Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de Covid-19 döneminde ekonomik yapıyla şekillenen eğitim hizmetinin profilini ortaya koymaktır. Makale, ekonomik yapının ilköğretimden ortaöğretime okul kapanmalarının bu eğitim düzeylerinde nasıl etkiler oluşturduğuna odaklanmıştır. Çeşitli araştırmalar pandemi sürecinde yaşanan okul kapanmalarının yaratacağı öğrenme kaybının etkisinin ekonomik olarak uzun yıllar devam edeceğini göstermektedir. Özellikle dünyada ve Türkiye’de sosyo-ekonomik olarak dezavantajlı gruplar daha fazla gelir ve öğrenme kaybıyla karşı karşıya kalmaktadır. Dolayısıyla araştırmalar devlet tarafından gerekli önlemler alınmadığı sürece eşitsiz koşulların varlığının daha uzun yıllar devam edeceğini göstermektedir. Mevcut öğrenme kayıplarının telafisinde bütçenin niteliğinin iyileştirilmesi önemli bir ilerleme olacaktır. Aynı zamanda pandemiyle birlikte ekonomik eşitsizlikte beliren keskin artışlara koşut olarak eğitim alanında yaşanan eşitsizlikler dikkate alındığında, gerek eğitimde ortaya çıkan öğrenme kayıplarının telafi edilmesi ve okulu bırakma koşullarının ortadan kaldırılması gerekse de eğitimde eşitliğin sağlanması konuları önceki yıllara göre çok daha acil bir planlamanın varlığını gerekli kılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology, Economic Sociology |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | November 20, 2024 |
Acceptance Date | December 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 3 Issue: 5 |
KÜNYE:
Sosyoloji Mezunları Derneği Adına Sahibi: Özgür AKTÜKÜN
Editör: Tuğba CANBULUT
Sorumlu Yazı İşleri Müdürü: Güler ÖZDEMİR
Sekreterya: Seda SALİHOĞLU GÜNELSU