Research Article
BibTex RIS Cite

Bayramhacı Kaplıcalarında Termal Turizm: Çevrimiçi Değerlendirmeler Işığında Geliştirme Önerileri

Year 2025, Volume: 9 Issue: 1, 49 - 63, 30.06.2025
https://doi.org/10.30625/ijctr.1619070

Abstract

Anadolu'daki kaplıcalar ve şifalı termal su kaynakları asırlar boyunca insanların dikkatini çekmiş ve her dönemde tedavi ve rekreasyon amaçlı kullanılmıştır. Günümüzde de termal turizm Türkiye'deki diğer sağlık turizmi türleri ile birlikte, turizm faaliyetlerinin dört mevsime yayılmasına, konaklama tesislerinde doluluk artışına ve bölgesel istihdam artışına önemli katkılar sunmaktadır. Bu araştırmanın odağında Kayseri ili sınırları içinde yer alan ve merkezi Kapadokya’ya yakınlığı nedeniyle değerli turizm potansiyeline sahip olan Bayramhacı Kaplıcaları bulunmaktadır. Çalışmanın temel amacı, ziyaretçilerin Bayramhacı Kaplıcaları hakkındaki algılarını, çevrimiçi yorumlara dayanarak tespit etmek ve bu tespitten hareketle, kaplıcanın gelişime açık olan yönleri ve Kapadokya destinasyonuna entegrasyonu ile ilgili ipuçları bulmaktır. Kaplıca ziyaretçilerinin termal merkeze yönelik algıları hakkında veri elde etmek için, kaplıcanın Google arama motorundaki işletme profilinde yer alan ve 2017’den 2025 Ocak ayı sonuna kadar yazılmış olan çevrimiçi yorumlar kullanılmıştır. Bu zaman aralığına ait toplam 332 yorum tespit edilmiş olup, bunlar manuel olarak duygu analizi ve içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Analiz sonuçları, kaplıcanın termal turizm açısından önemli eksikliklerinin bulunduğuna işaret etmekte ve mevcut durumunun turizm amaçlı kullanıma çok elverişli olmadığına dair kanaatin oluşmasına yol açmaktadır. Kaplıcanın yenilenerek geniş kapsamlı bir termal sağlık (wellnes) merkezine dönüştürülmesine yönelik bazı öneriler sunulmuştur.

References

  • Akar, A., ve Özdoğan, O. N. (2022). Sağlık turizmi kapsamında termal otellerin arz ve talep açısından analizi: Aydın ili örneği. Uluslararası Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2), 97-110. https://doi.org/10.30625/ijctr.1130805
  • Akbulut, G. (2010). Türkiye’de kaplıca turizmi ve sorunları. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 35-54.
  • Akbulut, G., ve Buladi Çubukcu, B. (2023). Termal turizmde müşteri şikâyetlerinin halk sağlığı açısından değerlendirilmesine yönelik nitel bir araştırma. EKEV Akademi Dergisi (Özel Sayı), 155-168. https://doi.org/10.17753/sosekev.1344025
  • Akkuş, G., ve Korkmaz, Ö. (2022). Termal turizm deneyiminin memnuniyet ve davranışsal niyet üzerindeki etkisi: Reşadiye örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 53-72. https://doi.org/10.32572/guntad.956281
  • Anaya-Aguilar, R., Gémar, G., ve Anaya-Aguilar, C. (2021). Challenges of spa tourism in Andalusia: experts’ proposed solutions. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(4), 1829. https://doi.org/10.3390/ijerph18041829
  • Andreu, M. N., Barnet, A. F., ve Roca, M. E. (2021). Wellness tourism-new challenges and opportunities for tourism in Salou. Sustainability, 13(15), 8246. https://doi.org/10.3390/su13158246
  • Arıgtekin, Ö., ve Nas, Z. (2021). Termal turizm işletmelerinde müşteri değerlendirmelerinin analizi üzerine bir araştırma: Bingöl ili örneği. Tourism and Recreation, 3(2), 140-149. https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1026553
  • Arslan Çilhoroz, İ., ve Sivuk, D. (2021). Ülkelerin termal turizm harcamaları bakımından termal turizm verimliliklerinin değerlendirilmesi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 16(62), 548-559. https://doi.org/10.19168/jyasar.800230
  • Archibald, M. M. (2016). Investigator triangulation: A collaborative strategy with potential for mixed methods research. Journal of Mixed Methods Research, 10(3), 228-250. https://doi.org/10.1177/1558689815570092
  • Aslan, H., Mete, B., Şimşir, İ., ve Örgev, C. (2022). Assessment of thermal tourism potential of Sakarya Akyazı district. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 25(2), 301-318.
  • Avşar, M. (2023). Amasya ilinin termal turizm kapsamında potansiyelinin değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 232-244. https://doi.org/10.46790/erzisosbil.1248721
  • Ayaz, N., ve Dağ, H. (2017). Termal turizmde yerli turistlerin seyahat motifleri ve hizmet beklentileri. Uluslararası Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(2), 36-43. https://doi.org/10.30625/ijctr.346922
  • Aylan, S., Arpacı, Ö., ve Celiloğlu, F. K. (2016). Bir internet şikâyet forumundaki termal otellere yönelik şikâyetlerin incelenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 49-68.
  • Baştürk, Y. A., ve Sağlık, E. (2020). Termal otel işletmelerinde hizmet kalitesinin müşteri memnuniyetine etkisi: Sivas Sıcak Çermik ve Yozgat Sorgun kaplıcalarında bir uygulama. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 44(1), 37-54.
