The aim of this study is to investigate the long-term academic and emotional effects of the COVID-19 pandemic on university students in Türkiye over a two-year period. A successive independent samples study design was used. Data were from the participants who were selected through convenience sampling at three times 12 months apart between May 2020 and May 2022. 375 students participated at Time 1, 243 students at Time 2, and 454 students at Time 3. COVID-19 International University Students Well-Being Study survey, consisting of seven domains and 77 questions, was used to collect data. The results showed that the COVID-19 worry at T2 was significantly higher than the COVID-19 worry at T1 and T3, but no significant difference was found between T1 and T3. In addition, the academic stress level at T1 was significantly higher than T2 and T3, and the academic stress level at T2 was significantly higher than T3. Psychological well-being scores of the participants were found to be significantly higher at T3 than T1 and T2, but T1 and T2 scores did not show a significant difference. Academic satisfaction remained slightly above the average and showed no change in time. These results of this study, showing the significant long-term effects of the pandemic on university students, are expected to guide social politics on health and education practices.
academic stress academic satisfaction COVID-19 worry psychological well-being university students
All authors thank the student participants who took part in this research voluntarily. Also, we would like to thank to Prof. Dr. Yeşim Yasak, our department chair, for her support and contribution to our study.
Bu çalışmanın amacı, KOVİD-19 salgınının Türkiye’deki üniversite öğrencileri üzerindeki uzun vadeli akademik ve duygusal etkilerini iki yıllık zaman dilimi içerisinde incelemektir. Araştırma ardışık bağımsız örneklemler deseni kullanılarak yürütülmüştür. Kolay örnekleme yöntemi ile seçilen katılımcılardan ile Mayıs 2020 ile Mayıs 2022 arasında 12 ay arayla üç kez veri toplanmıştır. Araştırmaya 1. Zamanda (Z1) toplam 375 öğrenci, 2. Zamanda (Z2) 243 öğrenci ve 3. Zamanda (Z3) 454 öğrenci katılmıştır. Veri toplamak için yedi bölümden ve 77 sorudan oluşan KOVİD-19 Uluslararası Üniversite Öğrencileri İyilik Hali Anketi kullanılmıştır. Sonuçlar Z2’deki KOVİD-19 endişesinin, Z1 ve Z3’teki KOVİD-19 endişesinden anlamlı olarak daha yüksek olduğunu göstermiş, ancak Z1 ile Z3 arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ayrıca Z1’deki akademik stres düzeyinin, Z2 ve Z3’ten ve Z2’deki akademik stres düzeyinin Z3’ten önemli ölçüde daha yüksek olduğu görülmüştür. Katılımcıların psikolojik iyi oluş puanları ise Z3’te Z1 ve Z2’den anlamlı olarak daha yüksek bulunmuş, ancak Z1 ve Z2 puanları anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Akademik memnuniyet ortalamanın biraz üzerinde kalmış ve zaman içinde herhangi bir değişiklik göstermemiştir. KOVİD-19’un üniversite öğrencileri üzerinde uzun süreli önemli etkileri olduğunu gösteren bu bulguların, sağlık iletişimi ve eğitim uygulamaları açısından yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
akademik stres akademik memnuniyet COVID-19 endişesi psikolojik iyilik hali üniversite öğrencileri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazarlara aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazarlar, makaleleri yayımlanmak üzere kabul edildiğinde tüm yayın haklarını derginin yayıncısı olan Türkiye Bilimler Akademisine (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.