Research Article
BibTex RIS Cite

An Investigation Of Learning Centers In Kindergartens

Year 2025, Volume: 26 Issue: 1, 279 - 302, 30.04.2025
https://doi.org/10.17679/inuefd.1549474

Abstract

In the pre-school education program implemented in kindergartens and nursery classes in our country and which came into force in 2013, it is recommended to create different learning centers in indoor or outdoor areas where students can spend their learning experiences individually or in groups. In this research, which aims to examine the learning centers in kindergartens, the learning centers created in kindergartens, the ways of creating learning centers, the duration and ways of use, physical features, structuring methods, problems encountered during use and recommendations for new centers that can be created were also investigated. The research, designed as a qualitative research, was conducted as a case study. The research was conducted in the 2022-2023 academic year. Interview form, survey and checklist were used as data collection tools in the study. In the study, 72 classrooms in 16 schools selected with easily accessible case sampling, which is one of the purposeful sampling methods, were examined and 21 teachers were interviewed. The data were examined with descriptive statistics and content analysis. As a result, it was found that the learning centers recommended in the pre-school education program were present in the examined classrooms, and that among these centers, the least were science and music centers and the most were block and book centers; It has been determined that teachers create these centers with parents and students by using the internet; these centers are mostly used at the beginning of the day and for 16-25 minutes and are generally organized once a month. The most common problems encountered in the use of learning centers are the inadequacy of the physical area and the materials in the centers and the crowded number of students in the classroom.