  • Bailey, K. D. (2008). Methods of social research. (4th Edition) The Free Press.
  • Belber, B. G., ve Turan, A. (2015). Termal turizm işletmelerinde, turistik tüketicilerin tatmin düzeylerine etki eden faktörlerin belirlenmesi: Kırşehir ili üzerine bir uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(3), 457-481.
  • Bostan, A. (2020). Kuşadası’nda termal turizm potansiyelinin analizi. Journal of New Tourism Trends, 1(1), 40-54.
  • Brandão, F., Liberato, D., Teixeira, A. S., ve Liberato, P. (2021). Motives for thermal tourism: An application to North and Central Portugal. Sustainability, 13(22), 12688. https://doi.org/10.3390/su132212688
  • Büyük, Ö., ve Akkuş, G. (2022). Türkiye’de termal turizm: Dijital ve sosyal medya üzerinden bir değerlendirme. Journal of Travel and Tourism Research, 21(21), 27-60.
  • Ceylan, U. (2018). Üçüncü yaş turistlerin termal konaklama işletmelerinden beklentileri üzerine bir araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(4).
  • Ceylan, U. (2019). Termal konaklama işletmelerinin tercih edilmelerinde etkili olan faktörler: Kütahya ilinde bir araştırma. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 181-197. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.505645
  • Çakar, K., ve Aykol, Ş. (2020). Case study as a research method in hospitality and tourism research: A systematic literature review (1974–2020). Cornell Hospitality Quarterly, 62(1), 21-31. https://doi.org/10.1177/1938965520971281
  • Çakır, M., ve Aydın, F. (2020). Yerel halkın termal turizme yönelik görüşleri: Haymana ilçesi örneği. Doğu Coğrafya Dergisi, 25(43), 93-110. https://doi.org/10.17295/ataunidcd.736246
  • Çetinkaya, M. Y., Yağcı, K., ve Önek, M. (2022). Erzurum’un termal turizm potansiyeli üzerine kavramsal bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (53), 327-339. https://doi.org/10.30794/pausbed.1145185
  • Çeşmeci, N., ve Akdemir, B., (2024). Kapadokya Bölgesı̇nde sağlık turı̇zmı̇ yetkı̇lı̇ seyahat acentası web sı̇telerı̇nı̇n değerlendı̇rı̇lmesı̇. In D. Solisworo (Ed.), Ege 12th International Conference on Social Sciences (pp. 55-67). Academy Global Publishing House.
  • Çeşmeci, N., ve Demirtepe, F. (2024). Traditional and complementary medicine in health tourism: Cupping and leech therapy case from Kayseri. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 6(2), 149-164. https://doi.org/10.51525/johti.1552728
  • Çiçek, R., ve Avderen, S. (2013). Sağlık turizmi açısından İç Anadolu Bölgesi’ndeki kaplıca ve termal tesislerin mevcut yapısının ve potansiyelinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2013(2), 25-35.
  • Dağ, H. (2020). Termal turizmde seyahat nedenlerinin alt boyutlarının belirlenmesi: Haymana saha araştırması. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(19), 82-92.
  • Dereli, N., ve Temizkan, R. (2019). Bolu’nun termal turizm potansiyeli ve termal turist profili. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 321-347. https://doi.org/10.17494/ogusbd.67285
  • Dillette, A. K., Douglas, A. C., ve Andrzejewski, C. (2020). Dimensions of holistic wellness as a result of international wellness tourism experiences. Current Issues in Tourism, 24(6), 794–810. https://doi.org/10.1080/13683500.2020.1746247
  • Eban, F., ve Samırkaş Komşu, M. (2019). Kahramanmaraş Ilıca Kaplıcaları’nın termal turizm potansiyeli açısından değerlendirilmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 3(4), 653-671. https://doi.org/10.32958/gastoria.581193
  • Erbaş, E., ve Şahin Perçin, N. (2015). Competitive ımportance performance analysis (CIPA): An illustration from thermal tourism destinations. Business and Economics Research Journal, 6(4), 137.
  • Fertas, L., Alouat, M., ve Benmahamed, H. (2022). Thermal tourism as a driver of local development, An illustration of opportunities and constraints: Case study of Hammam-Guergour in the province of Sétif, Algeria. GeoJournal of Tourism and Geosites, 40(1), 136-143. https://doi.org/10.30892/gtg.40116-812
  • Garjan, H. S., Paydar, M. M., ve Divsalar, A. (2023). A sustainable supply chain for a wellness tourism center considering discount and quality of service. Expert Systems With Applications, 211, 118682. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2022.118682
  • Gencay, İ. C. (1994). Termal turizm işletmelerinde yönetim organizasyon ve Afyon ili termal turizm işletmelerinin yönetim organizasyon sorunları. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Global Wellness Institute, (2025). Thermal/Mineral Springs, https://globalwellnessinstitute.org/what-is-wellness/thermal-mineral-springs (Erişim Tarihi 11.01.2025).
  • Grand View Research, (2025). Thermal springs tourism market size & share report, 2030. https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/thermal-springs-tourism-market-report (Erişim Tarihi 11.01.2025).
  • Gözgeç Mutlu, H. (2024). Gönen termal otellerinin hizmet kalitesinin çevrim içi kullanıcı yorumları aracılığıyla değerlendirilmesi. Journal of Applied Tourism Research, 5(1), 14-20.
  • Gül, M., ve Gül, K. (2016). Innovative planning in thermal tourism destinations: Balıkesir-Güre thermal tourism destination case study. In Avcıkurt, C. et al. (Ed.) Global Issues and Trends in Tourism. St. Kliment Ohridski University Press.
