Research Article
BibTex RIS Cite

EXAMINATION OF DADALOĞLU POEMS IN TERMS OF VALUES INCLUDED IN THE 2018 SOCIAL STUDIES CURRICULUM

Year 2025, Volume: 10 Issue: 1, 121 - 157, 30.06.2025
https://doi.org/10.37991/sosdus.1644325

Abstract

Value is the totality of material and spiritual elements that we consider essential, and that serve to measure value. They are positive criteria that determine and shape the attitudes and behaviors of people throughout their lives. What holds societies together are value judgments. Values are examined in two groups: national and universal. Classifying values as social, cultural, political, economic, religious, and artistic is also possible. The new generation needs to be equipped with these values. Value education is provided formally in educational institutions and informally through out-of-school learning. One of these informal learning methods is folk culture. Indeed, the elements known as folk culture are an essential cultural transmission tool of a nation. Poems, one of these tools, can transfer the values they contain to future generations. Poems with literary and artistic value are necessary for conveying people's feelings and thoughts. Dadaloğlu, one of the essential names of folk culture in the poetry genre, has become one of the important symbols of cultural continuity. Therefore, in this study, the values in the poems of Dadaloğlu, a folk poet, were examined and matched with those of the 2018 Social Studies Curriculum. The document analysis method was used in the study, which is one of the qualitative research methods.

