisi’ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.

Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.