  • İlban, M. O., ve Kaşlı, M. (2009). Termal turizmin gelişmesini etkileyen sorunları belirlemeye yönelik Gönen'de bir araştırma. Ege Academic Review, 9(4). 1275-1293.
  • İlban, M. O., Akkılıç, M. E., ve Yılmaz, Ö. (2011). Termal turizmde tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Gönen örneği. Öneri, 9(36), 39-51.
  • İnce, F. F., ve Çakmak, S. (2023). A Research on visitor opinions regarding customer satisfaction in thermal hotels: The example of Kızılcahamam. Journal of Management and Economic Studies, 5(1), 1-19. https://doi.org/10.26677/tr1010.2023.1260
  • Kapadokya Alan Başkanlığı (2021a). Kapadokya Bölgesi (Nevşehir) tanıtım stratejisi çalıştay raporu. https://kapadokyaalan.ktb.gov.tr/Eklenti/94177,tanitimstratejicalistayiraporusmalpdf.pdf?0#page=21.40 (Erişim Tarihi 12.01.2025).
  • Kapadokya Alan Başkanlığı (2021b). Kapadokya Bölgesi (Nevşehir) 2021-2025 turizm tanıtım stratejisi ve eylem planı. https://kapadokyaalan.ktb.gov.tr/Eklenti/94176,turizm-tanitim-stratejisi-ve-eylem-planismalpdf.pdf (Erişim Tarihi 12.01.2025).
  • Karademir, N., Sandal, E. K., ve Bilinir, Ş. (2019). Döngele Kaplıcası (Kahramanmaraş)’nın termal turizm potansiyeli ve sosyo-ekonomik katkıları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 640-670. https://doi.org/10.33437/ksusbd.601710
  • Kasalak, M. A., ve Kasalak, Ç. (2022). Türkiye’deki termal turizmin üçüncü yaş turizmi açısından değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (53), 341-348. https://doi.org/10.30794/pausbed.1145323
  • Kaya, O. (2018). Exploring the satisfaction and dissatisfaction factors derived from food and beverage services of thermal hotels. DETUROPE - The Central European Journal of Tourism and Regional Development, 10(3), 143-161. https://doi.org/10.32725/det.2018.028
  • Kervankıran, İ. (2016). Between traditional and modern: Thermal tourism in Turkey. Alternative Tourism in Turkey: Role, Potential Development and Sustainability, 109-124. https://doi.org/10.1007/978-3-319-47537-0_7
  • Kıngır, S., Ağraş, S., Martin, Y., ve Şeyhanlıoğlu, H. Ö. (2019). Termal turizm işletmelerinden hizmet alan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 130-143.
  • Kırova, S., Sel, Z. G., ve Tepeci, M. (2023). Destinasyon pazarlaması: Afyonkarahisar termal turizm örneği. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 30(2), 321-341. https://doi.org/10.18657/yonveek.1206692
  • Küçükilhan, M. (2022). Termal otellerin mali sorunları ve termal turizmin geleceğine bölgesel bir bakış. Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı Dergisi, 5(2), 39-59. https://doi.org/10.54537/tusebdergisi.1113290
  • Kocasinan Belediyesi. (2025). Kocasinan’ın saklı cenneti Bayramhacı turizme kazandırılıyor. https://kocasinan.bel.tr/content/news/4350/0/kocasinanin-sakli-cenneti-bayramhaci-turizme-kazandiriliyor.html (Erişim tarihi: 22.01.2025).
  • Kozak, N. (1992). Termal turizm işletmeciliği ve önemi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 33-38.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak M., ve Kozak M. (2015). Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar. Detay Yayıncılık.
  • Körükcü, A. (2024, 16 Haziran). Kapadokya’da turistlere Bayramhacılı Barajı gölünde alternatif aktiviteler sunuluyor. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/kultur/kapadokya-da-turistlere-bayramhacili-baraji-golunde-alternatif-aktiviteler-sunuluyor/3276791 (Erişim Tarihi 22.01.2025).
  • Liu, Y., Han, F., Meng, L., Lai, J., ve Gao, X. (2025). Textual sentiment classification in tourism research: Between manual computing model and machine learning. Current Issues in Tourism, 1–22. https://doi.org/10.1080/13683500.2025.2452893
  • Lune, H., ve Berg, B. L. (2017). Qualitative research methods for the social sciences. (9th edition). Pearson.
  • Mehraliyev, F., Chan, I. C. C., ve Kirilenko, A. (2021). Sentiment analysis in hospitality and tourism: A thematic and methodological review. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 34(1), 46-77. https://doi.org/10.1108/ijchm-02-2021-0132
  • Mueller, H., ve Kaufmann, E. L. (2001). Wellness tourism: Market analysis of a special health tourism segment and implications for the hotel industry. Journal of Vacation Marketing, 7(1), 5-17. https://doi.org/10.1177/135676670100700101
  • Nandwani, P., ve Verma, R. (2021). A review on sentiment analysis and emotion detection from text. Social Network Analysis and Mining, 11(1). https://doi.org/10.1007/s13278-021-00776-6
  • Nicmanis, M. (2024). Reflexive content analysis: An approach to qualitative data analysis, reduction, and description. International Journal of Qualitative Methods, 23. https://doi.org/10.1177/16094069241236603
  • Oğuz, D., Külekci, Ö. C., ve Akpınar, N. (2010). The contribution of thermal sources to tourism development: A case study from Çankırı Çavundur, Turkey. Scientific Research and Essays, 5(8), 819-825.