Project Number

1919B012219437

References

  • Aktın, K., & Aşçı, A. (2021). Okul öncesi sınıflarında öğrenme merkezlerine yönelik öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 8(1), 57-66. https://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/298
  • Aktulun, Ö. U., & Kiziltepe, G. I. (2018). Using learning centers to ımprove the language and academic skills of preschool children. World Journal of Education, 8(6), 32-44. https://doi.org/10.5430/wje.v8n6p32
  • Aljabreen, H. (2020). Montessori, Waldorf, and Reggio Emilia: A comparative analysis of alternative models of early childhood education. International Journal of Early Childhood, 52(3), 337-353. https://doi.org/10.1007/s13158-020-00277-1
  • Altay, M. (2018). Okul öncesi eğitim kurumlarında, öğrenme merkezlerinin düzenlenmesinin ve kullanılmasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Yayın No. 493116) [Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Aral, N., Kandır, A. & Can Yaşar, M. (2011).Okul öncesi eğitim/okul öncesi eğitim programı Ya-Pa Yayınları.
  • Aysu, B. & Aral, N. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri hakkındaki görüş ve uygulamalarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2561-2574. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/27735/318061
  • Barrett, P., Davies, F., Zhang, Y., & Barrett, L. (2015). The impact of classroom design on pupils' learning: Final results of a holistic, multi-level analysis. Building and environment, 89, 118-133. https://doi.org/10.1016/j.buildenv.2015.02.013
  • Copple, C., & Bredekamp, S. (2009). Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8 (3rd ed.). National Association for the Education of Young Children (NAEYC).
  • Çakır, A. (2011). Okul öncesinde ilgi köşelerinin düzenlenmesinin ve kullanılmasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Yayın No. 308952) [Yüksek Lisans Tezi, On Sekiz Mart Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çelebi Öncü, E. (2017). Okul öncesi çocuklarının sınıflarında yapılandırdıkları öğrenme merkezlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 1-15. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/304923.
  • Davis, P., Peters, A., & Bergman, J. (2011). Material Variety in Early Learning Environments: Impact on Child Development. Early Childhood Education Journal, 39(2), 115-126.
  • Demirci, F. G., & Şıvgın, N. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri ile ilgili uygulama ve görüşleri. Electronic Turkish Studies, 12(18), 271-292. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies .
  • Dülgeroğlu, Ş. T., & Günindi, Y. (2022). Okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenme merkezlerinin sınıflara yansıması: Aksaray ili örneği. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 79-97. https://doi.org/10.38122/ased.61.5
  • Erşan, E. (2011). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin ilgi köşelerinde serbest oyun etkinlikleri ile ilgili görüş ve uygulamalarının incelenmesi (Yayın No. 298406) [Doktora Tezi Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Epstein, A. S. (2007). The intentional teacher: Choosing the best strategies for young children’s learning. National Association for the Education of Young Children (NAEYC).
  • Goldstein, P. A., & Randolph, K. M. (2017). Preschool through grade 1: word play: promoting vocabulary in learning centers. YC Young Children, 72(1), 66-73. https://www.jstor.org/stable/90001492
  • Güzelyurt, T. , Dayanan, F. , Ahmetoğlu, A. & Çakır, S. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine ilişkin görüşleri. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 2 (1) , 62-75. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/728917
  • Köksal, O. , Dağal, A. & Duman, A.(2016). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. The Journal Of Academic Social Science Studies. International Journal Of Social Science 46, 379-394. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3395
  • Lippman, P. C. (2010). Can the physical environment have an impact on the learning environment?. CELE Exchange, Centre for Effective Learning Environments 2010. OECD. https://dx.doi.org/10.1787/5km4g21wpwr1-en
  • Mark Brown & Doris Bergen (2002). Play and social interaction of children with disabilities at learning/activity centers in an inclusive preschool. Journal of Research in Childhood Education, 17 (1), 26-37. https://doi.org/10.1080/02568540209594996
  • McLennan, D. P. (2011). Meeting standards in the changing landscape of today's kindergarten. Young Children, 66(4), 106-111. https://www.proquest.com/openview/3a058ce0601d95e4a942a40a06b9e6a1/1?pq-origsite=gscholar&cbl=27755
  • MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • Metin, Ş. (2017). Investigation of the practices in learning centers of pre-school education institutes. Turkish Journal of Education, 6(1), 1-16. https://doi.org/10.19128/turje.267357
  • Nager, N., & Shapiro, E. (2007). A progressive approach to the education of teachers: Some principles from Bank Street College of Education. Occasional Paper Series, 2007(18), 1.
  • Orcan Kaçan, M., Dedeoğlu Aktuğ, N., Karaçelik, S. & Kimzan, İ. (2021). Okul öncesi sınıflarda öğrenme merkezlerinin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 436-451. https://doi.org/10.21666/muefd.761825
  • Ögelman, G. H. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında serbest zaman etkinliklerinin gözlemlenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26), 125-138. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19572/208481
  • Ögelman, G. H., & Karakuzu, E. (2016). MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nda belirtilen öğrenme merkezlerinin uygulamaya yansımalarının incelenmesi: Aydın ili örneği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 73-98. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/25163/265818
  • Özsırkıntı, D., Akay, C.& Yılmaz Bolat, E. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri (Adana ili örneği), Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 313- 331. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59467/854538
  • Özyürek, A., & Aydoğan, Y. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin serbest zaman etkinliklerine ilişkin uygulamalarının incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 41- 58.
  • Özyürek, A., & Kılınç, N. (2015). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki öğrenme merkezlerinin çocukların serbest oyun davranışları üzerine etkisi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 125-138. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/11218/133961
  • Pattillo, J., & Vaughan, E. (1992). Learning Centers for Child-Centered Classrooms. NEA Early Childhood Education Series. NEA Professional Library, PO Box 509, West Haven, CT .
  • Ramazan, O., Çiftçi, H. A., & Tezel, M. (2018). Okul öncesi sınıflarındaki öğrenme merkezlerinin durumunun belirlenmesi ve öğretmenlerin öğrenme merkezleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(2), 213-233. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.196720182258
  • Rentzou, K. (2014). The quality of the physical environment in private and public infant/toddler and preschool Greek day-care programmes. Early Child Development and Care, 184(12), 1861-1883. https://doi.org/10.1080/03004430.2014.891991
  • Sazlı, E. K. (2019). Anasınıfı ve bağımsız anaokullarında bulunan öğrenme merkezlerinin öğretmen görüşlerine ve gözleme dayalı olarak incelenmesi (Yayın No. 602554) [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi- İstanbul]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Simon, M., & Nemeth, K. (2013). "Visual and Auditory Cues in Classroom Design: Impact on Young Learners’ Engagement and Spatial Awareness" in Journal of Early Childhood Research, 11(3), 215-229.
  • Şahin, G. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine ilişkin görüşleri ve sınıf içi uygulamaları (Yayın No. 6618063) [Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (16 baskı). Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Anaokullarındaki Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi

