Learning is a unique process for each individual. The different ways in which each student uses the stages of the learning cycle explain the individual differences in learning. This study was conducted to determine the learning styles and attitudes of nursing students towards learning. The main aim of nursing education is to train competent nurses who have cognitive, social, emotional, and psychomotor skills and are able to provide holistic care and have lifelong learning skills. To achieve these goals, it is important to design an education process that focuses on the learning styles of students rather than just traditional teaching methods. Having knowledge about students’ learning styles contributes positively to learning skills and attitudes towards learning. A cross-sectional research design was used to examine nursing students’ learning styles and attitudes towards learning. A total of 444 undergraduate nursing students at a public university participated in this study. Data were collected using the Socio-Demographic Characteristics Form, Learning Styles Inventory, and The Scale of Attitudes Towards Learning with an online questionnaire during the 2021-2022 academic year. The data were analyzed using descriptive statistics and the Mann-Whitney U test. Of the nursing students, 59.2% had a learning style by doing, 83.4% by feeling, 85.6% by visual, and 63.7% by sequential. The mean score of the Attitudes towards Learning Scale was determined to be 153.26±11.16. Nursing students’ attitudes and expectations towards learning were positive. Students who have thinking and verbal learning styles have more positive attitudes toward learning. It is recommended to determine students’ learning styles and use appropriate learning methods for students in nursing education. It is thought that the effective use of verbal learning resources for facilitating the learning of nursing students will positively affect the students’ learning processes.
Hemşirelik öğrencileri hemşirelik eğitimi öğrenme tutum Nursing students nursing education learning attitude
Öğrenme her birey için farklı bir süreçtir. Her öğrencinin, öğrenme döngüsünün evrelerini farklı şekilde kullanması, öğrenmedeki bireysel farklılıkları açıklamaktadır. Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin öğrenme stilleri ve öğrenmeye yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Hemşirelik eğitiminin temel amacı, bilişsel, sosyal, duyuşsal ve psikomotor becerilere sahip, bireylere bütüncül bakım verebilen ve yaşam boyu öğrenme becerilerine sahip yetkin hemşireler yetiştirmektir. Bu amaçlara ulaşabilmek için sadece klasik eğitim yöntemleri yerine öğrencilerin öğrenme biçimlerine odaklanan bir eğitim sürecinin kurgulanması önemlidir. Öğrencilerin öğrenme stilleri hakkında bilgi sahibi olunması, öğrenme becerilerine ve öğrenmeye yönelik tutumlara olumlu katkı sağlar. Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme stillerini ve öğrenmeye yönelik tutumlarını incelemek için kesitsel bir araştırma tasarımı kullanılmıştır. Bir devlet üniversitesinde toplam 444 lisans hemşirelik öğrencisi bu çalışmaya katılmıştır. Veriler, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Sosyo-Demografik Özellikler Formu, Öğrenme Stilleri Envanteri ve Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği kullanılarak çevrimiçi bir anketle toplanmış ve veriler, tanımlayıcı istatistikler ve Mann-Whitney U testi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada hemşirelik öğrencileri %59,2’sinin yaparak, %83,4’ünün hissederek, %85,6’sının görsel ve %63,7’sinin sıralı öğrenme stiline sahipti. Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği toplam puan ortalamalarının 153,26±11,16 olduğu belirlenmiştir. Hemşirelik öğrencilerinin öğrenmeye yönelik tutumları ve beklentileri olumludur. Düşünerek ve işitsel öğrenme stillerine sahip öğrencilerin öğrenmeye yönelik tutumları daha olumludur. Hemşirelik eğitiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrencilere uygun öğrenme yöntemlerinin kullanılması önerilmektedir. Hemşirelik öğrencilerinin öğrenmelerini kolaylaştırmada sözel öğrenme kaynaklarının daha etkin kullanılmasının öğrencilerin öğrenme süreçlerini olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir.
Hemşirelik öğrencileri hemşirelik eğitimi öğrenme tutum Nursing students nursing education learning attitude
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazarlara aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazarlar, makaleleri yayımlanmak üzere kabul edildiğinde tüm yayın haklarını derginin yayıncısı olan Türkiye Bilimler Akademisine (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.