  • Ön Esen, F., ve Bahar, O. (2019). Destinasyon i̇majı, turist memnuniyeti ve destinasyon sadakati ilişkisi açısından Afyonkarahisar da termal turizm. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 949-963. https://doi.org/10.26677/tr1010.2019.221
  • Özbek, T. (1991). Dünya’da ve Türkiye’de termal turizmin önemi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(3), 15-29.
  • Özkan Önem, E., ve Sağlık, E. (2020). Termal tesislerdeki yiyecek içecek hizmet kalitesinin müşteri memnuniyetine etkisi: Sivas ili örneği. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi (5), 77-97.
  • Özşahin, E., ve Kaymaz, Ç. K. (2014). Türkiye’nin termal su kaynaklarının coğrafi açıdan değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (50), 25-37.
  • Öztürk, Y., ve Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte olan ülkeler için alternatif turizm faaliyetleri üzerine teorik bir çalışma. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(10), 183-195.
  • Pinos Navarrete, A., Shaw, G., ve Martos, J. C. M. (2020). Towards wellness? A case study of the profile of tourists visiting a Southern Spanish Spa. International Journal of Spa and Wellness, 3(1), 40–55. https://doi.org/10.1080/24721735.2020.1857208
  • Parlaktuna, İ. ve Dinçer, E. (2019). Termal turizmin bölgesel kalkınmaya etkisi: Eskişehir uygulaması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(2), 259-273. https://doi.org/10.24010/soid.524744
  • Rocha, A. S. S., ve Brandao, A. (2014). On developing wellness and medical tourism: the characterization of a national termal network. International Journal of Healthcare Management, 7(4), 226–236. https://doi.org/10.1179/2047971914Y.0000000075
  • Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü (2025). Türkiye’de Termal Sağlık Turizmi. https://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/10949/0/07pdf.pdf (Erişim Tarihi 12.01.2025).
  • Seçilmiş, C. (2012). Termal turizm destinasyonlarından duyulan memnuniyet düzeyinin tekrar ziyaret niyetine etkisi Sakarılıca örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 231-250.
  • Sevim, B. (2019). Bayramhacı Kaplıcası. Online Türkiye Turizm Ansiklopedisi. https://turkiyeturizmansiklopedisi.com/bayramhaci-kaplicasi (Erişim tarihi: 21.01.2025).
  • Siner, G., ve Torun, N. (2020). Sağlık turizminde termal turizm ve Spa-Wellness turizminin yeri ve önemi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (48), 517-533.
  • Soylak, M. (1993). Kayseri ve çevresindeki şifalı suların kimyasal incelenmesi ve tungsten tayini için yeni bir yaklaşım [Yayımlanmamış doktora tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Şendikici, P., ve Karakaya, E. (2021). Bingöl ilinin kırsal turizm potansiyeli kapsamında kaplıca turizmi örneği ve Macaristan karşılaştırması. Uluslararası Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(Özel Sayı), 116-125. https://doi.org/10.30625/ijctr.947332
  • Şengül H., ve Bulut, A. (2019) Sağlık turizmi çerçevesinde Türkiye’de termal turizm; bir SWOT analizi çalışması. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 4(1) 55-70.
  • Şimşek, Ş. (1991). Türkiye’deki termal kaynakların potansiyeli ve genel özellikleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(3), 5-9.
  • Taş, B. (2012). Afyonkarahisar ilinde termal turizmin gelişimi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2012(26), 139-152.
  • Telli, R., ve Ballı, E. (2012). Termal turizmin bölge ekonomisine etkileri: Çiftehan örneği. Ulusal Kırsal Turizm Dergisi, 13(2), 22-36.
  • Tuna, H. (2019). Bolu ilinin termal turizm açısından potansiyelinin değerlendirilmesi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(1), 117-130.
  • Türksoy, A., ve Türksoy, S. S. (2010). The evaluation of thermal springs in Çeşme for the development of thermal tourism. Ege Academic Review, 10(2), 699-725.
  • Usta, N., ve Zaman, M. (2015). Kızılcahamam ilçesi turizminde termal kaynakların önemi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 187-208.
  • Vallone, C., ve Veglio, V. (2019). Customer perceptions of the Albergo Diffuso concept: What makes the difference in terms of service excellence? Tourism Analysis, 24(3), 367-375. https://doi.org/10.3727/108354219x15511864843902
  • Voigt, C., Brown, G., ve Howat, G. (2011). Wellness tourists: In search of transformation. Tourism Review, 66(1/2), 16-30. https://doi.org/10.1108/16605371111127206
  • Wright, D. W. M., ve Zascerinska, S. (2022). Becoming immortal: Future wellness and medical tourism markets. Journal of Tourism Futures, 9(2), 168-195. https://doi.org/10.1108/jtf-05-2021-0119
  • Yaşar, E., ve Öztürk, İ. (2023). Examining customer reviews of thermal hotel businesses: A case study of TripAdvisor. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1), 48-61.
  • Yetiş, Ş. A. (2015). Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17(29), 90-98.
  • Yin, R. K. (2018). Case study research and applications: Design and methods. (Sixth Editin). Sage publications. Yılmaz, H., ve Kelkit, A. (2013). Termal turizm ve Pasinler örneği. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 28(1).
  • Zengin, B., ve Eker, N. (2016). Sakarya ili termal turizm potansiyelinin değerlendirilmesi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 165-181.