References

  • Akkaya, N., Özden, E., & Güllü, B. (2022). Karacaoğlan şiirlerinde değerler. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 53: 173-193.
  • Aktaş, Ö., & Safran, M. (2013). Evrensel bir değer olarak barış ve barış eğitiminin tarihçesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 172: 131-150.
  • Aktepe, V., Uzunöz, A., & Sarıçam, İ. (2020). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde çalışkanlık değerine yönelik metafor algıları. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2): 449-466.
  • Arıcı, A. F. (2016). Estetik değer oluşturmada masalların rolü: Türk masalları örneği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2): 1017-1035. https://doi.org/10.17556/jef.92998
  • Aslan, A. (2016). Âşık Şeref Taşlıovanın şiirlerindeki değer eğitimi unsurlarının incelenmesi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ağrı.
  • Aslan, S. (2017). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin hoşgörü eğilimleri ile yardımseverlik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1): 163-175. Atlan, C. (2011). Nurdağı (Gavurdağı) halk ezgilerinin incelenmesi. Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ayaydin Cebe, G. Ö. (2011). İskana direnen kimlik: Dadaloğlu’nun coğrafyası. Milli Folklor, 23(90): 60-69.
  • Aydemir, A., & Kalın, Ö. U. (2018). 8. sınıf öğrencilerinin bağımsızlık, özgürlük, özgüven ve çağdaşlaşma değerlerine yönelik görüşlerinin ve algısal değişimlerinin incelenmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 23(40): 87-100.
  • Bars, M. E. (2019). Dadaloğlu’nun bir koşmasının ontolojik yöntemle çözümlenmesi. Şarkiyat, 11(1): 303-317.
  • Bebek, A. (2020). Dadaloğlu şiirlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi ve ortaokul Sosyal Bilgiler ders kitapları için şiir önerileri. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Beldağ, A., & Aktaş, E. (2016). Sosyal bilgiler öğretiminde edebî eser kullanımı: Nitel bir çalışma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 953-981. https://doi.org/10.17556/jef.72887
  • Çam, İ. D., Yılar, M. B., & Ünal, O. (2020). Son dönem Osmanlı ve güncel ders kitaplarında tasarruf değeri. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 39(3) 100. Yıl Eğitim Sempozyumu Özel Sayı): 350-374.
  • Çevirme, H. (2008). Türk halk değerleri ve anlama katkısı. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 1(2): 92-107.
  • Demir, R. (2019). Dadaloğlu üslubu. Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 2(2): 102-112.
  • Er-Türküresin, H., Başer, E. H., & Yapıcı, H. (2018). Ortaokul öğrencilerinin dayanışma kavramına ilişkin algıları: Metafor analizi örneği. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, UBEK-2018: 61-80.
  • Eroğlu, E., & Köktan, Y. (2018). Dadaloğlu’nun şiirlerinde toprak teması. TÜRÜK Uluslararası Dil Edebiyat ve Halk Bilimi Araştırmaları Dergisi, 1(13): 99-109.
  • Erkal, M. (2015). Ceyhun Atuf Kansu’nun şiirlerinde mistik-folklorik değerlerin halk kahramanlarına dönüşmesi/dönüştürülmesi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2): 1-15.
  • Gezer, S. (2023). Halk bilimi-sözlü tarih ilişkisi bağlamında Avşarlar ile Cadoğlu mücadelesinin sözlü kültüre yansıması. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 16(43): 958-980.
  • Göktürk, H. (2022). Karacaoğlan ve Dadaloğlu’nun şiirlerinde duyarlılık ve sevgi değerleri. AKRA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi, 10(27): 141-158.
  • Kabak, T. (2018). Dadaloğlu şiirlerine ekoeleştirel bir yaklaşım. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 11(21): 36-47.
  • Kalın, Ö. U., & Koçoğlu, E. (2017) Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bağımsızlık değerine karşı metaforik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2): 419-434.
  • Kan, Ç. (2010). Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi. Milli Eğitim Dergisi, 40(187): 138-145.
  • Karagözoğlu, N. (2018). Sosyal bilgiler dersinde vatanseverlik değerinin kazandırılmasında kadın kahramanların yaşam öykülerinin kullanılması. International Journal of Field Education, 4(2):97-110. https://doi.org/10.32570/ijofe.477068.
  • Kaval, Y., & Tosun, İ. (2023). Köroğlu, Pir Sultan Abdal, Dadaloğlu ve Şahturna örneğinde âşık tarzı şiir geleneğinde protest söylemler. Kün: Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 3(2): 55-70. https://doi.org/10.54281/kundergisi.35
  • Kaya, Ö. & Yakar, S. (2003). Kahramanmaraş’ta Ceridoğulları. Ukde Yayınları
  • Keçeci, B. B., & Balaban, T. (2018). Âşık şiirinde hayvan sembolizmi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Keskin, Y., & Öğretici, B. (2013). Sosyal bilgiler dersinde duyarlılık değerinin etkinlikler yoluyla kazandırılması: Nitel Bir Araştırma. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25): 143-181.
  • Kiral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15): 170-189.
  • Kolaç, E., & Özer, H. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünlerin kullanımı ve değer aktarımındaki katkılarına yönelik öğretmen adaylarının görüşleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4): 2629-2655.
  • Köksel, B. (2019). Barak iskân şiirlerinde ve türkülerinde Osmanlıya başkaldırı. Gaziantep Üniversitesi Ayıntab Araştırmaları Dergisi, 2(1): 77-88.
  • Kurtoğlu, F. S. (2017). Âşık Veysel’in Şiirlerini değerler eğitimi açısından okumak. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, 83: 101-123.
  • Kutsi, T. (1975). Dadaloğlu, Toker Yayınları.
  • Küçükşen, K., Toptaş, T., & Çetin, S. N. (2023). Yetişkin bireylerde aile bütünlük duygusunun yaşam doyumu üzerindeki etkisi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(1): 119-130.
  • Okudan, A. Y. (2010). Eğitim yöneticilerinin değerler eğitiminin önemi etkileri ve uygulamalar hakkındaki görüşleri. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Önlen, M. (2017). Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan sevgi-saygı ve hoşgörü değerlerinin ulusal gazete haberlerine yansımaları. Gazi Osman Paşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özgür, U. (2022). Halk şairlerinin şiirlerinde geçen isnat grupları: Karacaoğlan ve Dadaloğlu örneği. Rumeli Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 31: 1007-1021. https://doi.org/10.29000/rumelide.1222181
  • Özkan, E. (2018). Türkçe’nin yabancı dil olarak öğretiminde Dadaloğlu şiirleri. Uluslararası Tarihi ve Kültürel Gelişim Sürecinde Avşar Türkmenleri Kongresi.
  • Öztürk, A. (2020). Altkültürün egemene direnişinin popüler kültür ürünlerine yansıması: Türk halk müziği ve Dadaloğlu örneği. USBIK 2020 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi Tam Metin e-Kitabı, 29-31 Ocak, s.117.
  • Sak, R., Sak, İ. T. Ş., Şendil, Ç. Ö., & Nas, E . (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1): 227-256. https://doi.org/10.33400/kuje.843306
  • Sezer, A., Çoban, O., & Akşit, İ. (2017). Öğretmenlerin sorumluluk değeri algılarının incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1): 122-144. https://doi.org/10.29065/usakead.285941
  • Töremen, F., & Tan, Ç. (2010). Eğitim örgütlerinde adalet: Kavramsal bir çözümleme. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14: 58-70.
  • Turhan, M., & Kova, Ö. (2012). Değerler eğitimi açısından Türk halk müziği ve halk ozanları: Neşet Ertaş, Âşık Mahsuni Şerif, Âşık Veysel Ve Özay Gönlüm bağlamında bir inceleme. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 6: 117-128.
  • Türk, İ. (2009). Değerler eğitiminde saygı. Gazi Osmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ulusoy, K. & Dilmaç, B. (2012). Değerler eğitimi. Pegem Akademi.
  • Ültay, E., Akyurt, H., & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 10: 188-201.
  • Ünal, F. (2013). İlköğretim sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan halk kültürü öğelerinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14: 611-644.https://doi.org/10.14520/adyusbd.564
  • Ünlü, İ. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ders materyali olarak edebi ürün kullanımına yönelik görüşleri. International Journal of Eurasia Social Sciences, 7(22): 120-136.
  • Wannig, K. D., & Özdemir, M. (2010). Geleneksel Türk halk şiirinde doğa. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 9: 117-138.
  • Yalçınkaya, E. (2011). Avşar Türkmenlerinin Kastamonu çevresindeki izleri. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, 59: 91-100.
  • Yalnız, A., & Yıkmaz, Y. (2018). Değerler eğitimi kavramı olarak dürüstlük ve dürüstlük ölçeği Türkçe formu: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(34): 649-666.
  • Yaşar, Ö. (2018). Karacaoğlan ve Dadaloğlunda apmalar. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek lisans tezi.

