Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 0 - 0, 01.04.2016

Öz

Kaynakça

  • Land, R., and Rattray, J. (2014). Policy drivers and barriers to implementation: Contexts and practice. In H. Eggings (Ed.), Drivers and barriers to achieving quality in higher education (pp. 13–25). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Livingston, K. (2012). Quality in teachers’ professional career-long devel- opment. In Harford, J., Hudson, B., and Niemi, H. (Eds.), Rethinking education. Quality assurance and teacher education: International challenges and expectations (Vol. 6, pp. 35–51). Oxford: Peter Lang International Publishers.
  • OECD (2013). Education at a glance 2013. 15 Kasım 2015 tarihinde <http:// www.oecd.org/edu/Canada_EAG2013%20Country%20Note.pdf> ad- resinden erişildi.
  • Stensaker, B., and Sweetman, R. (2014). Impact of assessment initiatives on quality assurance. In H. Coates (Ed.), Higher education research and policy. Higher education learning outcomes assessment. International perspectives (Vol. 6, pp. 237–259). Pieterlen, Switzerland: Peter Lang International Publishers. Arş. Gör. Şeyma Nur Didin Ala Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul seyma.didin@marmara.edu.tr

Kanada Yükseköğretiminde Kalite

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 0 - 0, 01.04.2016

Öz

Geliflmifl ülkelerin yüksekö¤retim sistemleri incelendi- ¤inde üniversitelerin akademik programlar›n›n haz›rlanmas›ndan, uygulanmas› ve de¤erlendirilmesine kadar tüm faaliyetlerin oda¤›nda kalitenin yer ald›¤› görülmektedir. Yeni kamu yönetimi uygulamalar›n›n gerektirdi¤i etkililik ve hesap verebilirlik gibi artan talepler, Land ve Rattray’in (2014, s. 14) belirtti¤i gibi birçok kurumu hem ulusal hem de uluslararas› düzeyde yüksekö¤retimde minimum kalite standartlar›n› sa¤lamak için harekete geçirmifltir. Yüksekö¤retim politikalar›nda 1980’lerden bu yana anahtar faktör olan harici kalite temin süreçlerinin ö¤renme ç›kt›lar› ile yak›n iliflkisinin olup olamad›¤› (Stensaker ve Sweetman, 2014, s. 237) ve ö¤renci ç›kt›lar›ndan hareketle ö¤retmenlerin gelifltirilmesi (Livingston, 2012, s. 36) üzerine birçok araflt›rma yap›lm›flt›r. Di¤er baflar›l› ülkeler gibi, sosyal refah seviyesinin yüksekli¤iyle tan›nan ülkelerden biri olan Kanada, yüksekö¤retimde kaliteden taviz vermeyifliyle tan›nmaktad›r.

Kaynakça

  • Land, R., and Rattray, J. (2014). Policy drivers and barriers to implementation: Contexts and practice. In H. Eggings (Ed.), Drivers and barriers to achieving quality in higher education (pp. 13–25). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Livingston, K. (2012). Quality in teachers’ professional career-long devel- opment. In Harford, J., Hudson, B., and Niemi, H. (Eds.), Rethinking education. Quality assurance and teacher education: International challenges and expectations (Vol. 6, pp. 35–51). Oxford: Peter Lang International Publishers.
  • OECD (2013). Education at a glance 2013. 15 Kasım 2015 tarihinde <http:// www.oecd.org/edu/Canada_EAG2013%20Country%20Note.pdf> ad- resinden erişildi.
  • Stensaker, B., and Sweetman, R. (2014). Impact of assessment initiatives on quality assurance. In H. Coates (Ed.), Higher education research and policy. Higher education learning outcomes assessment. International perspectives (Vol. 6, pp. 237–259). Pieterlen, Switzerland: Peter Lang International Publishers. Arş. Gör. Şeyma Nur Didin Ala Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul seyma.didin@marmara.edu.tr
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Diğer ID JA64UE48FA
Bölüm Kitap Değerlendirmesi
Yazarlar

Şeyma Nur Didin Ala

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ala, Ş. N. D. (2016). Kanada Yükseköğretiminde Kalite. Yükseköğretim Dergisi, 6(1).

Yükseköğretim Dergisi (TÜBA-HER), ESCI, TR Dizin, EBSCO ve Google Scholar tarafından dizinlenmektedir.

Yayıncı
34633
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA

     34636  34637  34638



Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazarlara aittir.

Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazarlar, makaleleri yayımlanmak üzere kabul edildiğinde tüm yayın haklarını derginin yayıncısı olan Türkiye Bilimler Akademisi’ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.

Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.