  • Zollo, A., Simonetti, B., Salsano, V., ve Rueda-Armengot, C. (2015). Promotion and marketing: Marketing strategies, Italy, regional development. In Peris-Ortiz, M., Alvarez-Garcia, J. (Eds.), Health and wellness tourism: Emergence of a new market segment, (pp. 63–76). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-11490-3_5

Thermal Tourism in Bayramhacı Hot Springs: Insights from Online Reviews and Proposal for Development

Year 2025, Volume: 9 Issue: 1, 49 - 63, 30.06.2025
https://doi.org/10.30625/ijctr.1619070

Abstract

Thermal springs and healing thermal water resources in Anatolia have attracted people's attention and have been used for therapeutic and recreational purposes for centuries. Today, together with other health tourism types, thermal tourism in Türkiye is key to extending tourism activities to four seasons, increasing occupancy rates, and regional employment. This study focuses on Bayramhacı Thermal Springs, located within the provincial borders of Kayseri (Türkiye) and has valuable tourism potential due to its proximity to the Central Cappadocia region. The study's main purpose is to determine visitors' perceptions of the thermal center based on their online comments and to provide suggestions on improvement fields and its integration into the Cappadocia destination. To obtain data on visitors' perceptions, online comments written from 2017 to the end of January 2025 on the center's business profile in the Google search engine were used. In this period, 332 comments were identified and evaluated manually by sentiment and content analysis methods. The findings reveal that the thermal center exhibits notable inadequacies concerning thermal tourism, indicating that the prevailing circumstances are not conducive to effective utilization for tourism purposes. Suggestions are presented for renovating the thermal center and its transformation into a thermal wellness resort.

References

  • Akar, A., ve Özdoğan, O. N. (2022). Sağlık turizmi kapsamında termal otellerin arz ve talep açısından analizi: Aydın ili örneği. Uluslararası Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2), 97-110. https://doi.org/10.30625/ijctr.1130805
  • Akbulut, G. (2010). Türkiye’de kaplıca turizmi ve sorunları. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 35-54.
  • Akbulut, G., ve Buladi Çubukcu, B. (2023). Termal turizmde müşteri şikâyetlerinin halk sağlığı açısından değerlendirilmesine yönelik nitel bir araştırma. EKEV Akademi Dergisi (Özel Sayı), 155-168. https://doi.org/10.17753/sosekev.1344025
  • Akkuş, G., ve Korkmaz, Ö. (2022). Termal turizm deneyiminin memnuniyet ve davranışsal niyet üzerindeki etkisi: Reşadiye örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 53-72. https://doi.org/10.32572/guntad.956281
  • Anaya-Aguilar, R., Gémar, G., ve Anaya-Aguilar, C. (2021). Challenges of spa tourism in Andalusia: experts’ proposed solutions. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(4), 1829. https://doi.org/10.3390/ijerph18041829
  • Andreu, M. N., Barnet, A. F., ve Roca, M. E. (2021). Wellness tourism-new challenges and opportunities for tourism in Salou. Sustainability, 13(15), 8246. https://doi.org/10.3390/su13158246
  • Arıgtekin, Ö., ve Nas, Z. (2021). Termal turizm işletmelerinde müşteri değerlendirmelerinin analizi üzerine bir araştırma: Bingöl ili örneği. Tourism and Recreation, 3(2), 140-149. https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1026553
  • Arslan Çilhoroz, İ., ve Sivuk, D. (2021). Ülkelerin termal turizm harcamaları bakımından termal turizm verimliliklerinin değerlendirilmesi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 16(62), 548-559. https://doi.org/10.19168/jyasar.800230
  • Archibald, M. M. (2016). Investigator triangulation: A collaborative strategy with potential for mixed methods research. Journal of Mixed Methods Research, 10(3), 228-250. https://doi.org/10.1177/1558689815570092
  • Aslan, H., Mete, B., Şimşir, İ., ve Örgev, C. (2022). Assessment of thermal tourism potential of Sakarya Akyazı district. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 25(2), 301-318.
  • Avşar, M. (2023). Amasya ilinin termal turizm kapsamında potansiyelinin değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 232-244. https://doi.org/10.46790/erzisosbil.1248721
  • Ayaz, N., ve Dağ, H. (2017). Termal turizmde yerli turistlerin seyahat motifleri ve hizmet beklentileri. Uluslararası Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(2), 36-43. https://doi.org/10.30625/ijctr.346922
  • Aylan, S., Arpacı, Ö., ve Celiloğlu, F. K. (2016). Bir internet şikâyet forumundaki termal otellere yönelik şikâyetlerin incelenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 49-68.
  • Baştürk, Y. A., ve Sağlık, E. (2020). Termal otel işletmelerinde hizmet kalitesinin müşteri memnuniyetine etkisi: Sivas Sıcak Çermik ve Yozgat Sorgun kaplıcalarında bir uygulama. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 44(1), 37-54.
  • Bailey, K. D. (2008). Methods of social research. (4th Edition) The Free Press.
  • Belber, B. G., ve Turan, A. (2015). Termal turizm işletmelerinde, turistik tüketicilerin tatmin düzeylerine etki eden faktörlerin belirlenmesi: Kırşehir ili üzerine bir uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(3), 457-481.
  • Bostan, A. (2020). Kuşadası’nda termal turizm potansiyelinin analizi. Journal of New Tourism Trends, 1(1), 40-54.
  • Brandão, F., Liberato, D., Teixeira, A. S., ve Liberato, P. (2021). Motives for thermal tourism: An application to North and Central Portugal. Sustainability, 13(22), 12688. https://doi.org/10.3390/su132212688
  • Büyük, Ö., ve Akkuş, G. (2022). Türkiye’de termal turizm: Dijital ve sosyal medya üzerinden bir değerlendirme. Journal of Travel and Tourism Research, 21(21), 27-60.