DADALOĞLU ŞİİRLERİNİN 2018 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN DEĞERLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2025, Volume: 10 Issue: 1, 121 - 157, 30.06.2025
https://doi.org/10.37991/sosdus.1644325

Abstract

Değer, önemli olarak kabul ettiğimiz kıymet ölçmeye yarayan maddi ve manevi ögelerin bütünüdür. İnsanın yaşam boyu tutum ve davranışlarını belirleyen ve şekillendiren olumlu ölçütlerdir. Toplumları bir arada tutan ise değer yargılarıdır. Değerler, milli ve evrensel olmak üzere iki grupta incelenmektedir. Ayrıca değerleri sosyal, kültürel, siyasi, ekonomik, dini ve sanatsal değerler olarak ta sınıflandırmak mümkündür. Yeni yetişen neslin bu değerlerle donatılması oldukça önemlidir. Değer eğitimi gerek eğitim kurumlarında formal yolla, gerekse okul dışı öğrenmelerle informal yolla olmaktadır. Bahsi geçen bu informal öğrenme yollarından birisi de halk kültürüdür. Nitekim halk kültürü olarak bilinen unsurlar, bir milletin önemli kültür aktarım aracıdır. Bu araçlardan birisi olan şiirler, içinde barındırdığı değerleri gelecek kuşaklara aktarabilmektedir. Edebi ve sanatsal değeri olan şiirler, insanların duygu ve düşüncelerini aktarmada önemli bir işlev taşımaktadır. Şiir türünde halk kültürünün önemli isimlerinden olan Dadaloğlu, kültürel devamlılığın önemli simgelerin birisi olmuştur. Bu nedenle bu çalışmada bir halk ozanı olan Dadaloğlu’nun şiirlerinde işlenen değerler incelenmiş ve 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan değerlerle eşleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Veriler, betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Dadaloğlu’nun şiirlerinde vatanseverlik, sevgi, saygı, dayanışma, dürüstlük, estetik, eşitlik, dostluk ve sabır gibi değerlerin ön plana çıktığı sonucuna ulaşılmıştır.

Ethical Statement

Bu araştırma için etik kurul kararına ihtiyaç bulunmamaktadır.