Year 2025, Volume: 26 Issue: 1, 279 - 302, 30.04.2025
https://doi.org/10.17679/inuefd.1549474

Abstract

Ülkemizdeki anaokullarında ve ana sınıflarında uygulanan ve 2013 yılında yürürlüğe giren okul öncesi eğitim programında öğrencilerin bireysel ya da grup halinde öğrenme yaşantıları geçirebilecekleri, kapalı ya da açık alanda farklı öğrenme merkezlerinin oluşturulması önerilmektedir. Anaokullarındaki öğrenme merkezlerinin incelenmesinin amaçlandığı bu araştırmada anaokullarında oluşturulan öğrenme merkezleri, öğrenme merkezlerinin oluşturulma şekilleri, kullanılma süreleri ve şekilleri, fiziki özellikleri, yapılandırma şekilleri, kullanımda karşılaşılan sorunlar ve oluşturulabilecek yeni merkezler ile ilgili tavsiyeler de araştırılmıştır. Nitel bir araştırma olarak tasarlanan araştırma, durum çalışması olarak yürütülmüştür. Araştırma 2022- 2023 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak görüşme formu, anket ve kontrol listesi kullanılmıştır. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden bir olan kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilen 16 okuldaki 72 derslik incelenmiş ve 21 öğretmen ile görüşme yapılmıştır. Veriler betimsel istatistik ve içerik analizi ile incelenmiştir. Sonuç olarak incelenen dersliklerde okul öncesi eğitim programında tavsiye edilen öğrenme merkezlerinin bulunduğu, bu merkezlerden en az fen ve müzik merkezi, en çok ise blok ve kitap merkezinin bulunduğu; öğretmenlerin bu merkezleri internetten yararlanarak, veliler ve öğrencilerle oluşturduğu; bu merkezlerin daha çok güne başlama zamanında ve 16-25 dakika süresince kullanıldığı ve genelde ayda bir düzenleme yapıldığı belirlenmiştir. Öğrenme merkezlerinin kullanımında fiziki alanının ve merkezlerdeki materyallerin yeterli olmaması ve sınıftaki öğrenci sayısının kalabalık olması en çok karşılaşılan sorunlardır.

Supporting Institution

TÜBİTAK

Project Number

1919B012219437

Thanks

Bu çalışma TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenmiştir.