  • Ceylan, U. (2018). Üçüncü yaş turistlerin termal konaklama işletmelerinden beklentileri üzerine bir araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(4).
  • Ceylan, U. (2019). Termal konaklama işletmelerinin tercih edilmelerinde etkili olan faktörler: Kütahya ilinde bir araştırma. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 181-197. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.505645
  • Çakar, K., ve Aykol, Ş. (2020). Case study as a research method in hospitality and tourism research: A systematic literature review (1974–2020). Cornell Hospitality Quarterly, 62(1), 21-31. https://doi.org/10.1177/1938965520971281
  • Çakır, M., ve Aydın, F. (2020). Yerel halkın termal turizme yönelik görüşleri: Haymana ilçesi örneği. Doğu Coğrafya Dergisi, 25(43), 93-110. https://doi.org/10.17295/ataunidcd.736246
  • Çetinkaya, M. Y., Yağcı, K., ve Önek, M. (2022). Erzurum’un termal turizm potansiyeli üzerine kavramsal bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (53), 327-339. https://doi.org/10.30794/pausbed.1145185
  • Çeşmeci, N., ve Akdemir, B., (2024). Kapadokya Bölgesı̇nde sağlık turı̇zmı̇ yetkı̇lı̇ seyahat acentası web sı̇telerı̇nı̇n değerlendı̇rı̇lmesı̇. In D. Solisworo (Ed.), Ege 12th International Conference on Social Sciences (pp. 55-67). Academy Global Publishing House.
  • Çeşmeci, N., ve Demirtepe, F. (2024). Traditional and complementary medicine in health tourism: Cupping and leech therapy case from Kayseri. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 6(2), 149-164. https://doi.org/10.51525/johti.1552728
  • Çiçek, R., ve Avderen, S. (2013). Sağlık turizmi açısından İç Anadolu Bölgesi’ndeki kaplıca ve termal tesislerin mevcut yapısının ve potansiyelinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2013(2), 25-35.
  • Dağ, H. (2020). Termal turizmde seyahat nedenlerinin alt boyutlarının belirlenmesi: Haymana saha araştırması. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(19), 82-92.
  • Dereli, N., ve Temizkan, R. (2019). Bolu’nun termal turizm potansiyeli ve termal turist profili. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 321-347. https://doi.org/10.17494/ogusbd.67285
  • Dillette, A. K., Douglas, A. C., ve Andrzejewski, C. (2020). Dimensions of holistic wellness as a result of international wellness tourism experiences. Current Issues in Tourism, 24(6), 794–810. https://doi.org/10.1080/13683500.2020.1746247
  • Eban, F., ve Samırkaş Komşu, M. (2019). Kahramanmaraş Ilıca Kaplıcaları’nın termal turizm potansiyeli açısından değerlendirilmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 3(4), 653-671. https://doi.org/10.32958/gastoria.581193
  • Erbaş, E., ve Şahin Perçin, N. (2015). Competitive ımportance performance analysis (CIPA): An illustration from thermal tourism destinations. Business and Economics Research Journal, 6(4), 137.
  • Fertas, L., Alouat, M., ve Benmahamed, H. (2022). Thermal tourism as a driver of local development, An illustration of opportunities and constraints: Case study of Hammam-Guergour in the province of Sétif, Algeria. GeoJournal of Tourism and Geosites, 40(1), 136-143. https://doi.org/10.30892/gtg.40116-812
  • Garjan, H. S., Paydar, M. M., ve Divsalar, A. (2023). A sustainable supply chain for a wellness tourism center considering discount and quality of service. Expert Systems With Applications, 211, 118682. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2022.118682
  • Gencay, İ. C. (1994). Termal turizm işletmelerinde yönetim organizasyon ve Afyon ili termal turizm işletmelerinin yönetim organizasyon sorunları. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Global Wellness Institute, (2025). Thermal/Mineral Springs, https://globalwellnessinstitute.org/what-is-wellness/thermal-mineral-springs (Erişim Tarihi 11.01.2025).
  • Grand View Research, (2025). Thermal springs tourism market size & share report, 2030. https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/thermal-springs-tourism-market-report (Erişim Tarihi 11.01.2025).
  • Gözgeç Mutlu, H. (2024). Gönen termal otellerinin hizmet kalitesinin çevrim içi kullanıcı yorumları aracılığıyla değerlendirilmesi. Journal of Applied Tourism Research, 5(1), 14-20.
  • Gül, M., ve Gül, K. (2016). Innovative planning in thermal tourism destinations: Balıkesir-Güre thermal tourism destination case study. In Avcıkurt, C. et al. (Ed.) Global Issues and Trends in Tourism. St. Kliment Ohridski University Press.
  • İlban, M. O., ve Kaşlı, M. (2009). Termal turizmin gelişmesini etkileyen sorunları belirlemeye yönelik Gönen'de bir araştırma. Ege Academic Review, 9(4). 1275-1293.
  • İlban, M. O., Akkılıç, M. E., ve Yılmaz, Ö. (2011). Termal turizmde tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Gönen örneği. Öneri, 9(36), 39-51.
  • İnce, F. F., ve Çakmak, S. (2023). A Research on visitor opinions regarding customer satisfaction in thermal hotels: The example of Kızılcahamam. Journal of Management and Economic Studies, 5(1), 1-19. https://doi.org/10.26677/tr1010.2023.1260
  • Kapadokya Alan Başkanlığı (2021a). Kapadokya Bölgesi (Nevşehir) tanıtım stratejisi çalıştay raporu. https://kapadokyaalan.ktb.gov.tr/Eklenti/94177,tanitimstratejicalistayiraporusmalpdf.pdf?0#page=21.40 (Erişim Tarihi 12.01.2025).