Supporting Institution

Yok

Thanks

Yok

References

  • Akkaya, N., Özden, E., & Güllü, B. (2022). Karacaoğlan şiirlerinde değerler. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 53: 173-193.
  • Aktaş, Ö., & Safran, M. (2013). Evrensel bir değer olarak barış ve barış eğitiminin tarihçesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 172: 131-150.
  • Aktepe, V., Uzunöz, A., & Sarıçam, İ. (2020). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde çalışkanlık değerine yönelik metafor algıları. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2): 449-466.
  • Arıcı, A. F. (2016). Estetik değer oluşturmada masalların rolü: Türk masalları örneği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2): 1017-1035. https://doi.org/10.17556/jef.92998
  • Aslan, A. (2016). Âşık Şeref Taşlıovanın şiirlerindeki değer eğitimi unsurlarının incelenmesi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ağrı.
  • Aslan, S. (2017). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin hoşgörü eğilimleri ile yardımseverlik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1): 163-175. Atlan, C. (2011). Nurdağı (Gavurdağı) halk ezgilerinin incelenmesi. Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ayaydin Cebe, G. Ö. (2011). İskana direnen kimlik: Dadaloğlu’nun coğrafyası. Milli Folklor, 23(90): 60-69.
  • Aydemir, A., & Kalın, Ö. U. (2018). 8. sınıf öğrencilerinin bağımsızlık, özgürlük, özgüven ve çağdaşlaşma değerlerine yönelik görüşlerinin ve algısal değişimlerinin incelenmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 23(40): 87-100.
  • Bars, M. E. (2019). Dadaloğlu’nun bir koşmasının ontolojik yöntemle çözümlenmesi. Şarkiyat, 11(1): 303-317.
  • Bebek, A. (2020). Dadaloğlu şiirlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi ve ortaokul Sosyal Bilgiler ders kitapları için şiir önerileri. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Beldağ, A., & Aktaş, E. (2016). Sosyal bilgiler öğretiminde edebî eser kullanımı: Nitel bir çalışma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 953-981. https://doi.org/10.17556/jef.72887
  • Çam, İ. D., Yılar, M. B., & Ünal, O. (2020). Son dönem Osmanlı ve güncel ders kitaplarında tasarruf değeri. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 39(3) 100. Yıl Eğitim Sempozyumu Özel Sayı): 350-374.
  • Çevirme, H. (2008). Türk halk değerleri ve anlama katkısı. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 1(2): 92-107.
  • Demir, R. (2019). Dadaloğlu üslubu. Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 2(2): 102-112.
  • Er-Türküresin, H., Başer, E. H., & Yapıcı, H. (2018). Ortaokul öğrencilerinin dayanışma kavramına ilişkin algıları: Metafor analizi örneği. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, UBEK-2018: 61-80.
  • Eroğlu, E., & Köktan, Y. (2018). Dadaloğlu’nun şiirlerinde toprak teması. TÜRÜK Uluslararası Dil Edebiyat ve Halk Bilimi Araştırmaları Dergisi, 1(13): 99-109.
  • Erkal, M. (2015). Ceyhun Atuf Kansu’nun şiirlerinde mistik-folklorik değerlerin halk kahramanlarına dönüşmesi/dönüştürülmesi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2): 1-15.
  • Gezer, S. (2023). Halk bilimi-sözlü tarih ilişkisi bağlamında Avşarlar ile Cadoğlu mücadelesinin sözlü kültüre yansıması. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 16(43): 958-980.
  • Göktürk, H. (2022). Karacaoğlan ve Dadaloğlu’nun şiirlerinde duyarlılık ve sevgi değerleri. AKRA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi, 10(27): 141-158.
  • Kabak, T. (2018). Dadaloğlu şiirlerine ekoeleştirel bir yaklaşım. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 11(21): 36-47.
  • Kalın, Ö. U., & Koçoğlu, E. (2017) Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bağımsızlık değerine karşı metaforik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2): 419-434.
  • Kan, Ç. (2010). Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi. Milli Eğitim Dergisi, 40(187): 138-145.
  • Karagözoğlu, N. (2018). Sosyal bilgiler dersinde vatanseverlik değerinin kazandırılmasında kadın kahramanların yaşam öykülerinin kullanılması. International Journal of Field Education, 4(2):97-110. https://doi.org/10.32570/ijofe.477068.
  • Kaval, Y., & Tosun, İ. (2023). Köroğlu, Pir Sultan Abdal, Dadaloğlu ve Şahturna örneğinde âşık tarzı şiir geleneğinde protest söylemler. Kün: Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 3(2): 55-70. https://doi.org/10.54281/kundergisi.35
  • Kaya, Ö. & Yakar, S. (2003). Kahramanmaraş’ta Ceridoğulları. Ukde Yayınları
  • Keçeci, B. B., & Balaban, T. (2018). Âşık şiirinde hayvan sembolizmi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Keskin, Y., & Öğretici, B. (2013). Sosyal bilgiler dersinde duyarlılık değerinin etkinlikler yoluyla kazandırılması: Nitel Bir Araştırma. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25): 143-181.