References

  • Aktın, K., & Aşçı, A. (2021). Okul öncesi sınıflarında öğrenme merkezlerine yönelik öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 8(1), 57-66. https://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/298
  • Aktulun, Ö. U., & Kiziltepe, G. I. (2018). Using learning centers to ımprove the language and academic skills of preschool children. World Journal of Education, 8(6), 32-44. https://doi.org/10.5430/wje.v8n6p32
  • Aljabreen, H. (2020). Montessori, Waldorf, and Reggio Emilia: A comparative analysis of alternative models of early childhood education. International Journal of Early Childhood, 52(3), 337-353. https://doi.org/10.1007/s13158-020-00277-1
  • Altay, M. (2018). Okul öncesi eğitim kurumlarında, öğrenme merkezlerinin düzenlenmesinin ve kullanılmasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Yayın No. 493116) [Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Aral, N., Kandır, A. & Can Yaşar, M. (2011).Okul öncesi eğitim/okul öncesi eğitim programı Ya-Pa Yayınları.
  • Aysu, B. & Aral, N. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri hakkındaki görüş ve uygulamalarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2561-2574. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/27735/318061
  • Barrett, P., Davies, F., Zhang, Y., & Barrett, L. (2015). The impact of classroom design on pupils' learning: Final results of a holistic, multi-level analysis. Building and environment, 89, 118-133. https://doi.org/10.1016/j.buildenv.2015.02.013
  • Copple, C., & Bredekamp, S. (2009). Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8 (3rd ed.). National Association for the Education of Young Children (NAEYC).
  • Çakır, A. (2011). Okul öncesinde ilgi köşelerinin düzenlenmesinin ve kullanılmasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Yayın No. 308952) [Yüksek Lisans Tezi, On Sekiz Mart Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çelebi Öncü, E. (2017). Okul öncesi çocuklarının sınıflarında yapılandırdıkları öğrenme merkezlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 1-15. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/304923.
  • Davis, P., Peters, A., & Bergman, J. (2011). Material Variety in Early Learning Environments: Impact on Child Development. Early Childhood Education Journal, 39(2), 115-126.
  • Demirci, F. G., & Şıvgın, N. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri ile ilgili uygulama ve görüşleri. Electronic Turkish Studies, 12(18), 271-292. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies .
  • Dülgeroğlu, Ş. T., & Günindi, Y. (2022). Okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenme merkezlerinin sınıflara yansıması: Aksaray ili örneği. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 79-97. https://doi.org/10.38122/ased.61.5
  • Erşan, E. (2011). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin ilgi köşelerinde serbest oyun etkinlikleri ile ilgili görüş ve uygulamalarının incelenmesi (Yayın No. 298406) [Doktora Tezi Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Epstein, A. S. (2007). The intentional teacher: Choosing the best strategies for young children’s learning. National Association for the Education of Young Children (NAEYC).
  • Goldstein, P. A., & Randolph, K. M. (2017). Preschool through grade 1: word play: promoting vocabulary in learning centers. YC Young Children, 72(1), 66-73. https://www.jstor.org/stable/90001492
  • Güzelyurt, T. , Dayanan, F. , Ahmetoğlu, A. & Çakır, S. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine ilişkin görüşleri. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 2 (1) , 62-75. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/728917
  • Köksal, O. , Dağal, A. & Duman, A.(2016). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. The Journal Of Academic Social Science Studies. International Journal Of Social Science 46, 379-394. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3395
  • Lippman, P. C. (2010). Can the physical environment have an impact on the learning environment?. CELE Exchange, Centre for Effective Learning Environments 2010. OECD. https://dx.doi.org/10.1787/5km4g21wpwr1-en
  • Mark Brown & Doris Bergen (2002). Play and social interaction of children with disabilities at learning/activity centers in an inclusive preschool. Journal of Research in Childhood Education, 17 (1), 26-37. https://doi.org/10.1080/02568540209594996
  • McLennan, D. P. (2011). Meeting standards in the changing landscape of today's kindergarten. Young Children, 66(4), 106-111. https://www.proquest.com/openview/3a058ce0601d95e4a942a40a06b9e6a1/1?pq-origsite=gscholar&cbl=27755
  • MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • Metin, Ş. (2017). Investigation of the practices in learning centers of pre-school education institutes. Turkish Journal of Education, 6(1), 1-16. https://doi.org/10.19128/turje.267357
  • Nager, N., & Shapiro, E. (2007). A progressive approach to the education of teachers: Some principles from Bank Street College of Education. Occasional Paper Series, 2007(18), 1.
  • Orcan Kaçan, M., Dedeoğlu Aktuğ, N., Karaçelik, S. & Kimzan, İ. (2021). Okul öncesi sınıflarda öğrenme merkezlerinin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 436-451. https://doi.org/10.21666/muefd.761825
  • Ögelman, G. H. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında serbest zaman etkinliklerinin gözlemlenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26), 125-138. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19572/208481
  • Ögelman, G. H., & Karakuzu, E. (2016). MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nda belirtilen öğrenme merkezlerinin uygulamaya yansımalarının incelenmesi: Aydın ili örneği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 73-98. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/25163/265818
  • Özsırkıntı, D., Akay, C.& Yılmaz Bolat, E. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri (Adana ili örneği), Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 313- 331. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59467/854538
  • Özyürek, A., & Aydoğan, Y. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin serbest zaman etkinliklerine ilişkin uygulamalarının incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 41- 58.
  • Özyürek, A., & Kılınç, N. (2015). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki öğrenme merkezlerinin çocukların serbest oyun davranışları üzerine etkisi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 125-138. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/11218/133961
  • Pattillo, J., & Vaughan, E. (1992). Learning Centers for Child-Centered Classrooms. NEA Early Childhood Education Series. NEA Professional Library, PO Box 509, West Haven, CT .
  • Ramazan, O., Çiftçi, H. A., & Tezel, M. (2018). Okul öncesi sınıflarındaki öğrenme merkezlerinin durumunun belirlenmesi ve öğretmenlerin öğrenme merkezleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(2), 213-233. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.196720182258
  • Rentzou, K. (2014). The quality of the physical environment in private and public infant/toddler and preschool Greek day-care programmes. Early Child Development and Care, 184(12), 1861-1883. https://doi.org/10.1080/03004430.2014.891991
  • Sazlı, E. K. (2019). Anasınıfı ve bağımsız anaokullarında bulunan öğrenme merkezlerinin öğretmen görüşlerine ve gözleme dayalı olarak incelenmesi (Yayın No. 602554) [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi- İstanbul]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Simon, M., & Nemeth, K. (2013). "Visual and Auditory Cues in Classroom Design: Impact on Young Learners’ Engagement and Spatial Awareness" in Journal of Early Childhood Research, 11(3), 215-229.
  • Şahin, G. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine ilişkin görüşleri ve sınıf içi uygulamaları (Yayın No. 6618063) [Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (16 baskı). Seçkin Yayıncılık, Ankara.
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Early Childhood Education, Child Development Education
Journal Section Articles
Authors