  • Kapadokya Alan Başkanlığı (2021b). Kapadokya Bölgesi (Nevşehir) 2021-2025 turizm tanıtım stratejisi ve eylem planı. https://kapadokyaalan.ktb.gov.tr/Eklenti/94176,turizm-tanitim-stratejisi-ve-eylem-planismalpdf.pdf (Erişim Tarihi 12.01.2025).
  • Karademir, N., Sandal, E. K., ve Bilinir, Ş. (2019). Döngele Kaplıcası (Kahramanmaraş)’nın termal turizm potansiyeli ve sosyo-ekonomik katkıları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 640-670. https://doi.org/10.33437/ksusbd.601710
  • Kasalak, M. A., ve Kasalak, Ç. (2022). Türkiye’deki termal turizmin üçüncü yaş turizmi açısından değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (53), 341-348. https://doi.org/10.30794/pausbed.1145323
  • Kaya, O. (2018). Exploring the satisfaction and dissatisfaction factors derived from food and beverage services of thermal hotels. DETUROPE - The Central European Journal of Tourism and Regional Development, 10(3), 143-161. https://doi.org/10.32725/det.2018.028
  • Kervankıran, İ. (2016). Between traditional and modern: Thermal tourism in Turkey. Alternative Tourism in Turkey: Role, Potential Development and Sustainability, 109-124. https://doi.org/10.1007/978-3-319-47537-0_7
  • Kıngır, S., Ağraş, S., Martin, Y., ve Şeyhanlıoğlu, H. Ö. (2019). Termal turizm işletmelerinden hizmet alan müşterilerin memnuniyeti üzerine bir araştırma. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 130-143.
  • Kırova, S., Sel, Z. G., ve Tepeci, M. (2023). Destinasyon pazarlaması: Afyonkarahisar termal turizm örneği. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 30(2), 321-341. https://doi.org/10.18657/yonveek.1206692
  • Küçükilhan, M. (2022). Termal otellerin mali sorunları ve termal turizmin geleceğine bölgesel bir bakış. Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı Dergisi, 5(2), 39-59. https://doi.org/10.54537/tusebdergisi.1113290
  • Kocasinan Belediyesi. (2025). Kocasinan’ın saklı cenneti Bayramhacı turizme kazandırılıyor. https://kocasinan.bel.tr/content/news/4350/0/kocasinanin-sakli-cenneti-bayramhaci-turizme-kazandiriliyor.html (Erişim tarihi: 22.01.2025).
  • Kozak, N. (1992). Termal turizm işletmeciliği ve önemi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 33-38.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak M., ve Kozak M. (2015). Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar. Detay Yayıncılık.
  • Körükcü, A. (2024, 16 Haziran). Kapadokya’da turistlere Bayramhacılı Barajı gölünde alternatif aktiviteler sunuluyor. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/kultur/kapadokya-da-turistlere-bayramhacili-baraji-golunde-alternatif-aktiviteler-sunuluyor/3276791 (Erişim Tarihi 22.01.2025).
  • Liu, Y., Han, F., Meng, L., Lai, J., ve Gao, X. (2025). Textual sentiment classification in tourism research: Between manual computing model and machine learning. Current Issues in Tourism, 1–22. https://doi.org/10.1080/13683500.2025.2452893
  • Lune, H., ve Berg, B. L. (2017). Qualitative research methods for the social sciences. (9th edition). Pearson.
  • Mehraliyev, F., Chan, I. C. C., ve Kirilenko, A. (2021). Sentiment analysis in hospitality and tourism: A thematic and methodological review. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 34(1), 46-77. https://doi.org/10.1108/ijchm-02-2021-0132
  • Mueller, H., ve Kaufmann, E. L. (2001). Wellness tourism: Market analysis of a special health tourism segment and implications for the hotel industry. Journal of Vacation Marketing, 7(1), 5-17. https://doi.org/10.1177/135676670100700101
  • Nandwani, P., ve Verma, R. (2021). A review on sentiment analysis and emotion detection from text. Social Network Analysis and Mining, 11(1). https://doi.org/10.1007/s13278-021-00776-6
  • Nicmanis, M. (2024). Reflexive content analysis: An approach to qualitative data analysis, reduction, and description. International Journal of Qualitative Methods, 23. https://doi.org/10.1177/16094069241236603
  • Oğuz, D., Külekci, Ö. C., ve Akpınar, N. (2010). The contribution of thermal sources to tourism development: A case study from Çankırı Çavundur, Turkey. Scientific Research and Essays, 5(8), 819-825.
  • Ön Esen, F., ve Bahar, O. (2019). Destinasyon i̇majı, turist memnuniyeti ve destinasyon sadakati ilişkisi açısından Afyonkarahisar da termal turizm. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 949-963. https://doi.org/10.26677/tr1010.2019.221
  • Özbek, T. (1991). Dünya’da ve Türkiye’de termal turizmin önemi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(3), 15-29.
  • Özkan Önem, E., ve Sağlık, E. (2020). Termal tesislerdeki yiyecek içecek hizmet kalitesinin müşteri memnuniyetine etkisi: Sivas ili örneği. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi (5), 77-97.
  • Özşahin, E., ve Kaymaz, Ç. K. (2014). Türkiye’nin termal su kaynaklarının coğrafi açıdan değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (50), 25-37.