  • Kiral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15): 170-189.
  • Kolaç, E., & Özer, H. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünlerin kullanımı ve değer aktarımındaki katkılarına yönelik öğretmen adaylarının görüşleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4): 2629-2655.
  • Köksel, B. (2019). Barak iskân şiirlerinde ve türkülerinde Osmanlıya başkaldırı. Gaziantep Üniversitesi Ayıntab Araştırmaları Dergisi, 2(1): 77-88.
  • Kurtoğlu, F. S. (2017). Âşık Veysel’in Şiirlerini değerler eğitimi açısından okumak. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, 83: 101-123.
  • Kutsi, T. (1975). Dadaloğlu, Toker Yayınları.
  • Küçükşen, K., Toptaş, T., & Çetin, S. N. (2023). Yetişkin bireylerde aile bütünlük duygusunun yaşam doyumu üzerindeki etkisi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(1): 119-130.
  • Okudan, A. Y. (2010). Eğitim yöneticilerinin değerler eğitiminin önemi etkileri ve uygulamalar hakkındaki görüşleri. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Önlen, M. (2017). Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan sevgi-saygı ve hoşgörü değerlerinin ulusal gazete haberlerine yansımaları. Gazi Osman Paşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özgür, U. (2022). Halk şairlerinin şiirlerinde geçen isnat grupları: Karacaoğlan ve Dadaloğlu örneği. Rumeli Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 31: 1007-1021. https://doi.org/10.29000/rumelide.1222181
  • Özkan, E. (2018). Türkçe’nin yabancı dil olarak öğretiminde Dadaloğlu şiirleri. Uluslararası Tarihi ve Kültürel Gelişim Sürecinde Avşar Türkmenleri Kongresi.
  • Öztürk, A. (2020). Altkültürün egemene direnişinin popüler kültür ürünlerine yansıması: Türk halk müziği ve Dadaloğlu örneği. USBIK 2020 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi Tam Metin e-Kitabı, 29-31 Ocak, s.117.
  • Sak, R., Sak, İ. T. Ş., Şendil, Ç. Ö., & Nas, E . (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1): 227-256. https://doi.org/10.33400/kuje.843306
  • Sezer, A., Çoban, O., & Akşit, İ. (2017). Öğretmenlerin sorumluluk değeri algılarının incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1): 122-144. https://doi.org/10.29065/usakead.285941
  • Töremen, F., & Tan, Ç. (2010). Eğitim örgütlerinde adalet: Kavramsal bir çözümleme. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14: 58-70.
  • Turhan, M., & Kova, Ö. (2012). Değerler eğitimi açısından Türk halk müziği ve halk ozanları: Neşet Ertaş, Âşık Mahsuni Şerif, Âşık Veysel Ve Özay Gönlüm bağlamında bir inceleme. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 6: 117-128.
  • Türk, İ. (2009). Değerler eğitiminde saygı. Gazi Osmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ulusoy, K. & Dilmaç, B. (2012). Değerler eğitimi. Pegem Akademi.
  • Ültay, E., Akyurt, H., & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 10: 188-201.
  • Ünal, F. (2013). İlköğretim sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan halk kültürü öğelerinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14: 611-644.https://doi.org/10.14520/adyusbd.564
  • Ünlü, İ. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ders materyali olarak edebi ürün kullanımına yönelik görüşleri. International Journal of Eurasia Social Sciences, 7(22): 120-136.
  • Wannig, K. D., & Özdemir, M. (2010). Geleneksel Türk halk şiirinde doğa. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 9: 117-138.
  • Yalçınkaya, E. (2011). Avşar Türkmenlerinin Kastamonu çevresindeki izleri. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, 59: 91-100.
  • Yalnız, A., & Yıkmaz, Y. (2018). Değerler eğitimi kavramı olarak dürüstlük ve dürüstlük ölçeği Türkçe formu: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(34): 649-666.
  • Yaşar, Ö. (2018). Karacaoğlan ve Dadaloğlunda apmalar. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek lisans tezi.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Literature Sociology, Sociology (Other)
Journal Section Makaleler
Authors

Elvan Yalçınkaya 0000-0003-1838-0411

Ali Erdem Nalbantoğlu 0009-0001-1136-3953

İnci Nalbantoğlu 0009-0002-7678-174X

Publication Date June 30, 2025
Submission Date February 21, 2025
Acceptance Date June 5, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Yalçınkaya, E., Nalbantoğlu, A. E., & Nalbantoğlu, İ. (2025). DADALOĞLU ŞİİRLERİNİN 2018 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN DEĞERLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Sosyolojik Düşün, 10(1), 121-157. https://doi.org/10.37991/sosdus.1644325
Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan eserler  Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.