Thomas Hobbes, siyasal düzenin kökeni hakkında geliştirdiği toplum sözleşmesi teorisi ile Uluslararası İlişkiler disiplinini derinden etkilemiştir. Ortaçağ’a hâkim olan siyasal düzenin kendiliğinden ortaya çıktığını savunan bakış açısına radikal bir alternatif sunmuştur. Hobbes’a göre, siyasal düzen doğanın bir parçası değildir veya Tanrı tarafından insanlara bahşedilmemiştir. Siyasal düzen, düzen kurucu bir otoritenin ortaya çıkmasıyla kurulmaktadır. Bu bağlamda devlet, doğal bir varlık değildir; yapay bir insandır. Hobbes, Aristo’nun teleolojik evren anlayışı üzerine inşa edilmiş skolastik siyasal düzen yorumuna karşı yeni ortaya çıkan modern bilim ve geometrik yöntem üzerine kurulu kendi siyasal düzen teorisini ortaya atmıştır. Hobbes, devlet olmadan önce insanların yaşadığı durumu doğa hali kavramı ile betimlemiştir. Herkesin herkese karşı savaşı olarak anlamlandırdığı doğa halinin, toplum sözleşmesi sayesinde bir düzen kurucu bir otoritenin yaratılması ile son erdiğini söylemiştir. Hobbes’un doğa halini bir anarşi olarak ele alması ve bu anarşik ortama ilişkin tespitleri Uluslararası İlişkilere uyarlanmıştır ve derinden etkilemiştir. Bu doğrultuda, çalışmada Hobbes’un doğal olmayan siyasal düzen anlayışı ve bunun Uluslararası İlişkileri nasıl etkilediği gösterilmeye çalışılmıştır.
Thomas Hobbes profoundly influenced the discipline of International Relations with his social contract theory on the origin of political order. He offered a radical alternative to the medieval view that political order arose naturally. According to Hobbes, the political order is not a part of nature or bestowed on human beings by God. Political order is established by the emergence of an order-establishing authority. In this context, the state is not a natural entity but an artificial man. Against the scholastic interpretation of political order based on Aristotle's teleological conception of the universe, Hobbes put forward his theory of political order based on the emerging modern science and geometric method. Hobbes described the situation in which people lived before the state with the concept of the state of nature. He said that the state of nature, which he interpreted as the war of all against all, ended with creating an order-establishing authority through the social contract. Hobbes' treatment of the state of nature as an anarchy and his observations on this anarchic environment have been adapted to and deeply influenced International Relations. Accordingly, this study attempts to show Hobbes' understanding of the unnatural political order and how it affects International Relations.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Policy and Administration (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2025 |
Submission Date | February 13, 2025 |
Acceptance Date | May 19, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 1 |