  • Öztürk, Y., ve Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte olan ülkeler için alternatif turizm faaliyetleri üzerine teorik bir çalışma. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(10), 183-195.
  • Pinos Navarrete, A., Shaw, G., ve Martos, J. C. M. (2020). Towards wellness? A case study of the profile of tourists visiting a Southern Spanish Spa. International Journal of Spa and Wellness, 3(1), 40–55. https://doi.org/10.1080/24721735.2020.1857208
  • Parlaktuna, İ. ve Dinçer, E. (2019). Termal turizmin bölgesel kalkınmaya etkisi: Eskişehir uygulaması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(2), 259-273. https://doi.org/10.24010/soid.524744
  • Rocha, A. S. S., ve Brandao, A. (2014). On developing wellness and medical tourism: the characterization of a national termal network. International Journal of Healthcare Management, 7(4), 226–236. https://doi.org/10.1179/2047971914Y.0000000075
  • Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü (2025). Türkiye’de Termal Sağlık Turizmi. https://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/10949/0/07pdf.pdf (Erişim Tarihi 12.01.2025).
  • Seçilmiş, C. (2012). Termal turizm destinasyonlarından duyulan memnuniyet düzeyinin tekrar ziyaret niyetine etkisi Sakarılıca örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 231-250.
  • Sevim, B. (2019). Bayramhacı Kaplıcası. Online Türkiye Turizm Ansiklopedisi. https://turkiyeturizmansiklopedisi.com/bayramhaci-kaplicasi (Erişim tarihi: 21.01.2025).
  • Siner, G., ve Torun, N. (2020). Sağlık turizminde termal turizm ve Spa-Wellness turizminin yeri ve önemi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (48), 517-533.
  • Soylak, M. (1993). Kayseri ve çevresindeki şifalı suların kimyasal incelenmesi ve tungsten tayini için yeni bir yaklaşım [Yayımlanmamış doktora tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Şendikici, P., ve Karakaya, E. (2021). Bingöl ilinin kırsal turizm potansiyeli kapsamında kaplıca turizmi örneği ve Macaristan karşılaştırması. Uluslararası Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(Özel Sayı), 116-125. https://doi.org/10.30625/ijctr.947332
  • Şengül H., ve Bulut, A. (2019) Sağlık turizmi çerçevesinde Türkiye’de termal turizm; bir SWOT analizi çalışması. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 4(1) 55-70.
  • Şimşek, Ş. (1991). Türkiye’deki termal kaynakların potansiyeli ve genel özellikleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(3), 5-9.
  • Taş, B. (2012). Afyonkarahisar ilinde termal turizmin gelişimi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2012(26), 139-152.
  • Telli, R., ve Ballı, E. (2012). Termal turizmin bölge ekonomisine etkileri: Çiftehan örneği. Ulusal Kırsal Turizm Dergisi, 13(2), 22-36.
  • Tuna, H. (2019). Bolu ilinin termal turizm açısından potansiyelinin değerlendirilmesi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(1), 117-130.
  • Türksoy, A., ve Türksoy, S. S. (2010). The evaluation of thermal springs in Çeşme for the development of thermal tourism. Ege Academic Review, 10(2), 699-725.
  • Usta, N., ve Zaman, M. (2015). Kızılcahamam ilçesi turizminde termal kaynakların önemi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 187-208.
  • Vallone, C., ve Veglio, V. (2019). Customer perceptions of the Albergo Diffuso concept: What makes the difference in terms of service excellence? Tourism Analysis, 24(3), 367-375. https://doi.org/10.3727/108354219x15511864843902
  • Voigt, C., Brown, G., ve Howat, G. (2011). Wellness tourists: In search of transformation. Tourism Review, 66(1/2), 16-30. https://doi.org/10.1108/16605371111127206
  • Wright, D. W. M., ve Zascerinska, S. (2022). Becoming immortal: Future wellness and medical tourism markets. Journal of Tourism Futures, 9(2), 168-195. https://doi.org/10.1108/jtf-05-2021-0119
  • Yaşar, E., ve Öztürk, İ. (2023). Examining customer reviews of thermal hotel businesses: A case study of TripAdvisor. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1), 48-61.
  • Yetiş, Ş. A. (2015). Termal Otel İşletmelerinde Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17(29), 90-98.
  • Yin, R. K. (2018). Case study research and applications: Design and methods. (Sixth Editin). Sage publications. Yılmaz, H., ve Kelkit, A. (2013). Termal turizm ve Pasinler örneği. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 28(1).
  • Zengin, B., ve Eker, N. (2016). Sakarya ili termal turizm potansiyelinin değerlendirilmesi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 165-181.
  • Zollo, A., Simonetti, B., Salsano, V., ve Rueda-Armengot, C. (2015). Promotion and marketing: Marketing strategies, Italy, regional development. In Peris-Ortiz, M., Alvarez-Garcia, J. (Eds.), Health and wellness tourism: Emergence of a new market segment, (pp. 63–76). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-11490-3_5
There are 91 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Recreation, Leisure and Tourism Geography, Tourist Behaviour and Visitor Experience, Tourism Resource Appraisal, Tourism Planning
Journal Section Original Scientific Article
Authors

Nihat Çeşmeci 0000-0003-0736-4133

Early Pub Date June 30, 2025
Publication Date June 30, 2025
Submission Date February 25, 2025
Acceptance Date June 2, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Çeşmeci, N. (2025). Bayramhacı Kaplıcalarında Termal Turizm: Çevrimiçi Değerlendirmeler Işığında Geliştirme Önerileri. Uluslararası Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 9(1), 49-63. https://doi.org/10.30625/ijctr.1619070