Yeliz Bolat 0000-0002-1661-1645

Tuba Camcı 0009-0004-2421-1520

Emre Demir 0009-0003-7675-604X

İlker Taşcı 0009-0004-4436-9747

Zeynep Yüksel 0009-0003-1405-3971

Project Number 1919B012219437
Publication Date April 30, 2025
Submission Date September 13, 2024
Acceptance Date January 31, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 26 Issue: 1

Cite

APA Bolat, Y., Camcı, T., Demir, E., Taşcı, İ., et al. (2025). Anaokullarındaki Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 279-302. https://doi.org/10.17679/inuefd.1549474
AMA Bolat Y, Camcı T, Demir E, Taşcı İ, Yüksel Z. Anaokullarındaki Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi. INUJFE. April 2025;26(1):279-302. doi:10.17679/inuefd.1549474
Chicago Bolat, Yeliz, Tuba Camcı, Emre Demir, İlker Taşcı, and Zeynep Yüksel. “Anaokullarındaki Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 26, no. 1 (April 2025): 279-302. https://doi.org/10.17679/inuefd.1549474.
EndNote Bolat Y, Camcı T, Demir E, Taşcı İ, Yüksel Z (April 1, 2025) Anaokullarındaki Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 1 279–302.
IEEE Y. Bolat, T. Camcı, E. Demir, İ. Taşcı, and Z. Yüksel, “Anaokullarındaki Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi”, INUJFE, vol. 26, no. 1, pp. 279–302, 2025, doi: 10.17679/inuefd.1549474.
ISNAD Bolat, Yeliz et al. “Anaokullarındaki Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 26/1 (April 2025), 279-302. https://doi.org/10.17679/inuefd.1549474.
JAMA Bolat Y, Camcı T, Demir E, Taşcı İ, Yüksel Z. Anaokullarındaki Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi. INUJFE. 2025;26:279–302.
MLA Bolat, Yeliz et al. “Anaokullarındaki Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 26, no. 1, 2025, pp. 279-02, doi:10.17679/inuefd.1549474.
Vancouver Bolat Y, Camcı T, Demir E, Taşcı İ, Yüksel Z. Anaokullarındaki Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi. INUJFE. 2025;26(1):279-302.