Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, eğitim alanında ulusal ve uluslararası ölçekte kuram ve uygulama arasında nitelikli bağlar kurarak okul öncesi eğitimden yükseköğretime ve yetişkin eğitimine kadar geniş bir yelpazede alana katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Okul Öncesi Eğitim, İlkokul, Ortaokul, Lise ve Yükseköğretim kademelerindeki öğrenci, öğretmen, idareci ve ailelere yönelik çalışmaları değerlendirmektedir. Bu kademelerle ilişkili olmak koşuluyla; başta öğretmenler olmak üzere eğitim kurumlarındaki personelin gerek mesleki gerekse psikolojik ve kişisel gelişimlerini ele alan, okul ve sınıf içi uygulamalara doğrudan katkı sağlayarak teori ve uygulama arasında bağ kuran çalışmaları değerlendirmeye almaktadır. Ayrıca, bu kademelerdeki okul yöneticilerine ve ailelere yönelik her türlü eğitim odaklı çalışmaları değerlendirmektedir. Gerek Türkiye’deki eğitim kalitesinin iyileştirilmesine gerekse Türkiye ve diğer ülkelerin eğitim sistemlerindeki program ve uygulamaların karşılaştırılmasına yönelik çalışmalar derginin kapsamındadır.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisinde eğitim alanındaki makalelere yer verilmektedir. Makalelerde araştırmaya dayalı olma, alana katkı sağlama, uygulamaya ilişkin öneriler ortaya koyma, yeni ve farklı gelişmeleri irdeleme, güncel olma ölçütleri dikkate alınmaktadır.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisinde Türkçe veya İngilizce dillerinden birinde araştırma makaleleri (nitel, nicel ve karma yöntemler) yayımlanmaktadır. Dergimizde literatür taraması çalışmaları ve döküman analizi çalışmaları değerlendirmeye alınmamaktadır.