Bu çalışma, cerrahi hemşireliği intern uygulama programı aracılığıyla öğrenciler için etkili bir öğrenme süreci geliştirmek ve uygulamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, katılımlı eylem araştırması türündedir. Araştırmanın örneklemini, bir üniversitenin hemşirelik fakültesinde öğrenim gören ve Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği İntern Uygulama Dersi’ni gönüllü seçen 33 öğrenci oluşturmuştur. Veriler 2018-2019 öğretim yılında toplamda 14 haftalık intern uygulaması sürecinde toplanmıştır. Araştırma verilerini; intern uygulaması öncesi ve sonrası öğrenci görüş ve değerlendirmeleri, öğrenci ödevleri, akademik başarı notları, akran değerlendirmelerinden elde edilen veriler oluşturmuştur. Ayrıca 36 madde ve 6 alt boyutlu “İntern Öğrencilerin Klinik Öğrenme Ortamlarını Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Veriler uygun nitel ve nicel yöntemlerle analiz edilmiştir. Uygulama öncesi intern öğrencilerden elde edilen görüşlerden “kişisel gelişim”, “mesleki gelişim” ve “özel beklentiler” ile uygulama sonrası “kişisel gelişim”, “mesleki gelişim” ve “sınırlılıklar” temaları ortaya konmuştur. Öğrencilerin klinik öğrenme ortamlarını genel olarak ve iletişim, öğrenme fırsatları, öğrenme desteği, klinik atmosfer, hemşirelik uygulamaları, öğrenme süreci alanlarında “oldukça uygun” ve “uygun” olarak değerlendirmiştir. Araştırmadan elde edilen diğer veriler ışığında, cerrahi intern uygulama programı etkili bir öğrenme süreciyle birlikte öğrenciler için yararlı sonuçları ortaya koymuştur. İntern öğrencilerin uygulama sonrası klinik öğrenme ortamlarını yeterli ve uygun buldukları, beklentilerinin üzerinde kazanımlar elde ettikleri, mesleki ve kişisel açıdan kendilerini geliştirdikleri, uygulanan cerrahi hemşireliği intern uygulama programının etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
Cerrahi hemşireliği hemşirelik eğitimi intern uygulama programı klinik öğrenme ortamı
Yok
This study was conducted to develop and implement an effective learning process for students through the surgical nursing internship program. Research is in the type of participatory action research.
The sample of the study consisted of 33 students who were studying at the nursing faculty of a university and voluntarily chose the Surgical Diseases Nursing Intern Practice Course. The data were collected during the 14-week intern application period in the 2018-2019 academic year. The data consisted of student opinions and evaluations before and after the internship, various student assignments, academic success grades, and peer evaluations. In addition, the “Intern Students Clinical Learning Environments Evaluation Form” with 36 items and 6 sub-dimensions was used. The data were analyzed with appropriate qualitative and quantitative methods. Students are 5 males and 28 females. The themes of "personal development", "professional development", and "special expectations" were obtained from the opinions of the intern students before the clinic practice. The themes of "personal development", "professional development", and "limitations" were obtained from the opinions after ,the clinic practice. Students rated clinical learning environments in general and communication, learning opportunities, learning support, clinical atmosphere, nursing practices, and learning process areas as “quite appropriate” and “appropriate”. In accordance with the other data obtained from the study, the surgical internship program has revealed beneficial results for students with an effective learning process. It was concluded that the students found the clinical learning environments sufficient and appropriate after the clinical practice, achieved gains above their expectations, improved themselves professionally and personally, and the surgical nursing internship program was effective.
Clinical learning environment internship program nursing education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer), Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazarlara aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazarlar, makaleleri yayımlanmak üzere kabul edildiğinde tüm yayın haklarını derginin yayıncısı olan Türkiye Bilimler Akademisine (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.