Bir turizm destinasyonun mutfak kültürünü oluşturan yerel yemekler, turistlerin destinasyon seçim süreçlerinde önemli bir rol oynamakta ve toplam turizm deneyimini etkileyen önemli turistik ürünler arasında yer almaktadır. Bu çalışma hatırlanabilir yemek deneyimini yöresel kahvaltı perspektifinden ele alarak hatırlanabilir kahvaltı deneyiminin bileşenlerini anlamaya yönelik gerçekleştirilmiştir. Bu amaca ulaşmak için nitel araştırma yöntemlerinden biri olan netnografik yöntem kullanılmıştır. Bu yöntem aracılığıyla Google yorumlar üzerinden Van destinasyonunda yöresel kahvaltı hizmeti sunan ilk beş yiyecek-içecek işletmesine yapılan yorumlar örneklem olarak seçilmiştir. İçerik analizi sonucunda ulaşılan temalar betimsel analiz tekniği ile desteklenmiştir. Elde edilen sonuçlar hatırlanabilir kahvaltı deneyiminin yerel misafirperverlik, yiyecek ve servis, otantiklik, birliktelik ve değer/fiyat şeklinde olduğunu göstermektedir. Elde edilen bu bulgular turizm-yiyecek işletmelerine yönelik hatırlanabilir kahvaltı deneyimine ilişkin bir model çizerek, işletmelere bu bileşenler etrafında deneyimsel tasarımlar, sunmalar konusunda önemli bilgiler sunmaktadır. Araştırmanın sonunda bu bulgular ışığında işletme yöneticilerine uygulamaya dönük öneriler sunulmuştur.
Local foods, which constitute the culinary culture of a tourism destination, play an important role in the destination selection process of tourists and are among the important tourist products that affect the total tourism experience. The current study was conducted to understand the components of a memorable breakfast experience by addressing the memorable food experience from a local breakfast perspective. To achieve this goal, the netnographic method, was used in this study. Through this method, the reviews posted by Google comments to the first five food and beverage businesses offering local breakfast service in the Van destination were selected as a sample. The themes reached as a result of the content analysis were supported by the descriptive analysis technique. The results show that the memorable breakfast experience was centered around five key dimensions: local hospitality, food and service, authenticity, togetherness and value/price. These findings build a model for the memorable breakfast experience for tourism-food businesses and provide important implications to businesses on how to offer experiential designs around these components. At the end of the research, recommendations for business managers were presented in light of these findings.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Gastronomy Tourism |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | September 25, 2024 |
Acceptance Date | December 24, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 1 |
Tourism and Recreation tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence ile lisanslanmaktadır.